Mitä Madeleine McCannille tapahtui?
Nyt kun pikku Madeleinen tapausta on jälleen käsitelty muun muassa analysoimalla vanhempien viestintää, olisi mielenkiintoista kuulla, mitä arvelette hänelle tapahtuneen. Perustelujakin saa kertoa.
Kommentit (348)
Luin sen kirjan, siinä sai kuvan että ovat olleet tyyliin hotellin alakerran ravintolassa. Kirjan lopussa oli alueen kartta ja matka oli kyllä noin 300-400m, melkein puoli kilsaa! En jättäisi pieniä lapsia nukkumaan hotelliin edes Suomessa noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kate selvästi on olettanut enemmän tiennensä ringeistä kuin kertoo julkisesti kun on alkanut huutaa - NE OVAT VIENEET MADDEN!
Tai sitten vain muotoili huonosti, kun tarkoitti sanoa, että Madeleine on viety. Outoahan tuossa on myös se, että hän ei sano lapsen nimeä. Myös Gerry puhuu hänestä useimmiten vain lapsena ("the child"). Kuvittelen itseni tilanteeseen. Huutaisin ehkä näin:
"Oletteke nähneet Madeleinea? Missä Madeleine on? Madeleine! En löydä Madeleinea, hän ei ole huoneessa!"
Jos olisin jostain syystä varma sieppauksesta, huutaisin ehkä näin:
"Madeleine on viety! Hän ei ole huoneessaan! Apua, voitteko tulla etsimään? Madeleine!"
En puhuisi paskiaisista, kuten Kate, vaan huomioni olisi vain lapsen turvallisuudessa.
Ihmiset reagoivat asioihin eri tavalla. Uusi asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näissä epämääräisissä tapauksissa usein kyse on tarkoituksellisesta häviämisestä. Jos kyseessä olisi onnettomuus, kenelläkään ei olisi syytä peitellä asiaa ja homma olisi selvä.
Kuinka niin kenelläkään ei ole syytä peitellä asiaa. Olet lekuri. Olet huumannut omat lapsesi niin että yksi näistä kuolee esim. allergiseen reaktioon tai oksentamisen aiheuttamaan tukehtumiseen. Ja kaksi muuta ei herää sitten millään, vaikka ympärillä pyörii hirveä härdelli. --> Heippa lääkärinoikeudet, molemmilta vanhemmilta. Uudelleenkouluttautuminen nelikymppisenä. Todennäköisesti kodin menetys. Lasten huostaanotto huumaamisen takia? Tai ainakin sossu elämään ja ties mitä toimepiteitä. Vai jopa vankilaan joutuminen koska lääkitty lapsi kuoli vanhempien takia? Kyllä tuossa nyt on aika monta syytä yrittää peitellä asiaa.
Miksi kukaan huumaisi omia lapsiaan, varsinkin jos on mahdollista, että voi yliannostella lääkkeen? Ei ole kovin yleistä saati järkevää.
Mietityttää, että miten tämä mysteeri ei ole vieläkään ratkennut.. Kumpa asia selviäisi ja pian, vuosia olen seurannut tilannetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita mitään unilääkettä tms. Lapsi lyö päänsä ja kuolee. Surullinen juttu.
MIKSI siinä tapauksessa vanhemmat eivät soittaisi ambulanssia vaan päättäisivät piilottaa ruumiin? Ei kuulosta kovin uskottavalta.
Siksi, että heillä olisi syytä pelätä menettävänsä lääkärinoikeutensa tai nuorempien lasten huoltajuus laiminlyöntinsä vuoksi. Eivät he tarvitse ambulanssia kertomaan, että lasta ei voi mitenkään auttaa. Todennäköisesti he itsekin ovat julistaneet ihmisiä kuolleiksi.
No se riski pitää ottaa. Luulisi olevan tuossa tilanteessa viimeinen asia, jota miettii, kun oma lapsi on kuollut. Vain sosiopaatti pystyisi tuossa tilanteessa järkeilemään tuollaisia vaihtoehtoja.
Pelottava tapaus, ja ne kuvat että miltä se näyttäis nykyään. Hyh, ajatelkaa jos se on elossa jossain.
Suunniteltu juttu. Joku on huomannut, vanhempien kaavan iltaruokailuissa. Käyttänyt sitä sitten hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näissä epämääräisissä tapauksissa usein kyse on tarkoituksellisesta häviämisestä. Jos kyseessä olisi onnettomuus, kenelläkään ei olisi syytä peitellä asiaa ja homma olisi selvä.
Kuinka niin kenelläkään ei ole syytä peitellä asiaa. Olet lekuri. Olet huumannut omat lapsesi niin että yksi näistä kuolee esim. allergiseen reaktioon tai oksentamisen aiheuttamaan tukehtumiseen. Ja kaksi muuta ei herää sitten millään, vaikka ympärillä pyörii hirveä härdelli. --> Heippa lääkärinoikeudet, molemmilta vanhemmilta. Uudelleenkouluttautuminen nelikymppisenä. Todennäköisesti kodin menetys. Lasten huostaanotto huumaamisen takia? Tai ainakin sossu elämään ja ties mitä toimepiteitä. Vai jopa vankilaan joutuminen koska lääkitty lapsi kuoli vanhempien takia? Kyllä tuossa nyt on aika monta syytä yrittää peitellä asiaa.
Miksi kukaan huumaisi omia lapsiaan, varsinkin jos on mahdollista, että voi yliannostella lääkkeen? Ei ole kovin yleistä saati järkevää.
no itse asiassa ulkomaiden rikkaiden piirissä lapset kyllä saa lieviä unilääkkeitä esim pitkille lennoille ja niitä yleisesti käytetään.
Mä olen kahden lapsen äitinä sitä mieltä että Madeline lähti etsimään vanhempiaan-tippui uima-altaaseen ja hukkui. Mutta sitten alkaa se osuus mitä en ymmärrä- en usko että siihen osui joku tästä porukasta/vanhempi ja sitten olisi peitelty, tai muukaan scenaario että vanhemmat hävittäisi tapaturmaisesti kuolleen. Tippui uima-altaaseen, paikalle osui ensimmäisenä pedofiini/nekrofiini "oi mikä ihan pikkutyttö, viempä mukanani". Toinen vaihtoehto. lähti ja jäi auton alle, päällä ajanut joutui paniikkiin ja vie kontissa mukanaan ja ajoi jonkonkin satojen kilometrien päähän ja haudattu sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni. Minulle annettiin sairaalasta neuvoksi antaa lapselle illalla väsyttävää allegialääkettä. Siis unilääkkeeksi. Nykyään kai määrätään pikkulapsillekin melatoniinia.
Jossain jutussa väitettiin olevan silminnäkijän joka näki jonkun paksun valkoisen miehen kantavan vilttiin käärittyä lasta lähistöllä.
Aika vanha uutinen jo tuo. Sen jälkeen on ihmisiä syntynyt ja kuollut vaikka kunka paljon.
En itse jaksa edes miettiä sitä , mutta toivottavaahan tietysti olisi, että jotenkin jotain kautta ilmaantuisi jotain näyttöä tai todisteita, joiden avulla tuokin tapaus saataisiin lopullisesti selvitettyä.
Kuuluu kyllä sen tutkijoille, ei minulle.
Jännä, kun ympäri maailmaa on silminnäkijähavaintoja yli 8000. Vihjeitä kanssa varmasti ovat ihmiset antaneet sankoin joukoin. Vieläkään ei ole selvinnyt :/
Minun vanhempani jättivät minut lapsena nukkumaan yksin vieraissa paikoissa. Pari kertaa minut löydettiin harhailemasta jostain kaukaa. Itse muistan näistä tapauksista vain yhden ja siitäkin vain pieniä yksityiskohtia. Mielestäni vanhempani eivät toimineet vastuullisesti monessa muussakaan tilanteessa, mutta etenkin toinen heistä osasi hurmata ulkopuoliset ihmiset aivan täydellisesti. Kotona hän oli väkivaltainen (ei tosin minua kohtaan), uhkaili itsemurhalla, häipyi omille teilleen jne. Hän tutustui mielellään vaikutusvaltaisiin henkilöihin ja kutsui heitä kylään.
En nyt jatka enempää omista kokemuksistani, mutta niiden pohjalta minun on helppo uskoa, että on muitakin vanhempia, jotka elävät itsekeskeisesti, nautinnonhaluisesti ja valheellisesti. Heitän tässä vieä ilmaan sellaisen ennustuksen, että jos tuo pariskunta joskus tuomitaan, niin ainakin toinen heistä kieltää loppuun asti tehneensä mitään väärää ja osoittaa halveksuntaa koko yhteiskuntaa kohtaan.
Katen kirjasta löytyy mielenkiintoisia analyysejä:
https://www.amazon.co.uk/Madeleine-daughters-disappearance-continuing-s…
Mielenkiintoisesti positiiviset palautteet ovat hyvin lyhyitä. Hyvästä kirjasta luulisi löytyvän paljon sanottavaa?
.[/quote]
Kuinka niin kenelläkään ei ole syytä peitellä asiaa. Olet lekuri. Olet huumannut omat lapsesi niin että yksi näistä kuolee esim. allergiseen reaktioon tai oksentamisen aiheuttamaan tukehtumiseen. Ja kaksi muuta ei herää sitten millään, vaikka ympärillä pyörii hirveä härdelli. --> Heippa lääkärinoikeudet, molemmilta vanhemmilta. Uudelleenkouluttautuminen nelikymppisenä. Todennäköisesti kodin menetys. Lasten huostaanotto huumaamisen takia? Tai ainakin sossu elämään ja ties mitä toimepiteitä. Vai jopa vankilaan joutuminen koska lääkitty lapsi kuoli vanhempien takia? Kyllä tuossa nyt on aika monta syytä yrittää peitellä asiaa.[/quote]
Miksi kukaan huumaisi omia lapsiaan, varsinkin jos on mahdollista, että voi yliannostella lääkkeen? Ei ole kovin yleistä saati järkevää.[/quote]
no itse asiassa ulkomaiden rikkaiden piirissä lapset kyllä saa lieviä unilääkkeitä esim pitkille lennoille ja niitä yleisesti käytetään.
Mä olen kahden lapsen äitinä sitä mieltä että Madeline lähti etsimään vanhempiaan-tippui uima-altaaseen ja hukkui. Mutta sitten alkaa se osuus mitä en ymmärrä- en usko että siihen osui joku tästä porukasta/vanhempi ja sitten olisi peitelty, tai muukaan scenaario että vanhemmat hävittäisi tapaturmaisesti kuolleen. Tippui uima-altaaseen, paikalle osui ensimmäisenä pedofiini/nekrofiini "oi mikä ihan pikkutyttö, viempä mukanani". Toinen vaihtoehto. lähti ja jäi auton alle, päällä ajanut joutui paniikkiin ja vie kontissa mukanaan ja ajoi jonkonkin satojen kilometrien päähän ja haudattu sinne. [/quote]
Tuo vasta epäuskottavaa, että uima -altaalta pedofiili olisi kuolleen mukanaan vienyt. Aika outo pedofiili, jos kuolleen ottaisi riesakseen. Ulkona liikkui vielä tuohon aikaan ihmisiä etelän tapaan, ei katoamisen aikaan ollut keski-yö. Aamuyöstä voisi tapahtua joku onnettomuus, jota ei heti huomattaisi.
Onhan noita pedofiilejä nähty, jotka hakee lapsen kotoa yöllä ja tappaa saatuaan, mitä haluaa. Toisaalta uhrit eivät ole 3-vuotiaita, hyvin harva pedofiili haluaa 3-vuotiaan uhrin. Tuollaiset alakouluikäiset onkin jo toinen juttu. Mahdollista on toki ihmiskauppa, mutta miksi ihmeessä ottaa 3-vuotias, kun tarjolla olisi ollut 1-vuotiaitakin. Mielestäni Madeline ei mene kumpaankaan genreen: Liian vanha lapsikauppaan ja nuoremmat sisarukset saatavilla ja toisaalta liian nuori sellaiselle pedofiilille, joka ottaa tilaisuudesta vaarin. Sitä paitsi pedofiilit kuitenkin lähes aina toimivat pidemmällä aikajänteellä kuin kidnappaamalla satunnaisia lapsia.
Mä en voi sille mitään, että tuo kaappausteoria on kovin epätodennäköinen siihen verrattuna, että jotain muuta tapahtui. En usko, että McCannin pariskunta on sellaisia psykopaatteja, että toinen tappaa tarkoituksella lapsen ja toinen alkaa peitellä sitä mukana. Enemmänkin luulen jonkinlaisen vahingon tapahtuneen ja vahinko on sellainen, että he ovat toiminnallaan sen aiheuttaneet eli unilääketeoria on minusta todennäköisempi kuin se kaappaava ihminen hiiviskelemässä hotelleissa.
Olimme samoihin aikoihin suunnilleen saman ikäisen pienen tytön kanssa reissussa Välimerellä ja todellakaan ei tullut edes mieleen jättää hotellihuoneeseen yksin. Ei vaikka oli all inclusive ja teki mieli ottaa pari lasia viiniä illalla. Meistä toinen haki lasit alabaarista ja juotiin ne parvekkeella, kun lapsi nukkui. Laitin vielä oven varmuusketjun kiinni, ettei kukaan hiiviskele huoneessa meidän ollessa parvekkeella. Tosin tuo varmuusketju tuli vasta siinä vaiheessa lomaa, kun oli luettu Madelinestä. Mutta sitä ennenkään ei käynyt edes mielessä jättää lasta nukkumaan yksin. Viime reissulla lapset jätettiin hotellihuoneeseen kakkoskerrokseen hereillä kaksin, kun ovat jo 15 ja 10. Istuimme alakerran baarissa hetken surffaamassa, kun nettiyhteys pätki huoneessa. Edelleenkään ei jätetä lapsia yksin nukkumaan, vaikka kai pikkuhiljaa voisi.
Miten vanhemmat pystyivät alle viikon kuluttua viettämään Madeleinen iloisia 4-vuotissynttäreitä? Käyttävätkö he jotain aineita? Minä olisin varmasti vain parkunut ja tuijottanut puhelintani vastaavassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni. Minulle annettiin sairaalasta neuvoksi antaa lapselle illalla väsyttävää allegialääkettä. Siis unilääkkeeksi. Nykyään kai määrätään pikkulapsillekin melatoniinia.
Puhumattakaan kaikista muista lääkkeistä. Lääkäreillähän on kaikenlaisia näytteitäkin. Madeleinea vanhemmat ovat kuvailleet haastavaksi, huutavaksi ja hankalaksi lapseksi. He eivät ole suostuneet antamaan tutkijoille hänen terveystietojaan (mikä on taas yksi outous tässä casessa!), joten sitäkään ei tiedä, vaikka olisi ollut jo yhtä ja toista taustalla. Jossain muuten mainittiin, että oli pohdittu mahdollisuutta antaa Madeleine sukulaisperheeseen kasvatettavaksi.
Mitäköhän ne kaksoset ajattelee tästä showsta? Normaali lapsuus varmasti mennyt. Muistavatkohan he enää Madeleinea?