Vaimoni paisuu
Olemme olleet yhdessä nyt yli 5 vuotta ja tänä aikana vaimoni on paisunut kuin pullataikina (ei synnyttänyt). Minä olen pitänyt itseäni kunnossa ja yrittänyt esimerkkiä näyttäen syödä ja liikkua oikein. Nyt seksielämä on jo kärsinyt kun en koe haluavani enää samalla tavalla kuin ennen. Miten voisin loukkaamatta sanoa vaimolleni että nyt riittää herkkujen mättäminen ja pitsan syönti? Tilanne on sellainen että jos tätä ei saa ratkaistua varmaan otan eron. Asia stressaa minua todella paljon.
Kommentit (33)
Mikä ihmisoikeus naisilla tuntuu nykyään olevan se, että suhteeseen alettua saa hyvillä mielin juurtua sohvalle sipdin ja siiderin kera ja kasvattaa massaa epäterveellisyyden puolelle? Eikö silloin juuri pitäisi pitää itsestään vielä parempi huoli ja huolehtia toisestakin? Eri asia sitten jos jo alkuun on oltu ylipainoisia. Valehteluahan se on jos alkuun esitetään jotain muuta mitä oikeasti on.
Jos mä otan miehen joka harrastaa liikuntaa päivittäin, syö terveellisesti ja pitää itsestään huolta niin kyllä mä olisin pettynyt jos se parin vuoden kuluttua on makkaran ja kaljan kanssa telkkarin edessä. Eikä se paino ole edes pääasia.
Jos mä otan miehen mikä on rento pullukka eikä ressaa kehostaan niin ei mulla ole oikeutta muuttaa sitä.
Itse ainakin suhteessa yritän aktiivisesti huolehtia myös itsestäni. Kyllä mä tiedostan että rupsahtaminen ei ole viehättävää, jokaisella on velvollisuus myös huolehtia siitä että toinen jaksaa katsella ja ettei muutu täysin epämiellyttäväksi.
Olkaa hyvä ja huutakaa läskit.
Tämä on valitettavasti yleistä. Suosittelen kuitenkin keskustelemaan asiasta. Kerrot että halusi naista kohtaan on alentunut lihomisen seurauksena. Kyllä viimeistään tieto siitä ettei ole enää haluttava antaa varmasti naisellesi motivaatiota laihduttamiseen. Varaudu siihen että joudut kaalisoppaa itsekkin syömään.
Pitäisi varmaan luopua hormonaalisesta ehkäisystä. Se on taustalla monen tytön "paisumiseen". Miehet eivät suostu käyttämään kondomia ja naiset uhraa sitten terveytensä sen eteen. Monelle ei edes enää seksi maistu, mutta suostuvat miehen mieliksi. Ei kannattaisi. Ainoa ilo on sitten enää se syöminen ja tilanne ei kun huononee ja terveysalenema jyrkkenee. Pahinta kaikessa on vielä se, että mies on alun alkaenkin korkeintaan keskiverto rakastajana ja huomauttelee vailla mitään estoja joka suupalasta. Hohohoijaa. On se heikkoa kun ainoa ansio on, että on laiha. Sitä sitten korostamaan kun muuta ei ole, millä päteä.
Naisella on oikeus tehdä vartalolleen mitä haluaa, sinä et sitä omista. Tärkeintä on hyväksyä toinen sellaisena kuin se on. Miksi lihominen sinua häiritsee? Mielestäni ongelmana tässä on AP itse.
Noudata samoja neuvoja mitä naisille annetaan vastaavassa tilanteessa, kun meidän miehet lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen suomimies, ei kelpaa luonnollinen nainen vaan jotain luurankoja kuolataan. Hyi.
Haistakin sinäkin paha. Aikuinen nainen joka on suhteen aikana lihonut väänsi asian niin että se on oikeastaan mun syy. Seuraus on että suostuu vain lähetyssaarnaaja asennossa. Takaa ei käy kun siinä näkyy muka maha.
Siitä kulmasta en voi nähdä mahaa mutta sekään ei riittänyt syyksi.
Huonon sain vieläkin huonommaksi kun vähensin juomista ja vaihdoin tilalle kukan. Laihduin ja aloin harrastaa kävelyä. Seuraavaksi suunnitelen uutta muutosta. Sellaista jonka aloitan ihan yksin.
Törkeää kommentointia. On normaalia että naisen paino vaihtelee, tämä johtuu ihan luonnollisesta hormoonitoiminnasta. Jos tämä ei ole AP:lle ok niin on parempi jäädä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Törkeää kommentointia. On normaalia että naisen paino vaihtelee, tämä johtuu ihan luonnollisesta hormoonitoiminnasta. Jos tämä ei ole AP:lle ok niin on parempi jäädä yksin.
Tietysti tottahan tuo on, että naisen on vaikeampi laihduttaa kuin miehen, johtuen hormonitoiminnasta, mutta siltikin saattehan te helpommin seksiä kuin keskiverto mies. kaikella on puolensa.
mies
Petä, salaile asioita, käyttäydy erikoisesti, suutu pienistä asioista, älä ota haleja vastaan, loukkaa. syytä kaikesta ja muista kommentoida negatiivisesti kaikkeen. Näillä keinoin saat puolisosi laihtumaan ihan silmissä. Terkuin, entinen pullukka, nykyinen ruipelo
Minulle kävi noin ex-miehen kanssa.
Lopetti täysin pitämästä huolta ulkomuodostaan, lihoi 130-kiloiseksi.
Seksistäkään ei tullut enää mitään kun mies ei jaksanut hengästymättä paria minuuttia kauempaa ja olihan se ällöä paneskellä ihmisen kanssa jolla läski hyllyy ja haisee.
Nykyinen mies pitää huolta kunnostaan, jonka koen myös siten, että hän arvostaa minua ja parisuhdettamme.
Vaihtamalla todellakin paranee!
Lisätäkseni vielä että exän kanssa ero ei tullut pelkästään ulkonäköön liittyvien seikkojen takia, mutta jos itseään arvostaa, on oikeus lähteä suhteesta jossa toisella ei ole milenkiintoa panostaa itseensä yhtään.
No siis paljonkohan sitä painoa on noin suurinpiirtein sitten kertynyt? Muutamia kiloja, 15 kg vai kiloa vai niin että on oikeasti lihonut epäterveellisen paljon.
Viimeisimmässä tapauksessa, jos teillä on hyvä suhde muuten, niin voitte keskustella järkevästi aiheesta. Kysyt mitä mieltä naisesti itse on tilanteesta ja mikä on siihen johtanut. Haluaako itse muutosta. syyttelystä ei ole mitään apua, päinvastoin. Lähesty asiaa sen kautta että kaluat ymmärtää ja kuunnella sekä olla tukena ja auttaa siinä missä voit.
Vähäisempi lihominen ei pitäisi olla sulle juurikaan ongelma. Voithan hienovaraisesti kysyä asiasta kuitenkin, jos teillä on muutenkin hyvät välit jutella kaikista asioista. Jos hyvää keskustelukulttuuria ja yhteyttä ei ole, niin panosta ensin siihen. Voit selvittää stressaako kumppaniasi jokin, mikä saa syömään epäterveellisesti. Unenpuute vaikuttaa myös lihomiseen, samoin tosiaan jo mainittu hormoniehkäisy tai jotkut mielialalääkkeet. Toivoisiko kumppanisi elämäänne jotainmutosta jne. ? Voit ehdottaa myös yhteisiä kävelylenkkejä ja tehdä kotona terveellisiä ruokia.
Painu sinä afrikkaan siellä riittää vaikka on vain blondi ja lihava, jopa vain valkoinen nainen. kaikki käy