Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää miehen odotuksia parisuhteelle

Vierailija
23.01.2019 |

Mieheni odottaa, että olisin kiinnostunut hänen harrastuksista, hänen työstä, hänen kiinnostuksen kohteista ja kaikesta mitä hän tekee ja minkä parissa touhuaa. Niistä pitäisi jaksaa keskustella, kuunnella, sanoa mielipidettä, tulla katsomaan lopputulosta ja sitä tekemistä jne. En jaksa enää kuulla sanaakaan asioista, jotka ei itseäni kiinnosta yhtään, joista minulla ei koskaan ole ollut mitään mielipidettä ja joista en ennestään edes tiennyt yhtään mitään. En minäkään puhu hänelle tauotta omista asioistani ja ns. naisten jutuista ja kosmetiikasta ja jumpasta, jossa käyn jne. Miten saan hänet ymmärtämään, että pitää olla omaa elämää, jota ei yritä jakaa kumppanin kanssa?? Kun suoraan sanominen ei auta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, minulle kelpaisi mies, joka ottaa kantaa asioihin. Minua kyllä kiinnostaisi jutella mieheni harrastuksesta, työasioista ja mistä vain. Mieheni kun ei puhu, ellei häneltä kysele asioista. Kantaaottavat ja asioista keskustelevat ihmiset on pop!

Vierailija
22/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni odottaa, että olisin kiinnostunut hänen harrastuksista, hänen työstä, hänen kiinnostuksen kohteista ja kaikesta mitä hän tekee ja minkä parissa touhuaa. Niistä pitäisi jaksaa keskustella, kuunnella, sanoa mielipidettä, tulla katsomaan lopputulosta ja sitä tekemistä jne.

Sinullako ei ole mitään noista? Joista voisit miehen kanssa keskustella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet miehesi valinnut.

Vierailija
24/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ap:lle ilmeisesti joku egon kohottaja, rikas tai muuten "hyödyllinen". Kamala tuollainen kaveri sosiaaliselle miehelle.  Pidätkö siitä edes muuten hyvää huolta eli laitat hyvää ruokaa, peset ja silität pyykit.

Vierailija
25/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaikuttaa kyseesä olevan tavallista härskimpi miehen hyväksikäyttötapaus. Toivottavasti mies älyää asian pian tai hänelle se kerrotaan.

Vierailija
26/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ratkaisija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää vain etsiä sellainen kumppani, jonka seura miellyttää sinua nykyistä enemmän.

En halua kenenkään miehen suusta koko ajan kuunnella jatkuvaa puhetta hänen harrastuksista ja työstä ja kuulla jatkuvia vaatimuksia siitä, että minulla pitäisi olla mielipide niistä miehen harrastusasioista ja työasioista. Ap

Mykkä mies? Minun mieheni kävisi sellaisesta, kun ei juuri puhu.

Vaihtakaa ristiin.

No sinä mykän miehen vaimo, haluaisitko mieheni, joka jauhaa tauotta omista asioistaan ja vaatii koko ajan, että vaimo sanoo niistä mielipiteen? Kulkee kotona perässä ja selittää ja selittää sitä moottoria vaikkapa. Ap

Olen 35 v kuunnellut oman mieheni kuolettavan tylsiä juttuja tekniikalla toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Nyökyttelen ja murahtelen myötätuntoinen tuore sopivissa kohdin ja ajattelen omiani. Silloin tällöin totean, että onpa hienoa/ kamalaa. Täydestä menee edelleen.

Vierailija
27/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ratkaisija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää vain etsiä sellainen kumppani, jonka seura miellyttää sinua nykyistä enemmän.

En halua kenenkään miehen suusta koko ajan kuunnella jatkuvaa puhetta hänen harrastuksista ja työstä ja kuulla jatkuvia vaatimuksia siitä, että minulla pitäisi olla mielipide niistä miehen harrastusasioista ja työasioista. Ap

Vaihtakaa ristiin.

No sinä mykän miehen vaimo, haluaisitko mieheni, joka jauhaa tauotta omista asioistaan ja vaatii koko ajan, että vaimo sanoo niistä mielipiteen? Kulkee kotona perässä ja selittää ja selittää sitä moottoria vaikkapa. Ap

Olen 35 v kuunnellut oman mieheni kuolettavan tylsiä juttuja tekniikalla toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Nyökyttelen ja murahtelen myötätuntoinen tuore sopivissa kohdin ja ajattelen omiani. Silloin tällöin totean, että onpa hienoa/ kamalaa. Täydestä menee edelleen.

Tää oli eri siis.

Vierailija
28/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän ap:ta. Itselläni on vähän samanlainen mies. Haluaisi selittää treeneistä jokaisen tehdyn liikkeen yksityiskohtia myöten. Ja minä kun en niitä liikkeitä edes tunne.. Lapsilta samanlaiset sepustukset jaksan kuunnella, mutta miehelle vastaan lähinnä, että ”joo, joo”.

Olemme silti onnellisia yhdessä -uskokaa tai älkää. Ja yhdessä on oltu jo 25 vuotta.

Vierailija
29/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ratkaisija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa ristiin.

Aika moni pariskunta vaikuttaa suhtautuvan toisiinsa huomattavan vihamielisesti, vaikka se olisi piilotettua vihamielisyyttä. Tällaisessa seurassa ulkopuolisilla on todella epämukava olo.

Vierailija
30/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ymmärtänyt, että parisuhde on <b>PARI</b>SUHDE ja kämppäkaveruus on eri asia.

Vierailija
31/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh! Siis:

Et ole ymmärtänyt, että parisuhde on PARISUHDE ja kämppäkaveruus on eri asia.

Vierailija
32/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut puhua hänelle hyvin yksityiskohtaisesti ja pitkäpiimäisellä tavalla jostain oman elämäsi osasta, joka ei kiinnosta tai kosketa häntä ollenkaan? Ohjaile aina keskustelu tällaiseen kun kundi haluaa puhua moottoreista. Jos ei kuuntele, niin kysy että miksi hän olettaa sinun kuuntelevan moottorijuttuja jos hän ei kuuntele sun juttuja.

Vierailija
33/41 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, minä kuuntelisin mielelläni myös niistä moottoreista! Janoan uutta tietoa, ja tuollaisen miehen kanssa sitä saisi rutkasti.

Vierailija
34/41 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni odottaa, että olisin kiinnostunut hänen harrastuksista, hänen työstä, hänen kiinnostuksen kohteista ja kaikesta mitä hän tekee ja minkä parissa touhuaa. Niistä pitäisi jaksaa keskustella, kuunnella, sanoa mielipidettä, tulla katsomaan lopputulosta ja sitä tekemistä jne. En jaksa enää kuulla sanaakaan asioista, jotka ei itseäni kiinnosta yhtään, joista minulla ei koskaan ole ollut mitään mielipidettä ja joista en ennestään edes tiennyt yhtään mitään. En minäkään puhu hänelle tauotta omista asioistani ja ns. naisten jutuista ja kosmetiikasta ja jumpasta, jossa käyn jne. Miten saan hänet ymmärtämään, että pitää olla omaa elämää, jota ei yritä jakaa kumppanin kanssa?? Kun suoraan sanominen ei auta.

Miksi oikeastaan olet parisuhteessa? Vaikuttaa, että et halua seurustella kenenkään kanssa, et kiinnostu toisen asioista etkä varmaankaan halua kuin katsoa sohvalla telkkaria. Siinä spektaakkelissa on aivan sama, röhnöttääkö siinä vieressä ketään. Ota ero ja elä sinkkuna.

Liioittelu kannattaa aina... Väännetään nyt rautalankaa. Ap. ei sanonut, että ei yhtään kiinnosta vaan että sitä juttua tulee ja tulee ja tulee - ja vastapainoksi puoliso ei halua kuunnella Ap:n asioita. 

Tasapainoton suhde, oli se vuodattaja sitten mies tai nainen niin kummankin pitää saada tulla kuulluksi eikä kummankaan pitäisi täyttää tilaa pelkästään itse kiinnostavilla asioilla. 

