Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rukousvastaukset

Vierailija
24.01.2019 |

Millaisia rukousvastauksia olet kokenut? Suuria ihmeitä tai pienempiä asioita? Musta meidän uskovien tulisi enemmän jakaa ja kertoa mitä ihmeitä Jumala on tehnyt omassa elämässä. Tai ylipäätään kuinka Jeesus on muuttanut elämää :)

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoon pudonnutta 2-vuotiasta yritetään yhä pelastaa Espanjassa

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005972004.html

No niin ap, sulta kun toi homma näyttää onnistuvan niin että Jumala palvelee sua täysin triviaaleissa arkielämän jutuissakin, niin pistäppä töpinäksi.

Minä pidätän hengitystä kunnes poika nousee elävänä ylös.

Vai oletko niin itsekäs, ettet rukoile hänelle ihmettä?

Vierailija
22/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin ap, sulta kun toi homma näyttää onnistuvan niin että Jumala palvelee sua täysin triviaaleissa arkielämän jutuissakin, niin pistäppä töpinäksi.

Mietityttää, että miksi kaikkivoipa ja rakastava jumala ei estänyt pojan putoamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, en sano tätä pahalla mutta hieman huvittaa suhtautumisesi normaaleihin elämän tapahtumiin rukousvastauksina. Se että päivä alkaa huonosti mutta muuttuu hyväksi, tai että migreeni vaihtelee on täysin normaalia ja inhimillistä, ei yliluonnollista. Näitä asioita tapahtuu ateisteille ihan yhtä paljon kuin teillekin.

Nämä jutut vain tuntuvat teistä rukousvastauksilta, koska uskotte niiden olevan sellaisia. Ihan sama ilmiö toistuu muissakin "uskomushoidoissa". Ihminen alkaa voida paremmin, koska hän uskoo hoidon tehoon. Se on luonnollinen ja tutkittu ilmiö, placebovaikutus.

Aina on ollut ihmeiden mitätöintejä. Jeesustakin pilkattiin, vaikka ihmeet olivat ilmeisiä.

Näytä yksikin ilmeinen ihme (=tapahtuma, joka on todistettavasti tapahtunut mutta ei ole muuten kuin ihmeenä selitettävissä) niin en mitätöi!

Tässäkin ketjussa monet kertoivat kokemistaan ihmeistä. Raamatusta löydät monta ihmettä, jotka Jeesus teki. Jos et usko Raamatun kertomiin ihmeisiin, sinun on varmasti vaikea uskoa siihen, että Jeesus tekee ihmeitä tänäkin päivänä.

Vierailija
24/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena yksinäinen ja vähän kiusattukin. Rukoilin, että saisin hyvän ystävän: ja että minäkin saisin kokea sen ensirakkauden, vaikka se kipeää tekisikin. No sitten menin riparille ja sain monta hyvää ystävää, ne ystävyydet kantaa vielä nykyäänkin 25 vuoden jälkeen. No ensirakkaus antoi odottaa seuraavaan vuoteen, riparilla sekin, olin isosena... Ja voi jestas miten se olikin niin ihanaa ja miten kamalan kipeää, kun se loppui.

Elämä sen jälkeen on ollut johdatusta ja rukousvastauksia pullollaan. Elämä on ollut ihan tavallista iloineen ja murheineen, murhetta on riittänyt kyllä siinä missä kenellä muulla tahansa. Mulla toimeentulopuoli on välillä ottanut tiukille. Mutta jos nyt joku pieni rukousvastaus tästä vuosien varrelta, niin muistan, kun vuosia sitten laskukasojen keskellä tuskastuin ja itkin, sanoin Jumalalle että kun mä mielelläni töitä teen ja el'ätän itseni ja lapseni, mutta jos joskus voisi olla niin että palkalla sais pakollisten lisäksi edes jotain pientä ylimääräistäkin iloa itselle ja lapsille. Eli ruokaa, katto päällä ja lämmintä on aina kyllä ollut, mutta ei hirveästi muuta... No mä sain melko pian siitä toisen työpaikan, vuorotyön, ja ihan huomaamatta vuorotyön lisät teki sen, että mulla oli vähän yli vuodessa säästössä rahaa sen verran, että kysyin lapsilta minne ne haluis lähteä jos kohtuuhinnalla pääsis. Ne halusi Brittein saarille, ja sinnehän me mentiin. Lontooseen, sieltä junalla seikkaillen ensin länteen rannikolle ja sieltä Skotlantiin. Ja miten meillä oli ihana reissu.

Niin, Jumala ei ole automaatti, joka toteuttaa toiveita miten ihminen haluaa ja pyytää. Joskus vastaus on myös ei ja joskus se on hiljaisuus -eli ihmisen täytyy myös käyttää niitä aivojaan jotka Jumala on meille luonut ajattelua varten. On totta, että me saadaan olla kuin pienet lapset turvaten Isään, hän pitää huolta ja hän meitä rakastaa. Mutta meillä on myös ihan oma vastuu meidän teoista ja valinnoista. Siinä kun kulkee luottaen Jumalaan ja johdatusta pyytäen, niin saa kyllä sen mitä tarvitsee. Sen lisäksi voi saada hyvin paljon kaikkea kakkaa ja huonoakin, ei sillä.

Vierailija
25/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut kyseistä tapahtumaa ja rukoillut. Tiedän monia muitakin jotka rukoilevat lapsen puolesta. Ap

Vierailija
26/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole saanut rukousvastauksia, kun en koskaan ole rukoillut, mutta kuulin kerran tositarinan eräältä tutulta. Hän lähti kauniina kesäpäivänä töihin ja jätti melkein kuivat pyykit vielä narulle. Kesken bussimatkan hän huomasi, että taivaalle kerääntyi mustia pilviä. Hän pani silmät kiinni ja rukoili Jeesukselta, että sade ei kastelisi pyykkejä. Kun hän tuli töistä kotiin, pyykit olivat kuivia. Jeesus oli järjestänyt asian näin hienosti. Kyllä rukoileminen kannattaa.

Vierailija
27/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää, että miksi kaikkivoipa ja rakastava jumala ei estänyt pojan putoamista.

Hän loi meille vastukset osaksi elämäämme!

Vierailija
28/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen! Jumala on ihmeellinen :) Ja tuo just ku niin monesti Jumala osaa yllättää.

Meille tuli sairaalalasku mikä olikin yllättävän iso ja tottakai siinä heti stressaantu mutta samalla rukoili. Ja seuraavana päivänä seurakuntalaiset olivat halunneet kerätä meille lahjaksi kyseisen rahasumman. Eivät siis vielä tienneet laskusta mitään. Ap

Vierailija
29/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut kyseistä tapahtumaa ja rukoillut. Tiedän monia muitakin jotka rukoilevat lapsen puolesta. Ap

Mitä sitten rukoilet lapsen puolesta?

Vierailija
30/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala pisti tuosta noin vaan hymyn miehesi huulille ja poisti migreenin elämästäsi, mutta pienen taaperon pelastaminen ei kiinnosta?

Et yritä tarpeeksi!

Tai sitten Jumala on vain kieroutunut paskiainen.

Tai... Jumalaa ei ole olemassa, koska oikeita ihmeitä ei tapahdu.

