Miten teidän mies reagoi kun kerroit että s ynnytys on käynnissä
Minkälainen hänen reaktionsa oli vai huomasiko hän itse jotain?
Kommentit (7)
Sanoi, että minä syön aamiaisen ja luen Hesarin, sitten lähdetään. Poika syntyi 3 h kuluttua siitä.
Molemmilla kerroilla mies on ollut aivan täpinöissään ja innoissaan ja soittanut sairaalaan ja vanhemmilleen, pyörinyt alkuun vain jaloissa ja yrittänyt olla avuksi - varmistellut, että sairaalalaukussa on kaikki tarpeellinen, haluanko jotain musiikkia, kuvannut jonkun videon, että "kohta vauva tulee!". Itse synnytyksissä on jo vähän rauhoittunut ja ollut täydellinen tuki, kysellyt käteilöiltä ja pitänyt kädestä.
Meille syntyy kolmas ihan näinä viikkoina ja kun itse olen sanonut, että tuntuu jotenkin epätodelliselta, että onko meille muka tulossa vauva. Mies vaan vitsailee ja esim. harjoitussupistuksen tullessa juoksee karkuun :D <3
Kysyi että voitko sinnitellä vielä hetken? En voinut, olin 'sinnitellyt' jo useamman tunnin ja matkaa sairaalaan reilu 100km.
Se meni ihan sekaisin. Muuten on kyllä järjestelmällinen ja sellainen hommat hanskassa tyyppi. Mut tuo ilmoitus pisti sen ihan sekaisin. Pyöri ja kulki pitkin taloa ihmetellen kunnes napakasti aloin antamaan käskyjä, kuten:
Syö (ruoka oli silloin jo melkein pöydässä)
Pue
Aja auto oven eteen
Ota jätesäkki ja läjä pyyheliinoja apparin penkille
Muista kännykkä jne.
Meni melko kalpeaksi ja hiljaiseksi ja lopulta sanoi, että "nytkö musta tulee isä?" Sitten kiirehti pakkaamaan laturit ja kameransa ja mulle jotakin vaihtovaatetta, pyjaman, villasukat, kirjan ja hammasharjan mukaan. Mies oli varmaan enemmän peloissaan ja innostunut kuin minä. Tuntui matkalla sairaalaan ettei sillä liiku aivoissa enää mikään muu kuin se "musta tulee isä NYT".
Sanoi että voi ei, nyt ei ole töitten kannalta hyvä hetki, synnytys alkoi kolme viikkoa etuajassa. Sitten kävi vetämässä aamuröökin, ja sen jälkeen olikin jo innoissaan lähdössä sairaalaan.