Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytin kannabiksen polttelijan ja nyt alkoi harmittaa

Vierailija
23.01.2019 |

Naapurissani asuu tällainen ehkä 30-v mies. Hän on ystävällinen ja mukava, mutta vähän erikoisen oloinen. Olen ollut haistavinani kannabiksen käryn hänen asunnostaan ja epäiily sai vahvistuksensa pari kuukautta sitten, kun mies oli pihalla illalla ja poltteli jotakin sätkää. Kun hän näki minut ja koirani, hän laittoi sätkän nopeasti pois ja hymyili vähän oudon näköisenä. Tästä päättelin että sätkässä oli kannabista.

En oikein tiedä miksi, mutta tein siitä sitten ilmoituksen poliisille. He eivät aluksi meinanneet suhtautua siihen vakavasti ja "kirjasivat järjestelmään" ja minun osaltani asia oli ohi. Viime viikolla naapurin asunnosta kuitenkin tuli poliiseja siviilit päällä. Tunnistin kun he tulivat rapussa vastaan ja kaulassa roikkui poliisinmerkki. Mukana oli naapuri, jota he lähtivät viemään jonnekin. Vastaan tullessaan naapuri katsoi minua vähän surullisen näköisenä, mutta tervehti kuitenkin.

Taisin tehdä virheen ja nyt harmittaa :( Voiko naapuri saada selville että se olin minä, joka ilmoitti?

Kommentit (560)

Vierailija
21/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vain mukavasti tehty tämä ilmoitus kun oot kerran "päätellyt" että varmasti oli kannabista polttelemassa ihan kuin sätkässä ei vois olla puhtaasti tupakkaa ja naapuri hymyilee sulle muuten koska tunnistaa sut. Se haju rapussa voi tulla muualtakin minkä "olit haistavinasi".

Ohis, mutta jotakin hämärää kaverissa on varmaan ollut jos on poliisien mukaan lähtenyt. Kasvit kasvamassa?

Lain mukaan vähäinen tai kokonaisuutena vähäinen huumausaine rikos pitäisi pääsääntöisesti jättää syyttämättä. Eli jos naapuri vähän pajauttelee niin sen ei pitäisi olla syy mihinkään. No joo mulla on tässä lehmä niinsanotusti mukana. Olen pajautellut satunnaisesti 29 vuotta. Kasvatuksesta, hallussapidosta ja käytöstä sakot joskus 18 vuotta sitten. Sen jälkeen olen ollut tarpeeksi varovainen.

Teitä pajauttajia tuntuu olevan joka toinen ketjuun kommentoinut. Halusitte tai ette, pilven poltto on Suomessa rikos jota seuraa RANGAISTUS. 

Vierailija
22/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä huumejengiä tänne kirjoittelee? Tyyppi käyttää aineita härskisti pihamaalla ja vaan naureskelee. Kai tuosta nyt pitääkin ilmoitus tehdä. Ihan oikein ap! Toivottavasti poliisit löysivät kaikki kukinnot ja pistävät tyypin vastuuseen tekosistaan.

Jos ei ole kasveja ja on vain omaan käyttöön niin ei tule seuraamuksia. Pössyttelystä ei ole muille haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vain mukavasti tehty tämä ilmoitus kun oot kerran "päätellyt" että varmasti oli kannabista polttelemassa ihan kuin sätkässä ei vois olla puhtaasti tupakkaa ja naapuri hymyilee sulle muuten koska tunnistaa sut. Se haju rapussa voi tulla muualtakin minkä "olit haistavinasi".

Kannabiksen käry on niin läpitunkeva ja haisee ainakin 50 metrin päähän, ettei kukaan pysty sekoittamaan sitä tupakan käryyn.

Kyllä, tiedän että kannabis haisee vahvasti, mutta ei se sätkän ulkonäkö silti kerro sitä että onko tupakkaa vai mitä se on ja se rapussa leijaileva kannabiksen haju voi tulla muualtakin kun juuri siitä kyseisestä asunnosta. 

Tulipa muuten mieleen että kyllä sen joskus voi sekottaa. Itse poltan tupakkaa ja vain tupakkaa ja on joskus kysytty että kuka polttaa pilveä jos oon vieressä tupakoinut. Ilmeisesti tämä mun merkki haisee siltä, koska tuokaan ei ollut ainoa kerta kun sitä samaa asiaa kysyttiin vaikka lähistöllä ei ketään muita ollut. 

No toi sekoittaja ei sitten ollut ikinä kannabiksen käryä haistellut.

Vierailija
24/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä huumejengiä tänne kirjoittelee? Tyyppi käyttää aineita härskisti pihamaalla ja vaan naureskelee. Kai tuosta nyt pitääkin ilmoitus tehdä. Ihan oikein ap! Toivottavasti poliisit löysivät kaikki kukinnot ja pistävät tyypin vastuuseen tekosistaan.

Jos ei ole kasveja ja on vain omaan käyttöön niin ei tule seuraamuksia. Pössyttelystä ei ole muille haittaa.

Mistä ne kytät sen tietää, etteikö mene myyntiin? Ja todellakin tulee sakot, vaikka olisi "omaan käyttöön". Ihan oikein että kollaavat noita huumekämppiä.

Vierailija
25/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jengi joka tietää että Kanada on laillistanut, Jenkeissä sallii puolet osavaltioista ja euroopassakin Hollanti, Saksa ja Portugali ainakin.

Sellainen jengi joka tietää, että sekä alkoholi että tupakka ovat vaarallisempia aineita.

Vierailija
26/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne kytät sen tietää, etteikö mene myyntiin? Ja todellakin tulee sakot, vaikka olisi "omaan käyttöön".

Määrästä. Sitä pitää olla useita satoja grammoja, että sillä on mitään järkeä yrittää tehdä bisnestä.

Vierailija
27/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta jotakin hämärää kaverissa on varmaan ollut jos on poliisien mukaan lähtenyt. Kasvit kasvamassa?

Lain mukaan vähäinen tai kokonaisuutena vähäinen huumausaine rikos pitäisi pääsääntöisesti jättää syyttämättä. Eli jos naapuri vähän pajauttelee niin sen ei pitäisi olla syy mihinkään. No joo mulla on tässä lehmä niinsanotusti mukana. Olen pajautellut satunnaisesti 29 vuotta. Kasvatuksesta, hallussapidosta ja käytöstä sakot joskus 18 vuotta sitten. Sen jälkeen olen ollut tarpeeksi varovainen.

Teitä pajauttajia tuntuu olevan joka toinen ketjuun kommentoinut. Halusitte tai ette, pilven poltto on Suomessa rikos jota seuraa RANGAISTUS. 

Usko tai älä, ei kaikki meistä jotka tännekin kirjottelee ole mitään huumejengiläisiä ja pajauttajia. En vaan nää mitään järkeä demonisoida kannabista yhtään sen enempää kun alkoholiakaan, ei tarkoita että polttaisin itse ollenkaan. Kyllä mustakin on hirveen kiva että rikoksista tulee rangaistukset ja lakeja pitää noudattaa joo mutta ei tässä voi alkaa kiistämään että ne poliisin resurssit voisi paremminkin hyödyntää kuin juosta jokaisen pilvenpolttajan perässä varsinkaan kun kyseessä on aine mikä aiheuttaa vähemmän haittoja kuin alkoholi. 

Vierailija
28/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se naapuri mitään sen kummempia käräyttäjästä miettii jos kyse on vaan poltosta, tietty jos poliisin mukaan lähteny niin voi olla kasvatus kans taustalla ja seuraamukset vähän isommat. Mut turhaan murehdit, on itse ottanut tietoisen riskin, niinkuin itsekkin otan aina polttaessa.

Vierailija
29/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sellainen imelän tuoksuinen? Kerran meinaan ihmettelin kun tuttu jätkä hais oudolta tupakalla käynnin jälkeen

Vierailija
30/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen jengi joka tietää että Kanada on laillistanut, Jenkeissä sallii puolet osavaltioista ja euroopassakin Hollanti, Saksa ja Portugali ainakin.

Sellainen jengi joka tietää, että sekä alkoholi että tupakka ovat vaarallisempia aineita.

Huumehemmot nyt "tietää" milloin mitäkin, mutta sillä ei ole väliä koska on olemassa sellainen kuin Suomen rikoslaki. Sen mukaan annostellaan tuomiot. Ihan turha ruikuttaa. Joku päivä voi ovi aueta ja poliisi tulla yleisavaimilla katsomaan miten siellä noudatetaan Suomen lakia..

Vierailija
31/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabiksen käry on niin läpitunkeva ja haisee ainakin 50 metrin päähän, ettei kukaan pysty sekoittamaan sitä tupakan käryyn.

Kyllä, tiedän että kannabis haisee vahvasti, mutta ei se sätkän ulkonäkö silti kerro sitä että onko tupakkaa vai mitä se on ja se rapussa leijaileva kannabiksen haju voi tulla muualtakin kun juuri siitä kyseisestä asunnosta. 

Tulipa muuten mieleen että kyllä sen joskus voi sekottaa. Itse poltan tupakkaa ja vain tupakkaa ja on joskus kysytty että kuka polttaa pilveä jos oon vieressä tupakoinut. Ilmeisesti tämä mun merkki haisee siltä, koska tuokaan ei ollut ainoa kerta kun sitä samaa asiaa kysyttiin vaikka lähistöllä ei ketään muita ollut. 