Vierailija
35/41 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään olitte olleet avo-/avioliitossa kun tuo selittäminen yhtäkkiä alkoi?

Vierailija
36/41 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin. Oma mieheni harrastaa myös autoja ja moottoripyöriä ja niiden laittamista, ja selostaa innoissaan ties mistäkin osasta ja työvaiheesta. En ymmärrä niistä mitään, enkä haluakaan ymmärtää, ja siksi nämä jutut menevät lähinnä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Ei parisuhteessa tarvitse olla kiinnostunut kaikista samoista asioista kuin toinen. Ei omaa miestänikään kiinnosta jutut joistain omista harrastuksistani. En kyllä vuodatakaan niitä hänelle samalla paatoksella :D  Mutta mieheni on muutenkin hyvin puhelias.

Vierailija
37/41 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä oon aina tykännyt, kun kumppani on selostanut intohimon kohteistaan. Eikä hirveästi haittaa, vaikka saman tarinan on kuullut jo viisi kertaa. Sitä jaksaa katsella ja kuunnella toista, kun hyväntuulisena pälpättää. Mielummin näin kun mykkää ja pahantuulista. Edellisistä suhteiden kokemuksesta tuntuu todella pahalta, kun toinen kieltää kertomasta ja esittelemästä itselleen tärkeitä asioita. Yleensä on ollut lopun alku, koska loukkaa niin henkilökohtaisella tasolla.

Jos haluatte pitää parisuhteen virkeänä, niin suosittelen toisen intohimon kohteiden kunnioittamista. Jos puoliso tykkää korjailla laitteita, niin pyydä korjaamaan joku juttu ja kuuntele kaikki selostukset korjauksesta. Jos puoliso tykkää lukea, pyydä suosittelemaan kirjaa ja lue se. Ja niin edes päin.

Vierailija
38/41 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostat kyllä nyt aika törkeeltä miestäsi kohtaan.

Vierailija
39/41 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostat kyllä nyt aika törkeeltä miestäsi kohtaan.

Millä tavalla törkeältä? Miksi on törkeää, jos en jaksa enää kuunnella joka päivä yksityiskohtaista selitystä miehen harrastuksista ja töistä, kun hän puhuu ja puhuu mutta ei kysy koskaan minun päivästä ja jos itse alan kertomaan omista harrastuksistani, niin hän aina kääntää heti puheen omiin harrastuksiinsa? Ap 

Vierailija
40/41 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ajatellut että se toisten harrastuksista ja ties mistä selittämisen kuunteleminen kuuluu myös parisuhteeseen. Jos ei kiinnosta niin voi silti antaa toisen höpötellä. Sitten jos et tosissas jaksa enää kuunnella ja sanominen ei auta niin ei sun pakko ole olla sellaisen ihmisen kanssa. Mun on pakko myöntää että mun mielestä toi myös kuulostaa aika ikävältä miestä kohtaan että hänen kiinnostuksen kohteista ei välitetä eikä jakseta kuunnella, mutta se kuulostaisi ihan yhtä kamalalta jos tilanne olis toisinpäin ja mies ei kuuntelis sun juttuja. 

Minä aina kysyn mieheltä että miten töissä on mennyt ja mitä siellä on tänään tehnyt, koska tiedän että hän pitää työstään ja on tosi kiinnostunut siitä. En ymmärrä sen jorinoita jostakin pumpuista ja koneista oikeasti tippaakaan mutta oon jotenkin ajatellut että se on tärkeää parisuhteen kannalta että kuuntelee niitä juttuja ja on "kiinnostunut" toisen jutuista. Myönnän kyllä että joskus se on vähän rasittavaa kun se juttu vaan jatkuu ja jatkuu ja itsellä ei oo mitään kommentoitavaa tai sanottavaa. Raskaaksihan se kävis jos ei kertakaikkiaan jaksais kuunnella toisen juttuja.

Tuli mieleen että oisko tossa ongelman takana nyt sitten oikeasti joku ihan muu juttu kun se että et jaksa kuunnella niitä samoja asioita enää?