Rukousvastaukset
Millaisia rukousvastauksia olet kokenut? Suuria ihmeitä tai pienempiä asioita? Musta meidän uskovien tulisi enemmän jakaa ja kertoa mitä ihmeitä Jumala on tehnyt omassa elämässä. Tai ylipäätään kuinka Jeesus on muuttanut elämää :)
Kommentit (87)
Eilen selvä rukousvastaus oli miehen työvuoron puolesta. Iltavuoro + hankalat ihmiset ja väsymys..joten mies ei lähtenyt töihin hymu huulilla, rukoilin ja mies tuli kotiin ja kertoi kuinka töissä oli ollut tosi mukavaa :) Tälläisiä "pieniäkin" rukouksia voi rukoilla ja pyytää Jumalaa auttamaan. Ap
Mä rukoilin mieheltäni että laittaisi jo munan sisään ja niin se laittoi. Taivas aukeni.
Ns. Parantumisihmeestä tulee mieleen kerta kun mies rukoili migreenini puolesta. Sen jälkeen ei ole migreeniä tullut. Ap
Tulin uskoon, se oli varmasti monien ihmisten rukouksiin vastaus :) hyvä ketju!
Minä en rukoile, minä voimallisesti toivon. Sillä on täsmälleen sama teho kuin rukoilulla.
Luin kaksi kertaa nopeasti rukousvaatteet ja aloin miettimään, että mitkä vtun rukousvaatteet ennenkun luin uudelleen.
Kokous on yhyesti selitettynä srk kokous jossa ihmiset kokoontuu yhdessä rukoilemaan, lukemaan raamattua, puhutaan uskosta ym. Ja olen tosi ujo ihminen ja minua pyydettiin jos sanoisin alkuun jotain, jännitin hirveästi mutta rukoilin apua Jumalalta että pystyisin siihen ja niin pystyin! Tuon jälkeen tuntuu että on muutenkin saanut enemmän rohkeutta :)
Pitkän linjan uskovana ajattelen koko elämänkulkuani rukousvastauksena.
Herra johdattaa niitä, jotka kulkevat rukoillen.
"Rukoilkaa lakkaamatta." - Rukous on elämäntapa; ei muutamia hartaita sanoja tai anovia lauseita.
Kun olet elämäsi antanut Jumalalle, Hänen johtoonsa, pienet ja isot asiat järjestyvät Hänen tahtonsa mukaan. Sillä ei Hän voi kieltää itseään ja peruuttaa lupaustaan olla kanssasi joka hetki. Kun pysyt Hånessä, Hän pysyy sinussa.
Ap, en sano tätä pahalla mutta hieman huvittaa suhtautumisesi normaaleihin elämän tapahtumiin rukousvastauksina. Se että päivä alkaa huonosti mutta muuttuu hyväksi, tai että migreeni vaihtelee on täysin normaalia ja inhimillistä, ei yliluonnollista. Näitä asioita tapahtuu ateisteille ihan yhtä paljon kuin teillekin.
Nämä jutut vain tuntuvat teistä rukousvastauksilta, koska uskotte niiden olevan sellaisia. Ihan sama ilmiö toistuu muissakin "uskomushoidoissa". Ihminen alkaa voida paremmin, koska hän uskoo hoidon tehoon. Se on luonnollinen ja tutkittu ilmiö, placebovaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Minä en rukoile, minä voimallisesti toivon. Sillä on täsmälleen sama teho kuin rukoilulla.
Tuhatkertainenpas! 0x1000 = öh, eiku...
Totta tuokin. Uskon myös samalla tavalla että rukous on tavallaan elämäntapa ja uskossa ihminen saa olla Herran johdatuksessa :) Monen ei- uskovan on tätä vaikea ymmärtää siksi on helpompi jakaa niitä konkreettisia ja yksittäisiä rukousvastauksia. Ap
Rukoilin, että terminaalivaiheessa oleva syöpäni paranisi ja seuraavana päivänä käteeni osui kirjakaupassa Heikkilän ”Lääkkeetön elämä” -kirja. Liityin terveyskerhon jäseneksi alle eurolla päivä ja nyt olen täysin parantunut muistakin sairauksistani.
