Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monille naisille ylimääräinen kertyy vyötärölle?

Vierailija
24.01.2019 |

Jaloista ja pepusta ollaan ihan normaaleja, jopa hoikkia, mutta vatsa on iso. Mistä se johtuu?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiderimassu, kaljavatsa, viinapöhö... ja paljon pullaa ja ranskiksia. Niistä se maha on tehty ja kalliisti kasvatettu.

Vierailija
2/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisi. Itse en juo, en polta, enkä syö herkkujakaan, silti nyt kun on liikkumista rajoittava nivelsairaus, niin kaikki, siis ihan kaikki kertyy nimenomaan mahaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehillä ei? Miehillä on ihan oma sanakin kehittynyt seurauksena kaikista yhdeksännellä kuulla raskaana olevista miesmahoista.

Vierailija
4/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan. Tasaisesti tulee ympäri kroppaa.

Vierailija
5/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertyy vatsaan osalla naisista. Mulla se on melkein joka paikassa vartaloa.

Vierailija
6/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kertynyt suurin osa alavartaloon ja voin kertoa, ettei sekään kaunista ole. Vaikea saada pois. Luulisi, että vyötäröstä laihduttaminen onnistuu helpommin, kuin vaikka reisistä ja pyllystä.

Vierailija
7/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ovat päärynöitä ja toiset omppuja. Vain tyttösikiöille annetaan neuvolassa kyselykortti kohtiin. Siellä sikiö täyttää kortin, jossa kysytään muun muassa haluaako teininä kivuliaat vai helpot kuukautiset, haluaako olla ruma vai kaunis, fiksu vai tyhmä ja omppu vai päärunävartalon. Poikasikiöille tuota kyselyä ei anneta, koska pojat eivät saa valita, hah!

Vierailija
8/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalista ja perintötekijöistä riippuvaa. Esim. stressi aiheuttaa keskivartalolihavuutta naisillakin (kortisolin ylimäärä saa rasvan kertymään keskivartaloon ja sisäelinten ympärille), lisäksi alkoholi (osin hormonaalisen vaikutuksen seurauksena eli terstosteronin määrän lisääntyessä) tosiaan kerryttää rasvaa naisillakin keskivartaloon. Lisäksi osalla varmasti on ongelmana myös raskauden jälkeinen vatsalihasten erkauma, joka saa vatsan pömpöttämään, vaikkei ylimääräistä rasvaa aivan kauheasti olisikaan. Ja naiset myös nyt vain ovat perimän puolesta eri muotoisia, toiset päärynöitä, toiset omenia, toiset jotain sitlä ja väliltä.

Vierailija
9/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kertyy. En käytä alkoholia enkä syö sokeria juuri lainkaan ja valkoista viljaakin vain kerran viikossa. Mutta kai se niin on, että siideriä ihmiset olettaa mun mahaani kasvattavan.

Vierailija
10/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat päärynöitä ja toiset omppuja. Vain tyttösikiöille annetaan neuvolassa kyselykortti kohtiin. Siellä sikiö täyttää kortin, jossa kysytään muun muassa haluaako teininä kivuliaat vai helpot kuukautiset, haluaako olla ruma vai kaunis, fiksu vai tyhmä ja omppu vai päärunävartalon. Poikasikiöille tuota kyselyä ei anneta, koska pojat eivät saa valita, hah!

Kohtuun

päärynä

jne.

..kiireessä...

Vierailija
11/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi. Itse en juo, en polta, enkä syö herkkujakaan, silti nyt kun on liikkumista rajoittava nivelsairaus, niin kaikki, siis ihan kaikki kertyy nimenomaan mahaan.

Jos on liikkumista rajoittava sairaus, niin syömiset pitää olla sen mukaiset. Liikkuvalla on eri ruuat kuin sellaisella, joka ei liiku. Eikä kyse ole määrästä, vaan sisällöstä.

Vierailija
12/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kertyy. En käytä alkoholia enkä syö sokeria juuri lainkaan ja valkoista viljaakin vain kerran viikossa. Mutta kai se niin on, että siideriä ihmiset olettaa mun mahaani kasvattavan.

Mutta heidän oletuksensa eivät kerro sinusta mitään vaan ainoastaan heidän pahaluonteisuudestaan.

Vierailija
13/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on liikkumista rajoittava sairaus, niin syömiset pitää olla sen mukaiset. Liikkuvalla on eri ruuat kuin sellaisella, joka ei liiku. Eikä kyse ole määrästä, vaan sisällöstä.

1800 kaloria on kaikkien ihmisten perusoikeus, liikkui tai ei. Ei kenenkään tarvitse kituuttaa nälässä sen takia, ettei pysty liikkumaan. Eivät aivot ja vatsa sellaista ymmärrä.

Vierailija
14/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ukoista tulee kaljamahoja keski-iässä?! Eihän se nyt ole mitenkään sukupuolesta riippuvainen juttu. Joillekin naisille tulee ,joillekin ei. Minulle on tullut ,onneksi, tisseihin ja peppuun :D Ja miehet kuolaa perään....pitää aina rumimpia potkia pois ympäriltä!

Vierailija
15/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaloista ja pepusta ollaan ihan normaaleja, jopa hoikkia, mutta vatsa on iso. Mistä se johtuu?

Annan sinulle tehtävän ensi kesäksi. Tarkastele miehiä ja huomaat, että myös miehillä ilmenee sekä omenavartaloa, että päärynävartaloa.

Vierailija
16/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä en tiedä onko tässä perää, mutta joskus luin jostain tutkimuksesta että naisilla on nykyään enemmän testosteronia (tai jotain muuta hormonia) kehossa kuin ennen, joka aiheuttaa sen että naisilla on keskimäärin enemmän tiettyjä taipumuksia, jotka on tyypillisiä miehille.

Keskivartalolihavuus on enemmän ollut miesten ongelma kuin naisten, koska yleensä naisilla kertyy rasva tasaisemmin. Naiset ovat myös pidempiä.

Tietenkin näihin vaikuttaa enemmän ruokailutottumukset ja geenit, mutta keskivartalolihavuuden lisääntyminen naisilla on myös tällä väitteellä perusteltu. En tiedä pitääkö paikkaansa. Veikkaan enemmän ruokailutottumuksia ja sitä ettei hyötyliikuntaa harrasteta samalla tavalla kuin ennen. Geenit vaikuttaa myös.

Vierailija
17/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä - olin 7-vuotias kun minulle ensimmäisen kerran huomautettiin isosta mahasta. Enkä siis ollut mitenkään ylipainoinen lapsi.

Nyt olen valitettavasti ensimmäistä kertaa elämässäni lievästi ylipainoinen. N. 10kg pitäisi saada tämän vuoden aikana pois. Painoa on tullut eniten vatsaan, sekä ihanasti myös selkään ja käsivarsiin. Reidet ja lantio sen sijaan kasvaneet 0,5-1 cm. 

Olisin mielummin kapeavyötäröinen päärynä! Voisi käyttää ihania mekkoja, jotka istuisivat vyötäröltä mutta liehuva helma peittäisi ongelmakohdat. Lisäksi päärynä on tämän hetken kroppamuodin mukaisempi; iso takamus on kuulemma tärkein ominaisuus naisessa.

Mutta ei, en ole niin onnekas vaan joudun tekemään ratkaisun sen välillä, haluanko näyttää tyrkyltä vai 25kg ylipainoiselta - 75G pitää siitä huolen.

Vierailija
18/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1800 kaloria on kaikkien ihmisten perusoikeus, liikkui tai ei. Ei kenenkään tarvitse kituuttaa nälässä sen takia, ettei pysty liikkumaan. Eivät aivot ja vatsa sellaista ymmärrä.

Elimistö kyllä tietää tasan tarkkaan, mistä ruoka on koostettu ja käsittelee sen mukaan sen syödyn ravinnon. Kalorit on toissijainen juttu. Liikkuva ja liikkumaton ihminen tarvitsee erilaista ruokaa.

Vierailija
19/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista ruokavaliota suosittelette mahan pienentämiseksi? Juu tiedän, paino lähtee mistä lähtee eikä täsmälaihdutusta voi tehdä. Mutta jos kerran vatsaan kertyvä ylimääräinen kielii hormonihäiriöstä tai tietyistä huonoista elintavoista, mitä voisi tehdä korjatakseen asian?

----

Mulla on nyt 10 kilon pudotus edessä. Olen kaavaillut jotain tämän tyylistä:

* Aamupala: kahvi, kermaa, kananmuna, vihanneksia

* Lounas: salaatti, jotain proteiinia, majoneesi/öljykastike (itse tehty), kahvi

* Lounaalla käyn usein n. 30 min kävelyllä

* Välipala: juusto/rahka/raejuusto/hedelmä tai lusikallinen sokeritonta sosetta

* N. 4krt viikossa töiden jälkeen 30-60 min liikuntaa: reipasta kävelyä, lihaskuntoa käsipainoilla tai aerobinen jumppa kotona (en saa esim. juosta tällä hetkellä)

* Illallinen: bataatti/peruna/riisi, proteiinia, vihanneksia, voita

Tarkoitus olisi saada 1500-1800 kcal liikunnasta riippuen.

Vierailija
20/22 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up