Vierailija
31/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, Jumala ei ole mikään automaatti tosiaan ja toimii aina niinkuin ihminen haluaa. Ja asiat vaan järjestyy hupsista. Ei näin. Uskovatkin kohtaavat elämässä eriaisia vaikeuksia ja ongelmia. On asioita mitä on rukoillut kymmeniä vuosia eikä vastausta ole tullut tai Jumalan vastaus on ollut toisenlainen kuin itse toivoi. Pitää vaan luottaa siihen että Jumala on aina hyvä, ja että Jumala näkee mikä ihmiselle on parhaaksi ja mikä ei. Ja on asioita mitkä Jumala sallii tapahtua. Kaikkiin kysymyksiin emme saa vastauksia. Ap

Vierailija
32/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, Jumala ei ole mikään automaatti tosiaan ja toimii aina niinkuin ihminen haluaa. Ja asiat vaan järjestyy hupsista. Ei näin. Uskovatkin kohtaavat elämässä eriaisia vaikeuksia ja ongelmia. On asioita mitä on rukoillut kymmeniä vuosia eikä vastausta ole tullut tai Jumalan vastaus on ollut toisenlainen kuin itse toivoi. Pitää vaan luottaa siihen että Jumala on aina hyvä, ja että Jumala näkee mikä ihmiselle on parhaaksi ja mikä ei. Ja on asioita mitkä Jumala sallii tapahtua. Kaikkiin kysymyksiin emme saa vastauksia. Ap

Sinun miehesi hymy siis on tärkeämpi, kuin pienen taaperon elämä.

Pidä tunkkisi ja pidä Jumalasi.

Vierailija
33/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeita ihmeitä tapahtuu jatkuvasti niin pieniä kuin suuria. Kyse on uskosta uskooko ihmiset vai etsiikö epäillen heti vastausta, tähän on pakko olla jokin selitys? Raamatussa sanotaan autuaita eli ylionnellisia ovat ne jotka uskovat vaikka eivät näe". Ihmisten sydämet ovat niin paatuneita.. ihmeitä saatetaan kokea mutta niihin ei haluta uskoa. Eikä myöntää Jumalan olemassaoloa. Ja pakko tähän mainita tai mainostaa elokuva jonka juuri katsoin the schak < uskovainen leffa mikä kertoo hyvin ihmisen katkeruudesta Jumalaa kohtaan kun asiat eivät menekkään niinkuin itse toivoi. Ap

Vierailija
34/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän loi meille vastukset osaksi elämäämme!

Miksi? Oliko tuo poika ansainnut putoamisensa syntisillä ajatuksilla?

Vierailija
35/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätkähdyttävimmät, kouriintuntuvimmat rukousvastaukset ovat nämä:

1. Paranin syvästä masennuksesta ja epätoivosta yhdessä hetkessä. Olin viimeisenä oljenkortena laittanut netin kautta erään viestin sielunhoitajalle, jossa lähinnä epätoivoissani ilmaisin epäloogisuuksia rukousta ja uskoa vastaan ja kysyin näistä asioista. Kun sain vastauksen, jossa ei suoranaisesti kaikkeen edes vastattu, iski samalla kuin lekalla päähän sen asian tajuaminen, että Jumala on rakastanut minua niin paljon että lähetti poikansa kuolemaan minunkin puolestani. Toki sen olin tietämällä tiennyt aiemminkin, mutta nyt se iskostui jotenkin niin syvälle, että oikein fyysisesti tuntui, ilona, valtavana ilona, rakkautena ja lämpönä, kuin minut olisi vilttiin kääritty, en ole ikinä kokenut vastaavaa, en osaa sitä edes kuvailla, en tiedä mitä se oli. Pyhän Hengen kosketus, luulisin. Liki 10 vuotta kestänyt masennus hävisi siinä, ja pois on pysynyt, Jeesus on kallioperusta elämässäni nykyään.

2. Täysin epätoivoinen, rakkaudeton jo asumuseroon päätynyt avioliitto korjaantui. Minä en tuntenut rakkautta enkä kunnioitusta enää miestäni kohtaan, mutta rukoilin Jumalalta, että mikäli Hän tahtoo että liittomme korjaantuu, että auttaisi asiat kuntoon, vaikka se täysin mahdottomalta tilanteelta omasta mielestäni näyttikin. No, asiat todella korjaantuivat. Yhdessä ollaan, ja menee todella hyvin, ei voisi mennä paremmin. Molemmat kunnioittaa, arvostaa ja rakastaa toisiaan nykyään.

