Ero: Nyt tarvitaan pikaisesti apua
Nyt tarvitaan pikaisesti apua! Ero tulossa. Haluan eron miehestäni. Tuli itselläni piste. Fyysistä väkivaltaa. Puristi kovaa käsistä niin että sattui. Mustelmat siitä jää. Tiedän, että omaa vikaanikin, koska nalkutin mutta silti... :( minulla koulutuksena vain peruskoulu, ei töitä. Olen kotihoidontuella. Meillä 2 v. lapsi. Mies käy hyväpalkkaisessa töissä. Asumme miehen omistamassa asunnossa.
Mitä teen? Haluan pois täältä. Ei ole minulla juurikaan rahaa... haluan muuttaa lapsen kanss apois. Mihin soitan ja mitä teen? Auttakaa... pelottaa tuleva... joudunko kadulle lähtemään. Nyt joku auttakaa minua 😢
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Turvakoti, Kela , se avun tuo.
Etpä sinäkään ajattele yhtään lasta. Että retuutetaan johonkin turvakotiin yhden riidan vuoksi.
Eikö ihmisillä ei ole nykyään yhtään läheisiä, joiden luo mennä pariksi päiväksi rauhoittumaan?
APn mies on perinteinen kusipää, joka luulee olevansa parempi ja oikeutettu pahoinpitelemään. Koska hänellä on muka valtaa - hyvä työ ja rahaa.
Mua itseäni pistää vihaksi tuollaiset miehet. 😠😡
Parhaimman palveluksen teet lapselle ja itsellesi kun et sotke sossuja eli perheneuvolaa tähän
Älä missään nimessä soita tuon takia.
Nyt rauhoittumaan. Välttele miestä ja pure kieltä kun suutut. Ole tilanteen yläpuolella. Älä ylpeile. Ei kaiken tarvitsekkaan olla romanttista jotta voi olla suhteessa.
Harvalla naisista on normaali ja tasapainoinen parisuhde. Lasten takia sitä sietää. Erolapsilla on suuremmat tod.näk ihan tilastojen mukaan ajautua elämäs vääriä polkuja. Näkeehän sen muutenkin.
Ihan pienenkin riidan takia rikoyaan lapsen perhe vaikkei edes olisi fyysistä riidassa.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimman palveluksen teet lapselle ja itsellesi kun et sotke sossuja eli perheneuvolaa tähän
Nyt rauhoittumaan. Välttele miestä ja pure kieltä kun suutut. Ole tilanteen yläpuolella. Älä ylpeile. Ei kaiken tarvitsekkaan olla romanttista jotta voi olla suhteessa.
Harvalla naisista on normaali ja tasapainoinen parisuhde. Lasten takia sitä sietää. Erolapsilla on suuremmat tod.näk ihan tilastojen mukaan ajautua elämäs vääriä polkuja. Näkeehän sen muutenkin.
Ihan pienenkin riidan takia rikoyaan lapsen perhe vaikkei edes olisi fyysistä riidassa.
- ” Erolapsilla suuremmat todennäköisyydet ajautua elämässä väärille poluille”
Nyt täytyy sanoa, ettei todellakaan pidä paikkaansa. Olen pahan alkoholistin lapsi. Vanhemmillani oli raju ero kun olin 8 vuotias. Oli rajuja riitoja, päihteitä, tappeluja, poliisit kävi meillä yms. Silti en ajautunut pahalle polulle. Sanon, että tänä päivänä olen erittäin hyväpalkkaisessa työssä. Aloitan pian uuden sivutyön. Minulla kaksi lasta. Mieheni kanssa olen ollut 17 vuotiaasta asti. Elämää menee muutenkin hyvin.
Tiedän monia muitakin joilla rankka lapsuus ja ovat erolapsia. Silti ovat menneet täysiä eteenpäin hyviä polkuja pitkin.
Eli tuo ei missään nimessä pidä paikkaansa!
Vierailija kirjoitti:
Aapeella kyse fyysisestä riidasta.eli sun mielestäskö pitäs vaan unohtaa ja antaa olla...? Et oo tosissas!? Kyl sillon kannattaa muuttaa erillee jos riidat menee fyysiseks. Johan se lapsikin alkaa pelkäämää ja matkii pian isäänsä ja hakkaat kylillä kaverinsa... väkivalta ei oo koskaan oikein! aapeelle sanoisin että lähde pois ja muuttakaa erilleen.Lapsikin tulee olemaan iloisempi ja onnellisempi ilman väkivaltaisia tappeluja.täällä palstalla on kyl niin älyvapaita neuvoja. ”Siedä lasten kanssa tällaista elämää”
Ei kai kukaan tosissaan alennu tollaseen. Sanon kaikille naisille. Arvostakaa itseänne ja lähtekää äkkiä!!
Aijaijai. Taas yksi työnvieroksuja yh mami tulossa tinderiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ólet selkeästi epävarma, mitä pitäisi tehdä. Pahimman tunteen laannuttua toivottavasti olet rauhallisempi ja mietit, miten etenet. Turvakoti on akuuttiin hätään, jossa saat apua. Suosittelen! Jos et kuitenkaan ole vaarassa, saati lapsikaan, ja miehesi on muuten taas ok hakekaa apua avio-ongelmiinne. Sitä te nyt tarvitsette!
Väkivaltaan voit lyödä stopin, jossa miehen on haettava apua käytökseensä Yhtä lailla sinun mietittävä sanojesi käyttöä.
Vaikka miehesi omistaakin asuntonne, mutta jos teillä ei ole avioehtoa, saat miehen omaisuudesta ero-osituksessa noin puolet.
Ei se ihan noin mene aina. Lueppas hieman suomen lakipykäliä. Vaikka ei olisikaan avioehtoa. Niin se ei mene puoliksi, jos esim. mies sen on ostanut.
Kerron yhden tapauksen.
Mies osti asunnon. Asuntoon muutti tämä ko. mies ja nainen. He eivät olleet naimisissa. He menivät naimisiin myöhemmin. Avioehtoa ei tehty kummankaan toimesta. Ero tuli ja mies sai pitää oman asuntonsa, koska oli ostanut sen omilla rahoillaan. Nainen jäi tyhjän päälle.Eli ei se 50/50. Se joka ostaa, niin omistaa.
Niin, toki mies saa pitää ennen avioliittoa ostamansa asunnon. Joutuu hän silti maksamaan erossa puolisolle tasinkoa esim. rahana ellei avioehtoa ole ja puolison varallisuus on pienempi. (Ohis.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarvitaan pikaisesti apua! Ero tulossa. Haluan eron miehestäni. Tuli itselläni piste. Fyysistä väkivaltaa. Puristi kovaa käsistä niin että sattui. Mustelmat siitä jää. Tiedän, että omaa vikaanikin, koska nalkutin mutta silti... :( minulla koulutuksena vain peruskoulu, ei töitä. Olen kotihoidontuella. Meillä 2 v. lapsi. Mies käy hyväpalkkaisessa töissä. Asumme miehen omistamassa asunnossa.
Mitä teen? Haluan pois täältä. Ei ole minulla juurikaan rahaa... haluan muuttaa lapsen kanss apois. Mihin soitan ja mitä teen? Auttakaa... pelottaa tuleva... joudunko kadulle lähtemään. Nyt joku auttakaa minua 😢
Voi sinua älä jää suhteeseen mitä pikemmin lähet sen parempi sinulle. Ajattele vain itseäsi ja lasta jos jäät se tietää että tilanne vain pahenee. Tsemppiä
Niinpä. Naisesta ei saisi karvakaan irrota, miestä voi hujauttaa vaikka kaulimella tai pannulla, eikä hän valita.