No toi sekoittaja ei sitten ollut ikinä kannabiksen käryä haistellut.

Kyseessä oli kyllä edellisellä kerralla nimenomaan sellainen herrashenkilö joka polttaa itse lähes päivittäin. Muutenkin vähän luulen että mun ikäryhmässä valtaosa kyllä tietää miltä se kannabis haisee ja mulla on ystäviä joista suurin osa on joskus sitäkin touhua kokeillut. Ei sun tarvi sitä uskoa, mutta kyllä se (nimenomaan tämä merkki) voi joskus haiskahtaa ja sen olen huomannut itsekin. 

Vierailija
32/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se naapuri mitään sen kummempia käräyttäjästä miettii jos kyse on vaan poltosta, tietty jos poliisin mukaan lähteny niin voi olla kasvatus kans taustalla ja seuraamukset vähän isommat. Mut turhaan murehdit, on itse ottanut tietoisen riskin, niinkuin itsekkin otan aina polttaessa.

Kerrankin pilvenpolttaja, jolla on selkärankaa!

Vierailija
33/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maassa maan tavalla tai maasta pois.

Oikein teit, ap. Minäkään en haluaisi asua huumeveikon naapurissa. Jotain löytyi, kun poliisi vei pois.

Vierailija
34/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kenellekään pitäisi olla mikään ongelma nuo aiheettomat lasu-ilmoitukset, joten miksi sitten joku kannabis käräytys, jos toinen ei kerran mitään ole tehnyt?

Teit hyvin ja oikein. Jos ihminen ei ole tehnyt mitään väärää, niin eihän hänellä ole mitään pelättävää. Eikö se näin nykyisin mene?

Vierailija
35/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijaa.... Haittaako sinua iloiset ihmiset? Kannabis ei nimittäin ole haitallista, sillä todella hyvän ja iloisen olon.

Vierailija
36/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein teit, ap. Minäkään en haluaisi asua huumeveikon naapurissa. Jotain löytyi, kun poliisi vei pois.

Suomessa ona ainakin 200-300k ihmistä jotka pössyttelevät enemmän tai vähemmän. Luultavasti luku on yli 500k, koska läheskään kaikki eivät pössyttelyä myönnä.

Vierailija
37/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten muuttaa maasta pois jos joskus puhut kännykkään autossa tai kävelet punaisia päin, puhumattakaan yhden kilometrin tunnissa ylinopeuden ajamisesta.

Vierailija
38/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa.... Haittaako sinua iloiset ihmiset? Kannabis ei nimittäin ole haitallista, sillä todella hyvän ja iloisen olon.

Olen kuullut saman heroiinista. Ja amfetamiinista. Jne.

Pointti on se, että subjektiiviset tuntemukset eivät mene lain ja tieteen yläpuolelle. Ap teki velvollisuutensa, naapuri viedään tuomiolle ja toivottavasti ohjataan linnatuomion jälkeen hoitoon.

Vierailija
39/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kenellekään pitäisi olla mikään ongelma nuo aiheettomat lasu-ilmoitukset, joten miksi sitten joku kannabis käräytys, jos toinen ei kerran mitään ole tehnyt?

Teit hyvin ja oikein. Jos ihminen ei ole tehnyt mitään väärää, niin eihän hänellä ole mitään pelättävää. Eikö se näin nykyisin mene?

Ensin ne tulivat hakemaan sosialistit, enkä puhunut mitään, koska en ollut sosialisti. 

Sitten ne tulivat hakemaan ammattiyhdistysaktiivit, enkä puhunut mitään, koska en ollut ammattiyhdistysaktiivi. 

Sitten ne tulivat hakemaan juu talaiset, enkä puhunut mitään, koska en ollut juu talainen. 

Sitten ne tulivat hakemaan minut, eikä ollut enää ketään, joka olisi puhunut puolestani.

Vierailija
40/560 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on eri asioita? Ei ole mitenkään verrattavissa se että on mahdollinen riski lapsen hyvinvoinnille kuin se että joku omassa kodissaan, tai paremminkin kodin ulkopuolella, polttaa vähän pilveä silloin tällöin eikä ole kenellekään muulle sillä haitaksi kuin mahdollisesti itselleen. Eihän sitä nyt voi poliiseille soitella ja ilmoitella että ei jumalauta taas naapurin Pertti on ihan kaatokännissä sen perusteella että rapussa haisee desinfiointiaine. Toki alkoholi on laillista ja kannabis ei, mutta arvatkaa vain olisiko se alkoholi laillista jos sitä nyt yritettäisiin puskea markkinoille. Jos on vähänkään ymmärrystä erilaisista päihteistä ja niiden vaikutuksista niin ei voi mitenkään puhtain sydämin väittää että kannabis olisi haitallisempaa kuin alkoholi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi