Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri tänään ”sairaana”, eilen ei ollut merkkiäkään sellaisesta..

Vierailija
24.01.2019 |

Huoh! Eilen ei vaikuttanut yhtään kipeältä, tänään FLUNSSA. En usko.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikoinaan yksi oli päivän poissa kun oli kuulemma korvatulehdus. Voiko aikuisella olla?

Vierailija
2/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aikoinaan yksi oli päivän poissa kun oli kuulemma korvatulehdus. Voiko aikuisella olla?

Mä oon sairastanut ensimmäisen korvatulehduksen 22-vuotiaana ja sen jälkeen vähintään kerran vuodessa.

N27

Vierailija
4/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sairastan kotona korvatulehdusta 44 -vuotiaana.

Vierailija
5/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli just kuukausi sitten. Nosti kovan kuumeen aluksi ilman muita oireita, korvakipu tuli päivän perässä. Ja tosiaan ihan yllättäen.

Olin kyllä myös tosin poissa ihan useamman päivän, kuume kun huiteli 39 hujakoilla.

Vierailija
6/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla oli vähän kurkku karhea, aamulla ei pihaustakaan ääntä + kuumetta 38 astetta. Täysin mahdollista siis....

Vierailija
7/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, mitäköhän ennakkomerkkejä eilen illalla sitten olisi pitänyt olla sinulle nähtävissä? Punainen valo vilkkumassa pään päällä? Välttämättä eilen illalla ei vielä ole ollut mitään oireita, vaan flunssa on oikeasti alkanut oireisena vasta yöllä. Voi myös olla, että työkaverisi on ollut vähän väsynyt, ehkä kurkku vähän karhea, pää pikkuisen kipeä tai jotain muuta kohtaa vähän jomottanut, mutta se ei ole sinulle näkynyt, eikä ole ehkä itsekään tajunnut, että ovat merkkejä alkavasta flunssasta, vaan kuvitteli ehkä vain nukkuneensa huonosti tms.

Itselläni viime talvena yksi flunssa alkoi oikeasti ihan puskista. Edellisen illan olin vielä pelaamassa lentopalloa, saunomassa ja syömässä ja mielestäni ihan terve. Mitä nyt illalla alkoi aikaisiin väsyttää, niin lähdin sitten vähän aiemmin kotiin nukkumaan kuin olin suunnitellut. Yhden-kahden maissa yöllä heräsin siihen, että nenä vuoti kuin olisi hana käännetty auki, viiden maissa aamulla alkoi kamala kurkkukipu ja sitten yhdeksältä, kun nousin, oli jo kuumekin noussut. En olisi vielä puolta vuorokautta aiemmin voinut kuvitellakaan olevan seuraavana päivänä niin sairas kuin olin.

Vierailija
8/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Eilen ei vaikuttanut yhtään kipeältä, tänään FLUNSSA. En usko.

Niin, niinhän se on, sairaat ovat sairaana ihan koko ajan. Jos on terve yhtenä päivänä, ei sairastu minään muunakaan päivänä.

Vierailija
9/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä! Pidä huoli omista asioistasi!!! Teillä on varmaan ihana työilmapiiri.

Vierailija
10/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ei mitään oireita ja olo hyvä, yöllä aloin oksentamaan. Tänään saikulla. Joskushan ne oireet alkaa, ei ne välttämättä ala just töissä. Vai pitäskö aina voivotella kovaan ääneen töissä et "taidan olla tulossa kipeeks" et työkaverit uskoo?

Vierailija
11/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa ainakin iskee ihan tunneissa. 

Vierailija
12/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako viikkoa siihen sairastumiseen sitten tarvitaan, että on mielestäsi uskottava? Minusta taas ne, jotka valmistelevat tulevaa saikkuaan päiväkausia valittamalla, mukaköhimällä ja mukapalelemalla ovat epäilyttäviä.

Voi johtua siitä, että minulle tauti iskee äkkiä. Voin olla ihan teräkunnossa töistä lähtiessäni, mutta tauti iskeekin illan/yön aikana, ja aamulla olen todella kipeä. Vastaavasti olo voi aamulla töihin lähtiessä olla oikein hyvä, mutta kunto romahtaa työpäivän aikana.

Mikä ihmeen tarve ihmisillä on mollata sairastuneita?

Vierailija
13/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Minulla on ollut parikin kertaa yli nelikymppisenä. Todella inhottava juttu!

Vierailija
14/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä flunssa voi tulla ihan yhtäkkiä.  Illalla nielua kutittaa ja vähän särkee, yöllä nousee jo kuume tai on muuten kaikki paikat aamulla tukossa ja pää kipeä.  Minulla alkaa melkein aina näin.  Joskus se menee kuitenkin ohi seuraavan päivän aikana, joskus taas äityy kunnon flunssaksi.  Parempi kai se on jäädä kotiin edes yhdeksi päiväksi jos sen saisi lepäämällä lientymään.  

Työkavereista voi tietysti päätellä jotain heidän yleisestä käyttäytymisestään ; jotkut on tavallista useammin pois milloin minkäkin takia.  Siinäkin on vielä nähtävissä eroja.  Jotkut vaan on oikeasti herkempiä sairastumaan ja sille ei vain mitään voi.  Jotkut taas tuntuu selvästi keplottelevan itselleen sairauslomia varsinkin silloin kun töissä on edessä jotain sellaista, mistä he ei haluaisi ottaa vastuuta tai muuten jotain kenkkua tai kun heillä on yksityiselämässään jotain meneillään.  Kyllä senkin pitkässä työsuhteessa tulee huomanneeksi. 

Vierailija
15/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sairastanut ensimmäisen korvatulehduksen 22-vuotiaana ja sen jälkeen vähintään kerran vuodessa.

N27

Onko putket?

Vierailija
16/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin kehittyi flunssa ihan yhden illan aikana. Alkoi ihan yks kaks. Ei ollut kurkkukipua eikä nuhaa sitä ennen. Kuume nousi ainoastaan pikkasen yli 38 ja kamala yskä. onneksi kuumetta ei ole ollut enää muutamaan päivään. 2 viikkoa kestänyt, nyt hiipumassa yskäkin hiljalleen pois.

Vierailija
17/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista korvatulehdus-tiedoista, aina olen ajatellut sen olevan vain lastentauti :0

Vierailija
18/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi iskeä aika yllättäen. Itse sairastuin niin että aamulla oli hyvä olo, töissä aamukahvin jälkeen vasta tuli melko nopeasti kauhea olo ja terkkarissa kävin niin oli jo 38astetta kuumetta. Kun pääsin kotiin asti niin olikin jo 39. Sitten viikon sairastin influenssaa. Alkoi siis kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Vierailija
19/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä työkaverista välttämättä edellisenä päivänä huomaa, että on tulossa kipeäksi. Ei kaikki flunssan pienet alkuoireet välttämättä näy päälle päin eikä niitä aina ihminen itsekään tunnista kovin hyvin, jotkut taudit kun etenee enemmänkin niin, että iskevät päälle aika yllättäen. Ja toisaalta, ehkä asia ei muutenkaan hirveästi kuulu sulle? Itse en ainakaan jaksa vaivata päätäni työkavereiden sairaslomilla. Jaan huoneen työkaverin kanssa, joka saikuttaa lähes kerran kuussa ja väkisinkin tulee mieleen, että onkohan aina ihan aiheellista, mutta eipä se ole mun asiani. Meidän esimiehen tehtävä on pyytää lääkärintodistusta tmv ellei usko omaa ilmoitusta sairaudesta.

Vierailija kirjoitti:

Miksei muka voisi? Itsellä on ollut muutamankin kerran, viimeksi viime syksynä oli sitkeä korvatulehdus. Hitto että olikin kivulias ja rasittava tauti. Ensin kävin yleislääkärillä, joka totesi korvatulehduksen, mutta kertoi sen menevän ajan kanssa itsestään ohi ja ettei antibiootteja kannata syödä turhaan eli hän ei niitä määrää. Noin 5 päivää myöhemmin kävin toisella yleislääkärillä, kun vointi oli mennyt vain huonommaksi ja korvaa särki todella pahasti ja sain antibiootin. Se ei kuitenkaan riittänyt, vaan antibioottikuurin jälkeen jouduin menemään oikein erikoislääkärille (kurkku, korva, nenä tjsp?). Hän teki jonkun puhdistuksen ja määräsi korvatippoja, joiden avulla lopulta paranin. 

N29

Vierailija
20/49 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, mutta meneekö se tosiaan päivässä ohi?  No tietysti jos heti sai siihen antibiootit, niin ehkä sitten.

Minulle tuli 46-vuotiaana raju korvatulehdus, mutta sitä ennen oli ollut muita enteitä,  sitkeä flunssakierre ja yksi poskiontelotulehdus.  Sitten se iski korvaan ja keskellä kaunista kesää.  Vaikka sain siihen heti lääkkeet, se jatkoi jylläämistään ja viimein puhkesi tärykalvo.  Vuoden verran sitäkin hoideltiin eri tavoin kunnes oli pakko tehdä leikkaus eli tärykalvon paikkaus.  Luulin sen olevan pikkujuttu, mutta enpä ole ikinä ollut niin kipeä leikkauksen jälkeen kuin silloin.  Kun on sentään muutama muukin leikkaus elämässä koettu.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä