Käräytin kannabiksen polttelijan ja nyt alkoi harmittaa
Naapurissani asuu tällainen ehkä 30-v mies. Hän on ystävällinen ja mukava, mutta vähän erikoisen oloinen. Olen ollut haistavinani kannabiksen käryn hänen asunnostaan ja epäiily sai vahvistuksensa pari kuukautta sitten, kun mies oli pihalla illalla ja poltteli jotakin sätkää. Kun hän näki minut ja koirani, hän laittoi sätkän nopeasti pois ja hymyili vähän oudon näköisenä. Tästä päättelin että sätkässä oli kannabista.
En oikein tiedä miksi, mutta tein siitä sitten ilmoituksen poliisille. He eivät aluksi meinanneet suhtautua siihen vakavasti ja "kirjasivat järjestelmään" ja minun osaltani asia oli ohi. Viime viikolla naapurin asunnosta kuitenkin tuli poliiseja siviilit päällä. Tunnistin kun he tulivat rapussa vastaan ja kaulassa roikkui poliisinmerkki. Mukana oli naapuri, jota he lähtivät viemään jonnekin. Vastaan tullessaan naapuri katsoi minua vähän surullisen näköisenä, mutta tervehti kuitenkin.
Taisin tehdä virheen ja nyt harmittaa :( Voiko naapuri saada selville että se olin minä, joka ilmoitti?
Kommentit (560)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä huumejengiä tänne kirjoittelee? Tyyppi käyttää aineita härskisti pihamaalla ja vaan naureskelee. Kai tuosta nyt pitääkin ilmoitus tehdä. Ihan oikein ap! Toivottavasti poliisit löysivät kaikki kukinnot ja pistävät tyypin vastuuseen tekosistaan.
Sellainen jengi joka tietää että Kanada on laillistanut, Jenkeissä sallii puolet osavaltioista ja euroopassakin Hollanti, Saksa ja Portugali ainakin.
Sellainen jengi joka tietää, että sekä alkoholi että tupakka ovat vaarallisempia aineita.
Maassa maan tavalla tai maasta pois.
Oikein teit, ap. Minäkään en haluaisi asua huumeveikon naapurissa. Jotain löytyi, kun poliisi vei pois.
Vaikea uskoa 32-vuotiaana koulutettuna ja hyvän duunin omaavana miehenä että kellään voi olla tällainen mielipide vuonna 2019.
Tulee olemaan huvittavaa lapsillemme ja lapsenlapsille kun isovaari kertoo tarinoita kun yksi sukupolvi hakkasi vaimoa, joi kaljaa ja piti kannabista "huumeena" :DDDDD Vähän samaa sakkia joka vastusti aikanaan naisten äänioikeutta :D
Vierailija kirjoitti:
En itse ole polttanut koskaan pilveä, mutta eiköhän jokaiselle kaupungissa asuvalle ja/tai opiskelijalle ole selvää kuinka yleinen, harmiton ja yleisesti hyväksytty harrastus kyseessä.
Todella lapsellista sinulta ja aliälykästä sinulta. Menet samaan kategoriaan kirjasto- ja pyörävarkaiden kanssa.
Monet puolueet ajavat Kannabiksen laillistamislakia, jonka pitäisi jo antaa hieman osviittaa siitä että asian harmittomuus alkaa olemaan selvä myös tavalliselle keski-ikäiselle pulliaiselle.
T. M32v
Suomessa nykyisin vallitseva äärettömän huumemyönteinen ilmapiiri on saanut monessa paikkaa hyvinkin vakavan huumeongelman aikaan. Ja tämä sinun ”harmiton ja hyväksytty harrastus” asenne edesauttaa aina vaan näiden uusien kokelijoiden syntymistä.
Näytä minulle yksikin neurologi joka sanoo, että huumeet ovat hyväksi ihmisen aivoille. En epäile, että löydät verotustyyppejä, kipulääkäreitä tai jopa yksityisyrittäjiä, jotka selittävät kuinka hyvä juttu huumeet ovat heidän alallaan.
Mutta kysy mitä mieltä poliisit, neurologit tai vaikka näiden käyttäjien opettajat ovat kannabiksen vaikutuksista käyttäjiin. Toisaalta puolella väestöllä on jo sata tai alle oleva ÄO, joten samapa se mitä tuo ryhmä tekee. Yhteiskunta alkaa jo muutenkin olla liian monimutkainen ja vaikea heille kohta. Se, että heidän ÄO:nsa tippuu 95:stä 85: teen on siis toisaalta ihan yksi ja sama.
Ap tekee itsestään tärkeän. Kaverilla ollut ihan muita juttuja, sillä mistään sätkästä ei ketään haeta minnekään. Mutta ap on nyt tarinan päähenkilö ja sureksii itsetehostuksensa vuoksi.
Ihan hyvä trolli kerrankin. Paljastaa hyvin miten kannabiksen ammattimaiset polttelijat ovat kuin kiihkouskovaiset sen aineensa kanssa. Heti kun joku vähän sohaisee, alkaa sössötys. No tapansa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole polttanut koskaan pilveä, mutta eiköhän jokaiselle kaupungissa asuvalle ja/tai opiskelijalle ole selvää kuinka yleinen, harmiton ja yleisesti hyväksytty harrastus kyseessä.
Todella lapsellista sinulta ja aliälykästä sinulta. Menet samaan kategoriaan kirjasto- ja pyörävarkaiden kanssa.
Monet puolueet ajavat Kannabiksen laillistamislakia, jonka pitäisi jo antaa hieman osviittaa siitä että asian harmittomuus alkaa olemaan selvä myös tavalliselle keski-ikäiselle pulliaiselle.
T. M32v
Suomessa nykyisin vallitseva äärettömän huumemyönteinen ilmapiiri on saanut monessa paikkaa hyvinkin vakavan huumeongelman aikaan. Ja tämä sinun ”harmiton ja hyväksytty harrastus” asenne edesauttaa aina vaan näiden uusien kokelijoiden syntymistä.
Näytä minulle yksikin neurologi joka sanoo, että huumeet ovat hyväksi ihmisen aivoille. En epäile, että löydät verotustyyppejä, kipulääkäreitä tai jopa yksityisyrittäjiä, jotka selittävät kuinka hyvä juttu huumeet ovat heidän alallaan.
Mutta kysy mitä mieltä poliisit, neurologit tai vaikka näiden käyttäjien opettajat ovat kannabiksen vaikutuksista käyttäjiin. Toisaalta puolella väestöllä on jo sata tai alle oleva ÄO, joten samapa se mitä tuo ryhmä tekee. Yhteiskunta alkaa jo muutenkin olla liian monimutkainen ja vaikea heille kohta. Se, että heidän ÄO:nsa tippuu 95:stä 85: teen on siis toisaalta ihan yksi ja sama.
Googleta ptsd + mdma ja lsd + masennus.
Ei suomessa kannata käyttää mitään. Ei täällä ole sellaista positiivista energiaa mitä kannattaisi höystää päihteillä. Kannattaa vain olla kotona ja katsella telkkaria. Jos haluaa pitää hauskaa niin muutamalla kympillä lentää sivistykseen eurooppaan. Siellä voi rauhassa nautiskella miten kukin nyt haluaa nautiskella.
Suomi on työmää missä kannattaa vain tehdä hiljaa töitä tai jos ei työnteko nappaa niin maata kotona hiljaa kunnes kuolo korjaa. Suomen yöelämään on turha mennä rahaa tuhlaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. M32v
Vaihda jokaisen huume-sanan tilalle sana "alkoholi", niin saat täysin validin viestin aikaiseksi. Kysymys on siitä että ihmisten on käytettävä huumaavia aineita, mitä alkoholi ja pilvi on, selvitäkseen arjesta. Tärkeää keski-ikäisten olisi ymmärtää että kaikkien mahdollisten tutkimusten ja tilastojen valossa pilvenpoltto on paljon harmittomampaa kuin alkoholin käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä trolli kerrankin. Paljastaa hyvin miten kannabiksen ammattimaiset polttelijat ovat kuin kiihkouskovaiset sen aineensa kanssa. Heti kun joku vähän sohaisee, alkaa sössötys. No tapansa kullakin.
Haluaisitko perustella miten on yhteiskunnalle hyödyllistä laittaa poliisivoimat kyttämään "ammattimaisia polttelijoita? Keille heistä on haittaa, keiden rahat he vievät? Keiden turvallisuus vaarantuu heidän pössyttelyistä?
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan surullista, kun he linkkaavat kaiken maailman "tutkimuksia", jossa kannabis parantaa kaiken. Itsellä ei sillä tavalla ole kannabista vastaan mitään, mutta olen joskus hengannut tyypin kanssa joka poltti sitä päivittäin ja sanon ihan suoraan, ettei sen käyttäminen päivittäin tee hyvää älylle tai mielenterveydelle.
Jaaha ja hohhoijjaa. Pössyttelijä ei ole sama, kuin narkkari. Ottakaa selvää erilaisten huumeiden vaikutustavoista ja niiden terveyshaitoista, tulette huomaamaan että kannabis on todellakin täysin harmitonta eikä edes rinnastettavissa voimakasta riippuvuutta aiheuttaviin opioideihin, tai muihin kemiallisiin yhdisteisiin. Pienempi paha, kuin alkoholi tai edes sokeri.
Ja sitten teille, jotka jankkaavat kannabiksen laittomuudesta ja siitä että laittomuuksista seuraa rangaistus, niin se, että asian on näin EI tarkoita sitä, että sen pitäisi jäädä sellaiseksi.
Niitä omia aivoja saa, ja suositellaankin käyttämään ihan itse mm. Tiedonhakuun. Ottaa päähän se, että ihmiset luulevat olevansa oikeassa jossain asiassa, mistä eivät tiedä tuon taivaallista.
Hyvä Ap! Kannabiksen haju on vastenmielinen ja varmasti karkottaa rappukäytävästä mahdolliset asunnon ostajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. M32v
Saksan poliisiliitto vaatii marihuanan täydellistä dekriminalisointia
- Kannabiksen kieltäminen on historiallisesti tarkasteltuna tapahtunut mielivaltaisesti eikä ole tähän päivään mennessä osoittautunut älykkääksi tai kannattavaksi. Ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhteiskuntaa ilman huumeidenkäyttöä, ja se tulee yksinkertaisesti hyväksyä, BDK:n johtaja André Schulz sanoi Bild-lehdelle.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201802052200721345
Mitä sanoitkaan?
Vierailija kirjoitti:
Jaaha ja hohhoijjaa. Pössyttelijä ei ole sama, kuin narkkari. Ottakaa selvää erilaisten huumeiden vaikutustavoista ja niiden terveyshaitoista, tulette huomaamaan että kannabis on todellakin täysin harmitonta eikä edes rinnastettavissa voimakasta riippuvuutta aiheuttaviin opioideihin, tai muihin kemiallisiin yhdisteisiin. Pienempi paha, kuin alkoholi tai edes sokeri.
Ja sitten teille, jotka jankkaavat kannabiksen laittomuudesta ja siitä että laittomuuksista seuraa rangaistus, niin se, että asian on näin EI tarkoita sitä, että sen pitäisi jäädä sellaiseksi.
Niitä omia aivoja saa, ja suositellaankin käyttämään ihan itse mm. Tiedonhakuun. Ottaa päähän se, että ihmiset luulevat olevansa oikeassa jossain asiassa, mistä eivät tiedä tuon taivaallista.
Korjaan; lähes harmitonta, ei täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. M32v
Mua kiinnostais tietää että missä tuo ilmapiiri on saanut aikaan vakavan huumeongelman? Eikö ne vakavat huumeongelmat ja niistä johtuvat haitat kuten yliannostuskuolemat ole vähäisempiä paikoissa missä sitä lakia on muutettu hieman ns. "sallivammaksi"?
Ja toinen juttu, eikö nimenomaan kannabiksesta ole hyötyä esim. parkinsonin taudin tai ms-taudin oireiden helpottamisessa. Käsittääkseni siitä on aika reilustikin näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä huumejengiä tänne kirjoittelee? Tyyppi käyttää aineita härskisti pihamaalla ja vaan naureskelee. Kai tuosta nyt pitääkin ilmoitus tehdä. Ihan oikein ap! Toivottavasti poliisit löysivät kaikki kukinnot ja pistävät tyypin vastuuseen tekosistaan.
Sellainen jengi joka tietää että Kanada on laillistanut, Jenkeissä sallii puolet osavaltioista ja euroopassakin Hollanti, Saksa ja Portugali ainakin.
Sellainen jengi joka tietää, että sekä alkoholi että tupakka ovat vaarallisempia aineita.
Maassa maan tavalla tai maasta pois.
Oikein teit, ap. Minäkään en haluaisi asua huumeveikon naapurissa. Jotain löytyi, kun poliisi vei pois.
Vaikea uskoa 32-vuotiaana koulutettuna ja hyvän duunin omaavana miehenä että kellään voi olla tällainen mielipide vuonna 2019.
