Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eriävät halut parisuhteessa ja niistä johtuva kriisi

Vierailija
23.01.2019 |

Parisuhteessani ongelmana on eriävät halut makuuhuoneessa. Suoraan sanottuna minä haluaisin enemmän määrällisesti, ja myös jotain erilaista. Olen jo ennen mieheni tapaamista tiennyt mikä minut ns. sytyttää, ja hänkin on ollut asiasta tietoinen koko ajan. Jotenkin kuitenkin päädyttiin menemään hänen tyylillään, joka on sitä mahdollisimman perinteistä, ja minä itse vaivuin melkein kuin johonkin horrokseen omien tarpeideni kanssa.

Nyt olen jostain syystä herännyt taas, ja on suorastaan musertavaa kun ei vaan saa sitä mitä oikeasti tarvitsisi. Mies-raukka ymmärtää ja haluaisi yrittää, mutta kun hänen juttunsa on se kaavamainen toiminta samoine kuvioineen, niin ei se siitä muutu. Hän ottaa kyllä minut huomioon, mutta ei sellaisella tavalla joka tuntuisi oikeasti hyvältä. Enkä minä voi vaatia häntä tekemään asioita joista hän ei pidä.

Alan oikeasti olla epätoivoinen. Olen niin kriisissä halujeni kanssa että usein on vaikeaa edes katsoa miestäni silmiin tai vaikka halata. Niin tyytymätön olen. En haluaisi ahdistaa, painostaa tai syyllistää, mutta paha oloni näkyy väkisin ulospäin. Ero on mielessä vähän väliä, mikä on äärimmäisen surullista, sillä tämä on suhteemme ainut todellinen ongelma.

Miten tästä pääsisi eteenpäin :(

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisit varmaan mun miehestä. Hän ei kosketa seksin aikana ja jos koskettaa hän tarttuu vaan tukasta tai ranteista kiinni. Vauhti on myös hurja. Tunteita ei välity. Vain yksi asento kelpaa - se jossa ei tarvitse kohdata aidosti. Sun mies sen sijaan kuulostaa ihanalta! Vaihdetaanko?

Vierailija
2/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisit varmaan mun miehestä. Hän ei kosketa seksin aikana ja jos koskettaa hän tarttuu vaan tukasta tai ranteista kiinni. Vauhti on myös hurja. Tunteita ei välity. Vain yksi asento kelpaa - se jossa ei tarvitse kohdata aidosti. Sun mies sen sijaan kuulostaa ihanalta! Vaihdetaanko?

Näin me olemme sitten erilaisia; pieni vauhti ja vaarallisuus ei haittaisi minua yhtään. Tietenkään mitään vaihtoehtoa ei saisi viedä ääripäähän. Sinun miehesi pitäisi ilmeisesti oppia hellyyttä, ja minun mieheni voisi mielellään astua edes hiukan sen tutun kaavamaisuuden ulkopuolelle. Vaikka miten yritetään yhdessä tsempata, niin fakta on että hänen juttunsa on se, että kerran viikossa peiton alla suoritetaan tasan samat asennot ja muut jutut kuin ennenkin. Se yksinkertaisesti tekee hänet onnelliseksi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin me olemme sitten erilaisia; pieni vauhti ja vaarallisuus ei haittaisi minua yhtään. Tietenkään mitään vaihtoehtoa ei saisi viedä ääripäähän. Sinun miehesi pitäisi ilmeisesti oppia hellyyttä, ja minun mieheni voisi mielellään astua edes hiukan sen tutun kaavamaisuuden ulkopuolelle. Vaikka miten yritetään yhdessä tsempata, niin fakta on että hänen juttunsa on se, että kerran viikossa peiton alla suoritetaan tasan samat asennot ja muut jutut kuin ennenkin. Se yksinkertaisesti tekee hänet onnelliseksi.

Ap

Ja mitä ilmeisimmin se on aina nainen, joka näissä asioissa joutuu joustamaan, kuten sinun ja minun kokemuksista voisi päätellä.

Vierailija
4/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja mitä ilmeisimmin se on aina nainen, joka näissä asioissa joutuu joustamaan, kuten sinun ja minun kokemuksista voisi päätellä.

Olet asian ytimessä. Minun mieheni kyllä haluaisi olla huomaavainen ja hän on kärsivällisesti kuunnellut toiveitani, mutta pitkässä juoksussa mikään ei muutu. Ja en minä tosiaan voikaan sitä vaatia, mutta tällä hetkellä tilanne on se että minä en saa koko hommasta irti yhtään mitään.

Ap

Vierailija
5/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap avaa vähän millaisesta sinä tykkäisit, niin olisi helpompi ottaa kantaa tilanteeseesi. On eri asia, että jos haluaa vain vaikkapa paljon erilaisia asentoja ja eri asennot eri kerroilla kuin jos haluaa esim. bdsm-tyyppistä menoa.

Vierailija
6/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap avaa vähän millaisesta sinä tykkäisit, niin olisi helpompi ottaa kantaa tilanteeseesi. On eri asia, että jos haluaa vain vaikkapa paljon erilaisia asentoja ja eri asennot eri kerroilla kuin jos haluaa esim. bdsm-tyyppistä menoa.

Hyvä pointti. En nyt halua liian yksityiskohtaisesti kirjoittaa, mutta sanotaan nyt vaikka että minua ei haittaisi hyvinkin raju meininki, mutta jos edes jotain vaihtelua saisi. Jotain vähän vähemmän siivoa ja perinteistä. Seksi todellakin voi olla suorastaan tylsää, jos mitään vaihtelua ei koskaan ole. Mies ei luontaisesti ota ohjia käsiinsä ollenkaan. Puhuisi edes joskus jotain tuhmia, mutta ei. Tahtiakin voisi joskus koventaa, mutta ei. Kaikki on aina hidasta ja rauhallista ja lempeää.

Ap

Vierailija
7/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti. En nyt halua liian yksityiskohtaisesti kirjoittaa, mutta sanotaan nyt vaikka että minua ei haittaisi hyvinkin raju meininki, mutta jos edes jotain vaihtelua saisi. Jotain vähän vähemmän siivoa ja perinteistä. Seksi todellakin voi olla suorastaan tylsää, jos mitään vaihtelua ei koskaan ole. Mies ei luontaisesti ota ohjia käsiinsä ollenkaan. Puhuisi edes joskus jotain tuhmia, mutta ei. Tahtiakin voisi joskus koventaa, mutta ei. Kaikki on aina hidasta ja rauhallista ja lempeää.

Ap

Se on aika pitkälti ihmisen persoonassa ja sellaisissa elämän energioissa, että onko dominoiva vai ei. Jos ei ole luonnostaan yhtään dominoiva eikä tunne ollenkaan halua dominoida (eli ottaa ohjia käsiinsä) niin ei siitä hommasta mitään tule väkisin yrittämällä näytellä dominoivaa, koska sinä huomaisit, että se tekeminen on yrittämällä yrittämistä ja näyttelemistä ja siitä puuttuu se homman sielu kokonaan.

Vierailija
8/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulee miettiä, että kuinka tärkeä asia sinulle on toimiva seksielämä. Jos ei kovin tärkeä, niin varmaan voit olla ihan kohtuullisen onnellinen tuossa suhteessa, jos mies on muuten hyvä ja ihana mies. Mutta jos sinulle seksi on hyvin tärkeä asia, niin täysin erilaiset mieltymykset varmaan johtaa eroon lopulta. Et voi pakottaa miestä tykkäämään sellaisesta mistä sinä tykkäät, kuten et voi pakottaa itseäsikään tykkäämään sellaisesta (tylsästä ja kaavamaisesta seksistä) josta miehesi tykkää. 

Vierailija
9/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon auta muu kuin ero. Omasta kokemuksesta sanon näin. Olin 8 vuotta parisuhteessa miehen kanssa, jolle riitti kerran viikossa peiton alla. Yritin alkuun keskustella tästä koska itse kaipaan enemmän, mutta ne keskusteluyritykset päätyivät lopulta miehen puolelta syyttelyyn ja itsesääliin. Minä siis tyydyin hiljaa tilanteeseen ja lopulta meillä ei ollut seksiä enää ollenkaan.

Sitten tapasin nykyiseni. Toki tein ikävästi eksääni kohtaan, mutta asia on hänen kanssaan käsitelty ja hän ymmärtää sekä on nykyään onnellinen puolestani. Päädyin siis pettämään tämän nykyiseni kanssa. Hän on seksuaalisesti kanssani samalla aaltopituudella (ja kaikessa muussakin). Hän tietää milloin kaipaan hellää rakastelua ja milloin taas rajua ottamista. Ja hän tekee molemmat luontevasti. Hän tietää, kuinka pitää minut tyytyväisenä makuuhuoneessa. Nyt olen tajunnut ettei eksästäni olisi koskaan voinut tulla samanlaista, vaikka kuinka asiasta olisi keskusteltu. Hän vain on estoisempi ja rajoittuneempi eikä huomaa niin herkästi toisten mielialoja. Tai ehkä se johtui vain siit, ettei oltu oikeita toisillemme.

