Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taapero heittää tahalteen kaiken lattialle - mitä teet?

Vierailija
23.01.2019 |

No terve,

Tällainen lapseton ajatteli kysyä teidän rakkaiden mammojen näkemyksiä. Vietän paljon aikaa ystäväni kanssa, hänellä on reilun vuoden ikäinen lapsi. Hänelle kun antaa lelun käteen, heittää sen sohvalta alas tai lattialla istuessaan kauemmas lattialle, irvistää ilkikurisesti päälle. Äitinsä poimii kerta toisensa jälkeen lelun ja sama toistuu. Itse en suostu heitettyä lelua toistamiseen nostamaan.
Oma näkemys: jos nostan lelun joka kerralla, lapsi oppii siihen, että se on leikki, johon omalta osaltani kannustan.
Miten te olette vastaavassa tilanteessa (tämän kaltainen tai muun epätoivotun käytöksen osalta) tehneet?
Kyseinen lapsi on tässä iässä ollut varsin kova itkemään ja kitisemään, joten siinä mielessä äitinsä varmaan haluaa lelut nostella sovun säilyttääkseen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on saman ikäinen, ja meillä on huippuhauskaa kun taapero heittää ja kaataa asioita. Parhaita leluja ovat vaahtomuovipallo ja avaamattomat WC-paperirullat, joita voi joko pinota torniksi tai vieritellä.

Kovat lelut kannattaa tässä kehitysvaiheessa siivota ylähyllylle.

Vierailija
22/22 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi et kokeilisi jotain hauskaa rauhallista leikkiä lapsen viihdykkeeksi?

Juu, olen kokeillut. Ja välillä viihtyykin niin, että leikitään jollain muulla, kuten saa painella sellaista kosketinsoittimen kaltaista, katsellaan kirjaa tms. Mutta yksittäinen lelu tai smoothie-pussi yleensä lentää lattialle. 

Kiitos kaikille vastauksista, en ajattelut tuosta näkökulmasta, että ehkä se on vain tuohon ikää sopivaa leikkimistä, mikä menee ohi. Ehkä olin vain itsekäs, koska itselle epämukavaa olla hakemassa lelua toistamiseen :) En ole ennen tätä kaverin lasta ollut oikeastaan ollenkaan pienten lasten kanssa tekemisissä.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla