Netflix suunnittelee tuovansa mainokset
Onko tätä asiaa jo täällä käsitelty? Jos ei nikn käsitellään nyt. Eli siis Netflix on suunnitellut tuovansa ohjelmiin mukaansa mainokset ja mainoskatkot eikä Netflix ole suoratoistopalveluna ainoa. Sydeemk olisi ehkä kaiketi samanlainen mainospläjäys kuin nyt Youtubessa. Tämä ei kuitenkaan tarkoittaisi että Netflix olisi jatkossa ilmainen vaan mainokset näkyisivät siitä huolimatta että maksaisit palvelusta. Moni asiakas on jo kiidyksissä näistä suunnitelmista sillä he eivät halua maksaa mainosten katsomisesta.
Kommentit (31)
Mä pätkäsen Netflixin sillä hetkellä kun mainoksia alkaa siellä näkymään. En todellakaan suostu maksamaan penniäkään mainosten katselusta. Moni muu on samaa mieltä, niin en kyllä oikeastaan usko että Netflix oikeasti uskaltaa tuollaista päätöstä tehdä. Asiakaskato olisi välitön ja massiivinen.
Joo joo, lopettakaa vaan Netflixin käyttäminen kun mainokset tulee, ei haittaa yhtään :D
Vaikka parikymmentämiljoonaa käyttäjää lopettaisi, mainostuloista saatavat lisätulot paikkaisivat menetetyt tulot heittämällä.
Ja sitten kun Netflix tekee muutoksen jälkeen seuraavan Bird Boxin tapaisen ylihypetetyn B-luokan leffan, lampaat taas palaavat laitumelle.
Mulla netflix on hyvin satunnaisesti käytössä, mutta jos sinne mainoksia tulisi lopettaisin senkin vähäisen käytön.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun Netflix tekee muutoksen jälkeen seuraavan Bird Boxin tapaisen ylihypetetyn B-luokan leffan, lampaat taas palaavat laitumelle.
Maksan Netflixistä siksi, että saan leffat katsottua helposti verrattuna netistä kaiveluun ja hyvän 'kopion' löytämiseen.
Jos mainoksia tulee, valitsen kuitenkin mieluummin paluun vertaisverkkojen tai muiden binaarijakojen maailmaan.
Tässä ketjussa näkyy hyvin, miten monopolisoitunutta on tämäkin liiketoiminta.
Olin aikeissa hommata netflixin mutta nyt säästyy sekin raha. Minä en mainoksia katso. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, lopettakaa vaan Netflixin käyttäminen kun mainokset tulee, ei haittaa yhtään :D
Vaikka parikymmentämiljoonaa käyttäjää lopettaisi, mainostuloista saatavat lisätulot paikkaisivat menetetyt tulot heittämällä.
Kai niitä mainoksia pitää olla jonkun katsomassakin, että niistä tuloja saa?
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan kuvittelekaan, että minun Netflixin käyttämisen lopettaminen mikään suuri menetys Netflixille olisi. En silti minäkään halua maksaa mainosten katselemisesta, ja kun en minä tarvitse Netflixiä sen kummemmin kuin Netflix minua, on ratkaisu helppo.
Vierailija kirjoitti:
Siihen loppuisi mun Netflix. Sarjoja en seuraa joten leffojen takia siellä roikutaan.
Miksi elokuvien ja sarjojen katselu eroaa oleellisesti tässä suhteessa? Yhtä paljon mainokset kesken sarjan ärsyttäisi.
Ymmärtäisin sellaisen että olisi "free subscription" mainoksilla ja maksettu.
Mietitään tätä hieman: Mikäli Netflx tuo mainoskatkot ohjelmiin, niiden täytyy ymmärtää, että näin toimimalla ne menettävät myös osan maksavista katsojista. Mainosrahat kuitenkin korvavat poistuvan katsojamäärän, jopa moninkertasesti. Luultavasti mainokset tulevat jäädäkseen. Raha ratkaisee.
Uusi ja hyvin harkittu kampanja saattaa tuoda uusia asiakkaita, jotka suostuvat maksamaan, vaikka mainoksia olisikin. Ohjelmien tarjontaan ja paketteihin saattaa tulla myös muuttujia, jotka tulevat näkymään hinnoittelussa.
Asiakas on lehmä, jota kannattaa lypsää. Huonoille ei heitetetä kultajyviä, vaan saavat tyytyä vähempään. Tästä(kin) selviää riihikuivalla rahalla.
En katso mainoksia peruskanaviltakaan. Joko menen mainostauolla tupakalle, vessaan tai jääkaapille. Eniten kuitenkin kanavasurffaan kun tulee mainoksia. Netflix ei ole ainoa maksullinen että voi herkästi vaihtua jos niitä mainoksia alkaa tulemaan. Noin niinku vink, vink.
Mainoksista vielä monet kaupat jakaa niitä paperimainoksia. Mulla ne menee suoraan paperiroskikseen mitä pidän oven sivussa. Ilmainen vinkki ruokakaupoille. Älkää tuhlatko rahaa mainoksiin vaan käyttäkää ne rahat tuotteilla hintakilpailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksavia asiakkaita on tällä hetkellä yli 140 miljoonaa, joten vaikka asiakkaiden määrä putoaisi esim. noin 10 %, voivat rahakkaat mainosdiilit hyvinkin tehdä päätöksestä järkevän taloudellisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
En katso mainoksia peruskanaviltakaan. Joko menen mainostauolla tupakalle, vessaan tai jääkaapille. Eniten kuitenkin kanavasurffaan kun tulee mainoksia. Netflix ei ole ainoa maksullinen että voi herkästi vaihtua jos niitä mainoksia alkaa tulemaan. Noin niinku vink, vink.
Mainoksista vielä monet kaupat jakaa niitä paperimainoksia. Mulla ne menee suoraan paperiroskikseen mitä pidän oven sivussa. Ilmainen vinkki ruokakaupoille. Älkää tuhlatko rahaa mainoksiin vaan käyttäkää ne rahat tuotteilla hintakilpailuun.
Juuri sinunkaltaisesi mahdollistavat tämän. Jatkat maksamista mainospalvelusta.
Harmillinen uutinen. Mikäli Netflix päätyy tällaiseen ratkaisuun, itselleni ainoaksi vaihtoehdoksi jää tilauksen lopettaminen. Se olisi sinänsä kyllä sääli, sillä netflixissä on paljon sisältöä, jota seuraan. Toisaalta, muitakin vastaavia palveluita löytyy kyllä ja ne ovat tilauksessa tälläkin hetkellä. Ja jos kaikki tällaiset palvelut sortuvat mainoksiin, niin lienee taas aika siirtyä laittomuuksiin. En mielelläni tekisi sitä, koska maksan mielelläni hyvästä palvelusta, mutta mainoksista en suostu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksavia asiakkaita on tällä hetkellä yli 140 miljoonaa, joten vaikka asiakkaiden määrä putoaisi esim. noin 10 %, voivat rahakkaat mainosdiilit hyvinkin tehdä päätöksestä järkevän taloudellisessa mielessä.
Entä jos se onkin vaikka 50%?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinunkaltaisesi mahdollistavat tämän. Jatkat maksamista mainospalvelusta.
Anteeksi nyt en ymmärrä. Miten mun mainosten välttely mahdollistaa mitään?
Siihen loppuisi mun Netflix. Sarjoja en seuraa joten leffojen takia siellä roikutaan.