Joten neuvoni on erota. Tuskin seksielämänne tulee tuosta parantumaan, mikä taas johtaa sinun katkeroitumiseesi. Mutta kannattaa hoitaa ero paremmin kuin itse tein.

Vierailija
10/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai niin vai???? Kyllä meillä on naisesta tullut täysin haluton. Minä joudun sopeutumaan siihen.

Vierailija
11/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kannattaisi tässä vaiheessa tarkistaa, että löytyykö haarojen välistä kivekset. En tiedä yhtäkään miestä, joka ei heittäytyisi härskiksi pyydettäessä. Ei ole normaalia miehen käytöstä tuollainen. Sun "mies" on ihan v*tun nössö ;)

Vierailija
12/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kannattaisi tässä vaiheessa tarkistaa, että löytyykö haarojen välistä kivekset. En tiedä yhtäkään miestä, joka ei heittäytyisi härskiksi pyydettäessä. Ei ole normaalia miehen käytöstä tuollainen. Sun "mies" on ihan v*tun nössö ;)

Jaa. Minä tunnen moniakin sellaisia miehiä, jota ap kuvaa. Olen itse kuin ap, ja kohdannut pari tuollaista pimeässä peiton alla lauantaisin napakympin jälkeen -miestä, jotka lähinnä nolostuivat kaikesta vähänkin härskimmästä kuten että valot päälle.

Vierailija
13/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö miehesi sinun toiveista? Onko tilanne ollut aina samanlainen vai ajanmyötä muuttunut sinulle huonoksi?

Vierailija
14/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kannattaa tuon tyyppisiä tiukkoja rooleja, joissa sukupuolikin muuttuu jos ei ole tietyntyyppinen pitää muistaa, että samojen rooliodotusten mukaan naisen ei tule poistua keittiöstä eikä naisella saa olla mitään toiveita sängyssä kuin vain miehen palveleminen.

Vierailija
15/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies on itse alistuva mies, ja toivoo, että se on ap joka ottaisi ne ohjat käsiinsä?

Vierailija
16/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai niin vai???? Kyllä meillä on naisesta tullut täysin haluton. Minä joudun sopeutumaan siihen.

Monille naisille haluttomuus on seurausta siitä että on ensin pitkään tyytynyt epätyydyttävään seksiin.

Vierailija
17/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jostain kumman syystä näin saattaa olla, jos halutaan olla yhdynnässä, joka ei onnistu, ellei toinen kiihotu ja saa erektiota.

Vierailija
18/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nii ainoa mahdollisuus o ero! Kyllä kömpelömmästäkin saan koulutettua paremman sängystä. Pyydä mieheltä avoimuutta. Kokeiltava toisianne, mikä tuntuu hyvältä mikä ei. Voisitte käydä vaikka seksuaaliterapeutilla. Puhu miehelle sängyssä, ohjaile, kyllä se varmuus siinä kasvaa.

Vierailija
19/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samaa, minä tarvitsen kinkyseksiä ja mies on laiska vanilja, väitti kyllä aluksi olevansa jotain muuta ja onnistui esittämään tarpeeksi pitkään, että olin sitoutunut. Tai kai hänkin tykkää samoista asioista, mutta kun on liian vaivalloista! Minun pitäisi kyllä tehdä hänelle vaikka mitä temppuja (samoja kuin suhteen alussa kun hänkin panosti), mutta vastapalvelusta saa jäädä odottamaan.

Nyt koen miehen suorastaan vastenmielisenä ja seksiä ei ole ollenkaan kun en kertakaikkisesti pysty haluamaan puolisoani. Hän ei vaivaudu tekemään asialle mitään, joten ollaan sitten ilman siihen saakka kunnes oikeasti saan tarpeekseni ja lähden. Minä olen puhunut ääneni käheäksi tästä sen sata kertaa, mutta kun mies ei viitsi, niin ei viitsi. Eniten ottaa päähän, että maailma olisi täynnä miehiä, jotka arvostaisivat seksuaalista puolisoa, joka olisi valmis vaikka mihin ja oikeasti panostaa seksiin.

Vierailija
20/45 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monilta tuollaisilta löytyy kivekset vastauksena yhdelle epäilijälle.

Mun eksäni oli estoinen. Olin kyllästynyt kuten ap. Aina vähän liian vähän naituna, aina liikaa jotain vailla. Mies ns otti huomioon joo tavallaan, mutta ei päässyt kuorestaan.

No eihän se sit kestänyt. Olin vaan liian puutteessa ja koko naiseuteni oli palasina.

Nyt mulla on mies joka panee. Voi luoja sentään! En haluaisi kellekään eroa suositella mutta... kyllä elämä on nyt ihanaa <3