Tulee olemaan huvittavaa lapsillemme ja lapsenlapsille kun isovaari kertoo tarinoita kun yksi sukupolvi hakkasi vaimoa, joi kaljaa ja piti kannabista "huumeena" :DDDDD Vähän samaa sakkia joka vastusti aikanaan naisten äänioikeutta :D
Tolla mitään lapsia tai lapsenlapsia ikinä ole. Kyseessä on selvästi joku häiriintynyt ja katkera avohoitohylkiö, jonka täytyy purkaa patoutumansa johonkin, kun edes kissat ja koirat eivät halua olla sen kanssa missään tekemisissä.
Kyseessähän on sama persureppana, joka spämää joka päivä palstan täyteen "mä alan / me alamme nyt äänestetämään persuja" viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumehemmot nyt "tietää" milloin mitäkin, mutta sillä ei ole väliä koska on olemassa sellainen kuin Suomen rikoslaki. Sen mukaan annostellaan tuomiot. Ihan turha ruikuttaa. Joku päivä voi ovi aueta ja poliisi tulla yleisavaimilla katsomaan miten siellä noudatetaan Suomen lakia..
Mä sitten olen ilmeisesti tämmöinen huumehemmo kun pajauttelen satunnaisesti ja mietin kasvattamisen aloittamista uudelleen. En ole ikinä edes kokeillut kovempia aineita kun ne ei kiinosta. Plus olen nähnyt miten piri muuttaa ihmistä huonoon suuntaan.
Niin sheriffit tuli kerran aamulla ja niitä oli paljon. Laskin 8 virkapukuista ja kolme-neljä siviiliasuissa. Kysyin piruuttani onko teitä varmasti tarpeeksi yhtä pössyttelijää varten? Selitys oli ettei ikinä tiedä mitä siellä on vastassa.
Kuulustelut oli helppoja. Omaan käyttöön meni kaikki ja miksei olisi mennyt kun en omistanut edes vaakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vain mukavasti tehty tämä ilmoitus kun oot kerran "päätellyt" että varmasti oli kannabista polttelemassa ihan kuin sätkässä ei vois olla puhtaasti tupakkaa ja naapuri hymyilee sulle muuten koska tunnistaa sut. Se haju rapussa voi tulla muualtakin minkä "olit haistavinasi".
Eihän kenellekään pitäisi olla mikään ongelma nuo aiheettomat lasu-ilmoitukset, joten miksi sitten joku kannabis käräytys, jos toinen ei kerran mitään ole tehnyt?
Teit hyvin ja oikein. Jos ihminen ei ole tehnyt mitään väärää, niin eihän hänellä ole mitään pelättävää. Eikö se näin nykyisin mene?Koska ne on eri asioita? Ei ole mitenkään verrattavissa se että on mahdollinen riski lapsen hyvinvoinnille kuin se että joku omassa kodissaan, tai paremminkin kodin ulkopuolella, polttaa vähän pilveä silloin tällöin eikä ole kenellekään muulle sillä haitaksi kuin mahdollisesti itselleen. Eihän sitä nyt voi poliiseille soitella ja ilmoitella että ei jumalauta taas naapurin Pertti on ihan kaatokännissä sen perusteella että rapussa haisee desinfiointiaine. Toki alkoholi on laillista ja kannabis ei, mutta arvatkaa vain olisiko se alkoholi laillista jos sitä nyt yritettäisiin puskea markkinoille. Jos on vähänkään ymmärrystä erilaisista päihteistä ja niiden vaikutuksista niin ei voi mitenkään puhtain sydämin väittää että kannabis olisi haitallisempaa kuin alkoholi.
Minun ei tarvitse kuvitella mitään, koska ymmärrän miten lainsäädäntö ja lait toimivat. Samaa ei selvästi voi sanoa näistä pössyttelijöistä. Alkoholi voisi tai ei voisi olla laiton, jos tulisi nyt markkinoille, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, koska me elämme nyt ja näillä lailla, jotka ovat voimassa nyt. Emme elä jossain jossittelumaassa ja sen lainsäädännön mukaan. Totta, lastensuojelu on paljon mitättömämpi juttu kuin huumeet. Niissä tapauksissa harvemmin jaetaan mitään tuomioita. Toisin kuin huumejutuissa.
Vastustan kyllä itsekin tätä Stasi meininkiä, mutta jos nyt kerran kansalaiset sellaiseen halutaan usuttaa, niin tehdään sitten se tosiaan koskemaan kaikkea ja ennenkaikkea rikollisia asioita koskemaan, kuten huumeet. Koska sitähän huumeet vielä tänä päivänä ovat vaikka monet vähän kaikenlaisilla verukkeilla muuksi haluaisivat saada näyttämään.
Kieltolaissa on kyse on nimenomaan jossittelulaista. Käytöstä voi tulla jotain sakkoja tai tuomioita, tai sitten ei tule mitään. Samojen pykälien perusteella voi syyttää/tuomita tai jättää syyttämättä/tuomitsematta.
Suomessa käytäntö pitäisi lain mukaan olla "syyllinen kunnes toisin todistetaan", mutta jotenkin päihteisiin liittyvissä oikeusjutuissa tuomion perusteeksi riittää "on syytä epäillä".
Vierailija kirjoitti:
Olipa vain mukavasti tehty tämä ilmoitus kun oot kerran "päätellyt" että varmasti oli kannabista polttelemassa ihan kuin sätkässä ei vois olla puhtaasti tupakkaa ja naapuri hymyilee sulle muuten koska tunnistaa sut. Se haju rapussa voi tulla muualtakin minkä "olit haistavinasi".
Anteeksi mutta mua alkoi naurattaa tuo naapurin hymyileminen :D. Eli ap päättelee hymyn tarkoittavan kannabiksen polttelua? Tosiaan tuo haju voi levitä ihan mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kenellekään pitäisi olla mikään ongelma nuo aiheettomat lasu-ilmoitukset, joten miksi sitten joku kannabis käräytys, jos toinen ei kerran mitään ole tehnyt?
Teit hyvin ja oikein. Jos ihminen ei ole tehnyt mitään väärää, niin eihän hänellä ole mitään pelättävää. Eikö se näin nykyisin mene?Koska ne on eri asioita? Ei ole mitenkään verrattavissa se että on mahdollinen riski lapsen hyvinvoinnille kuin se että joku omassa kodissaan, tai paremminkin kodin ulkopuolella, polttaa vähän pilveä silloin tällöin eikä ole kenellekään muulle sillä haitaksi kuin mahdollisesti itselleen. Eihän sitä nyt voi poliiseille soitella ja ilmoitella että ei jumalauta taas naapurin Pertti on ihan kaatokännissä sen perusteella että rapussa haisee desinfiointiaine. Toki alkoholi on laillista ja kannabis ei, mutta arvatkaa vain olisiko se alkoholi laillista jos sitä nyt yritettäisiin puskea markkinoille. Jos on vähänkään ymmärrystä erilaisista päihteistä ja niiden vaikutuksista niin ei voi mitenkään puhtain sydämin väittää että kannabis olisi haitallisempaa kuin alkoholi.
Minun ei tarvitse kuvitella mitään, koska ymmärrän miten lainsäädäntö ja lait toimivat. Samaa ei selvästi voi sanoa näistä pössyttelijöistä. Alkoholi voisi tai ei voisi olla laiton, jos tulisi nyt markkinoille, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, koska me elämme nyt ja näillä lailla, jotka ovat voimassa nyt. Emme elä jossain jossittelumaassa ja sen lainsäädännön mukaan. Totta, lastensuojelu on paljon mitättömämpi juttu kuin huumeet. Niissä tapauksissa harvemmin jaetaan mitään tuomioita. Toisin kuin huumejutuissa.
Vastustan kyllä itsekin tätä Stasi meininkiä, mutta jos nyt kerran kansalaiset sellaiseen halutaan usuttaa, niin tehdään sitten se tosiaan koskemaan kaikkea ja ennenkaikkea rikollisia asioita koskemaan, kuten huumeet. Koska sitähän huumeet vielä tänä päivänä ovat vaikka monet vähän kaikenlaisilla verukkeilla muuksi haluaisivat saada näyttämään.
Niin nimenomaan, me elämme nyt ja näillä laeilla mitkä ovat nyt voimassa, mutta eiköhän se lakimuutos sieltä jossain vaiheessa tule ja se on vain ajan kysymys.
Tiede tosin kertoo kannabiksen olevan alkoholia ja tupakkaa harmittomampi, että metsään menit.
Laki toki kieltää vielä toistaiseksi kannabiksen, koska asumme impivaarassa.