Vierailija kirjoitti:
Ap, en sano tätä pahalla mutta hieman huvittaa suhtautumisesi normaaleihin elämän tapahtumiin rukousvastauksina. Se että päivä alkaa huonosti mutta muuttuu hyväksi, tai että migreeni vaihtelee on täysin normaalia ja inhimillistä, ei yliluonnollista. Näitä asioita tapahtuu ateisteille ihan yhtä paljon kuin teillekin.
Nämä jutut vain tuntuvat teistä rukousvastauksilta, koska uskotte niiden olevan sellaisia. Ihan sama ilmiö toistuu muissakin "uskomushoidoissa". Ihminen alkaa voida paremmin, koska hän uskoo hoidon tehoon. Se on luonnollinen ja tutkittu ilmiö, placebovaikutus.
Aina on ollut ihmeiden mitätöintejä. Jeesustakin pilkattiin, vaikka ihmeet olivat ilmeisiä.
Pitkään rukoilimme isompaa asuntoa. Sitten näin unta jossa kiinteistövälittäjä (nainen) soittaa minulle ja kertoo pääsemme vuokralle omakotitaloon. Vähän vitsaillen tätä kerroin aamulla miehelleni kunnes puhelin todellakin soi. Pääsimme katsomaan omakotitaloa, tykkäsimme kovasti mutta vuokran suuruus mietitytti. Jälleen rukoilimme ja vuokranantaja laski vuokraa 100e. Ja halusi juuri meidät vuokralaiseksi. Sattumaako? Enpä usko :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina on ollut ihmeiden mitätöintejä. Jeesustakin pilkattiin, vaikka ihmeet olivat ilmeisiä.
Näytä yksikin ilmeinen ihme (=tapahtuma, joka on todistettavasti tapahtunut mutta ei ole muuten kuin ihmeenä selitettävissä) niin en mitätöi!
Kun tulin uskoon, niin tietynlainen harmaa masennuksen sumuverho poistui. Paranin monella tavalla. Laihduin 10 kg. Sain aviomiehen. Hampaani paranivat.
Kiitos Jeesus!
Vierailija kirjoitti:
Pitkään rukoilimme isompaa asuntoa. Sitten näin unta jossa kiinteistövälittäjä (nainen) soittaa minulle ja kertoo pääsemme vuokralle omakotitaloon. Vähän vitsaillen tätä kerroin aamulla miehelleni kunnes puhelin todellakin soi. Pääsimme katsomaan omakotitaloa, tykkäsimme kovasti mutta vuokran suuruus mietitytti. Jälleen rukoilimme ja vuokranantaja laski vuokraa 100e. Ja halusi juuri meidät vuokralaiseksi. Sattumaako? Enpä usko :) ap
Heh, uskovainen on ateisti sattuman suhteen.
Rukoilin, että paska naapuri saisi rangaistuksen siitä, että haukkui minua, ja kaksi viikkoa sen jälkeen hänen talonsa paloi. Halleluja Kiitos Herra!
Ja silloin kun asuimme vielä ulkomailla, muistan aina sen kun ikävä kuitenkin Suomeen oli kova ja jotenkin tiesin muutamne vielä joskus Suomeen vaikka mies oli sitä vastaan. Niin sitten kerran illalla kotona rukoillessa huokailin Jumalan puoleen kyseisestä asiasta ja avasin raamatun ja silmäni osuivat juuri raamatunpaikkaan " Pysykää tässä kaupungissa kunnes minä puen teidät voimalla ylhäältä". Selvää Jumalan puhetta :) Tuosta meni sitten n. Puoli vuotta kun muutimme Suomeen. Ap
AA-kerhon selvänäkijätoveri antoi minulle luvan rukoilla kerran luonteenvirheitäni anteeksi ja sen takia muutuin raitistumisen myötä omaksi itsekseni.