Kiitos ja kunnia Herralle. :)

Vierailija
36/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeita ihmeitä tapahtuu jatkuvasti niin pieniä kuin suuria. Kyse on uskosta uskooko ihmiset vai etsiikö epäillen heti vastausta, tähän on pakko olla jokin selitys? Raamatussa sanotaan autuaita eli ylionnellisia ovat ne jotka uskovat vaikka eivät näe". Ihmisten sydämet ovat niin paatuneita.. ihmeitä saatetaan kokea mutta niihin ei haluta uskoa. Eikä myöntää Jumalan olemassaoloa. Ja pakko tähän mainita tai mainostaa elokuva jonka juuri katsoin the schak < uskovainen leffa mikä kertoo hyvin ihmisen katkeruudesta Jumalaa kohtaan kun asiat eivät menekkään niinkuin itse toivoi. Ap

Juuh okei. Kaikki mitä omalta osaltasi selostit on helposti selitettävissä sattumana, mikä olisi tapahtunut ilman rukoiluakin.

Nyt kun taaperon kohdalla tarvittaisiin kirjaimellisesti ihme, että hän sieltä elävänä tulisi ylös, niin kyseessä onkin tutkimattomat Jumalan tiet.

No kai se harhaisen täytyy ylläpitää kuvitelmansa jollain tavalla, ettei kognitiivinen dissonanssi vie maata jalkojen alta.

Vierailija
37/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkitietävän ja kaikkivoivan jumalan mielen voi siis muuttaa rukoilemalla? Oliko hän siis alunperin väärässä?

Jos hän taas tiesi, että joku tulee rukoilemaan muuttaakseen hänen järjestelynsä, niin miksi yleensä järjestää moinen pelleily?

Vierailija
38/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pahoja asioita tapahtuu? No

1. Omat valinnat = on asioita mitkä johtuvat omista vääristä valinnoista esim. Ystäväni valitti parisuhteestaan "miksi elämä on paskaa, miksi Jumala sallii jne.". Hän itse on valinnut kyseisen puolison. Ja tämä puoliso taas tehnyt ja tekee itse erilaisia valintoja mikä loukkaa toista. Tässä ei ole kyse Jumalasta. Ihmisellä on oma tahto.

2. Jumala sallii.. että voisimme tukea toinen toistamme. Ihminen on luotu jumalanyhteyteen sekä yhteyteen ihmisten kanssa. Kenenkään ei kuuluisi olla yksin. Jumala sallii asioiden tapahtua että voisimme tukea muita samassa tilanteessa olevia. Hän myös sallii koska haluaa että se oma uskomme Häneen voisi vahvistua ja kasvaa ja kestää läpi koettelemuksien. Raamatusta voi lukea niin monen uskovan ihmisen elämästä ettei se todellakaan ole aina vain yhtö hymyä ja halleluja. Ap

Vierailija
39/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 3. Mitä piti vielä kirjoittaa että hyväksyä se tosi asia että elämme pahassa maailmassa jossa vaikuttaa itse pahuuden henki eli paholainen. Monta kertaa tuntuu ihmiset unohtaa kokonaan sen pahuuden olemassaolon ja syyttää vain Jumalaa kaikesta. Ap

Vierailija
40/87 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos Jumala toimisi aina niinkuin haluamme ei siitä tulisi mitään. Kaikki varmasti olisivat lottovoittajia :D Täytyy luottaa Jumalan hyvyyteen ja suunnitelmaan :) ..Ja pointtihan tässä keskustelussa ei ollut lähteä väittelemään uskosta vaan kertoa niistä rukousvastauksista. Jos et sinä usko se on ihan ok, mutta toivon että sinäkin voisit ehkä rukousvastauksen kautta kokea sen kuinka todellinen Jumala on ja uskoa myös :) Elämä muuttuu uskoontulon myötä. Ap