Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan äidiksi/raskaaksi tulosta meni että ekan kerran olit taas edes hetken ajan vain oma itsesi etkä raskaana/äiti

Vierailija
24.01.2019 |

?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olen tietty ihan oma itseni, ollu raskausaikoina ja tässä 9v äitiyden uran aikana. Ainakin ajatuksen tasolla.

Lapseni on 9v, 7v ja 6v. Erottiin kuopuksen raskausaikana, kun mies oli niin paska ihminen jolle oma elämä oli tärkeämpi kuin perhe-elämä. Suhteen aikana hoidin kodin ja lapset 99% yksin. Eksä katkaisi välit eron jälkeen, eikä ole pitänyt meihin yhteyttä, olen siis totaaliyhäri.

Eilen just mietinkin, että kunhan kuopus kasvaa vielä vuoden tai parin niin pääsen ehkä edes lenkille yksin.

Kyllä mä ensisijaisesti olen äiti ja äidin roolissa. Töissä saa sentään olla ihan oma itsensä, aikuinen nainen mikä on melko luksusta.

Vierailija
22/23 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitte käydä suihkussa ja lenkillä yksin heti?

Kuka ottaa vauvan mukaan suihkuun? Minä en kyllä tunne yhtään sellaista äitiä - enkä kyllä isääkään. Tosin en ole kaikilta tuntemiltani vanhemmilta asiaa tiedustellut. Enkä ottanut itsekään.

Eli juu, sain todellakin. En ole koskaan ollut mikään lenkkeilyn ystävä, joten sitä ei tullut harrastettua, mutta kyllä minulla on aina ollut aikaa tehdä myös niitä asioita, joita täytyy tehdä yksin, ilman vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitte käydä suihkussa ja lenkillä yksin heti?

Kyllä, synnyttyään lapsi nostettiin rinnalle n. 10 minuutiksi. Sitten syntyivät jälkeiset ja sitten kävelin suihkuun yksin heti. Palattuani sain taas miehen ja kätilön pesemän vauvan rinnalle. Vauvojen äideillä olisi varmaan aika paskaiset hiukset jos suihkuun ei pääsisi. (Anteeksi, en voinut vastustaa viisastelua anonyyminä.) Pari kertaa viikossa olen ottanut vauvan/taaperon mukaan kylpyyn koska se on ajan kätyön kannalta kätevää.

Mutta kyllä vauvankin kanssa koin olevani oma itseni ja varsinkin esikoisen kanssa pystyin tekemään paljon omia juttuja, käymään suihkussa näin esimerkkinä, mutta myös tapaamaan ystäviä, lenkkeilemään ja vähän opiskelemaankin (tulin siis äidiksi opintojen ollessa kesken). Silläkin on varmasti paljon merkitystä onko lapsen isä kuvioissa ja kuinka paljon osallistuu, siis merkitystä siihen kuinka vapaa äiti on tekemään asioita lastenhoidon lisäksi.

Ihminen, jonka äitiys vie täysin mennessään ja muuttaa pelkäksi "zombiemammaksi" on lähtökohtaisestikin tyhjäpää. Kaikki naiset ovat omanlaisiaan ihmisiä. Lapsi tuo elämään rakkautta ja vastuuta ja tietenkin muovaa myös äitiään, muttei vain vie vaan mielestäni antaa vielä paljon enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi