Helsinkiläinen mistä hinnasta muuttaisit maalle
Siis johonkin korpeen missä lähin naapuri olisi 20km päässä, kauppaan olisi tyyliin satakilsaa.
Kommentit (19)
Kyllä se lottovoiton verran vaatisi, eli että ei tarvitsis tehdä päivätöitä, vaan voisi keskittyä metsäpalstan hoitamiseen ja kalasteluun.
Ilmeisesti 250000€ ei ainakaan riitä, koska noin sen verran jäisi asuntojen hintaerosta käteen.
En mistään hinnasta edes Kemijärven kaupunkiin. Siellä on omakotitalo tarjolla n. kilometri päässä S-marketista, K--marketista ja Lidlistä.
En pysty Suomessa asumaan muualla kuin maan ainoassa kunnon kaupungissa eli Helsingissä.
Eihän tuo vaatisi kuin sen, että saattaisin jatkaa työssä oloa, kohtuullisen hyvällä palkalla ja joku kertoisi miten hoidan tulevaisuudessa toimivasti lasten koulu ja muut matkat ja yhteydet läheisiin kevereihin ja ystäviin. Tässä vaiheessa sinkkuna en vaadi omalta asunnolta ja sen sijainnilta kovinkaan paljon. Mutta yksin korpeen ja kauaksi muista settumine saattaisi toki vaatia enempi luonnetta kuin itä äkkiseltään uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis johonkin korpeen missä lähin naapuri olisi 20km päässä, kauppaan olisi tyyliin satakilsaa.
Suomessa ei ole tuollaista korpea missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole tuollaista korpea missään.
Et taida tietää oikein mistään mitään:D
Vierailija kirjoitti:
En mistään hnnasta. Täällä suku ja ystävät.
Tai siis, jos muutaman miljoonan saisin, voisin siirtää kirjat Perähikiälle, mutta asuisin kakkosasunnossani Helsingissä :)
Helposti pystyisin, jos ei tarvitsisi tehdä työtä, eikä täällä olisi iäkkäät vanhemmat. Viihtyisin oikein hyvin Kainuun korpimetsässä yksikseni.
Mä voisin muuttaa vaikka heti, jos saisin töitä maaseudulta. Eli mulle riittäisi työpaikka hintana TAI summa, joka tulee mun työstä eläkeikääni asti - työttömyyskorvauksella en haluaisi elää.
Haaveilen salaa omakotitalosta maaseudun rauhassa, vaikka lähes kaikki tuntuvat haukkuvan stadilaista, joka haluaa maalle...
En mistään hinnasta. Kuntoutukset, yliopistollinen sairaala jne. Kaupungissa asuminen on minulle elinehto.
Jos minulle tulisi tilille edelleen sama palkkasumma kuussa, ilman että täytyisi tehdä mitään. Alani töitä ei ole suurien kaupunkien ulkopuolella.
100km kauppaan on ihan liikaa. enintään 15km sietäisin jos olisi maailman ekologisin auto jonka sillä rahalla saisi, mutta muuten ei. naapureiden puute ei häiritsisi paljoa, mutta se pimeys kyllä ehkä.
Aika kovan hinnan sais mullekin maksaa että tuollaiseen paikkaan muuttaisin (sellainen summa, että sillä saisi hienon kivan talon, ja palkattua jonkun hoitamaan taloa koska itse ei kiinnosta eikä jaksa, ostettua auton ja palkattua autokuskin koska en itse halua hankkia ajokorttia mutta noin korvessa ei ilman autoakaan pärjäisi), enkä ole edes Helsingistä...
Voisi ennemmin kysyä miksi kukaan suostuu muuttamaan helsinkiin. En muuttaisi edes töiden takia. Aivan kaamea sumppu!
Kauppaan 100 km, no en kyllä oikein mistään hinnasta... Jos sinne kauppaan olisi 10 km niin asuisin mielelläni syrjäisessä paikassa, jos siis jotenkin työpaikka järjestyisi myös sanotaanko vaikka 70 km säteeltä tai olisi etätyömahdollisuus.