Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisteläiset ihan kauhuissaan, kun 20 pakkasta ja auto hyytyy

Vierailija
22.01.2019 |

Lämmittäkää auto ennen käynnistämistä ja ajakaa pidempiä matkoja, niin akku latautuu. Voi hyvänen aika!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

In Helsinkiläistelä no one can hear you scream.

Vierailija
22/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että aihe osui arkaan paikkaan. Heti eteläsuomalaiset ovat täällä ulisemassa ja puolustelemassa typeryyttään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, miksi maalaiset kadehtivat helsinkiläisiä. Meillä on täällä kaikkea. Maalla ei mitään.

Vierailija
24/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo siellä muuttotappiokunnissa työttömien huudella, kun ei oo kiire minnekään.

Ei kiirettä kirkkoon, pappi on vielä paskalla.

Mikäpä tässä on laittaa auto lämpiämään kunhan on ensin heräilty aamupäivällä.

Lohkolämmitin lämmittää auton ja sisätilan lämmitin kabiinin ja puolenpäivän maissa se on jo ajokunnossa että pääseen ruokakauppaan ja Alkoon.

Tehkää te työtä ahkerasti siellän suuressa cityssä, niin me täällä muuttotappiokunnissa ollaan kyllä hengessä mukana ja tsempataan teitä parhaamme mukaan.

Eläköön työtätekevä proletariaatti ja kansallinen solidaarisuus :-)

Vierailija
25/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maalaisjärki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites Helsingin keskustassa lämmität auton, kun ei ole tolppia?

Heitä jatkojohto ikkunasta ja kytke lämmitin siihen.

Hmmm.. kasi kerroksesta? Muita hyviä ideoita?

Vedä piuha rapun töpselistä ekasta kerroksesta

Vierailija
26/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sähköautot ovat pärjänneet näillä pakkasilla, tietääkö kukaan?

Vierailija
27/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tää Helsikiläistelä on ?

Vierailija
28/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, miksi maalaiset kadehtivat helsinkiläisiä. Meillä on täällä kaikkea. Maalla ei mitään.

Itke sinä itsesi uneen siellä ylihintaisessa elementtikuutiossasi. Sua kusetetetaan. Ei se sun hikinen yksiö ole niin arvokas mitä luulet. Mulla on täällä omakotitalo ja kohta käyn rantasaunassa ja avannossa pulahtamassa. Työt teen etätyönä silloin kun minulle sopii. Sinä se siellä raadat toisen orjana ja käytät palkastasi yli puolet pelkkään asumiseen. Lopuilla rahoilla voitkin sitten litkiä mokkalattea Kela-Gold kavereidesi kanssa jossain boheemissa kahviossa.

Vierailija
29/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sähköautot ovat pärjänneet näillä pakkasilla, tietääkö kukaan?

Ne lämpenevät paljon nopeammin kuin dino-autot.  Hyvin on pärjännyt.

Vierailija
30/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se kieltämättä aika nihkeän näköistä tänä aamuna, 20 asteen pakkasessa, hirveässä ruuhkassa, isossa risteyksessä oli liikennevaloissa jonkun katumaasturi sammuksissa ja vilkut päällä. Äijä istui autossa puhelin kourassa. Tuhannet autot sitten kiersivät sen ja luonnollisesti jonoa oli kertynyt ihan kiitettävästi tuon takia.

Vierailija
31/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ihan v*tusti, kun Helsinkiläiset urbaanit kaupunkilaiset luistelivat kinnereillään pitkin teitä. Miks te ette hanki autoja, jotka soveltuvat talvikäyttöön?

Ihan liikuttavaa, että te maalaiset kunnioitatte meitä helsinkiläisiä niin paljon, että kirjoitatte tuon kauniin sanan isolla alkukirjaimella, mutta suomen kielen sääntöjen mukaan paikannimistä johdetut adjektiivit kuten suomalainen, ruotsalainen, helsinkiläinen ja takahikiäläinen kirjoitetaan kyllä pienellä. Hyvin yleinen virhe nykyään. Mitään jeeppejä tai muita traktoreita täällä ei kyllä tarvita, talvirenkaat ja rauhallinen ajotapa riittävät.

Vierailija
32/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt oikeesti joku 24 astetta pakkasta ole peruste käyttää jotain neitimäistä autoa? Polkupyörällä mennään kuten aikaisemminkin täällä Keski-Suomessa:) ja matkaa on yli 5 km. 

32 astetta on joku maaginen raja, alkaa pyörän voiteluöljyt hyytyä. Jotkut käyttää ompelukoneöljyä, itse nöyrryn siinä tilassa jo julkisiin ajoneuvoihin. 

Vierailija
33/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli se kieltämättä aika nihkeän näköistä tänä aamuna, 20 asteen pakkasessa, hirveässä ruuhkassa, isossa risteyksessä oli liikennevaloissa jonkun katumaasturi sammuksissa ja vilkut päällä. Äijä istui autossa puhelin kourassa. Tuhannet autot sitten kiersivät sen ja luonnollisesti jonoa oli kertynyt ihan kiitettävästi tuon takia.

Katumaasturi *tirsk*. Mahtoi ukkoa hävettää "maastoautoineen"  :D:D:D

Vierailija
34/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itke sinä itsesi uneen siellä ylihintaisessa elementtikuutiossasi. Sua kusetetetaan. Ei se sun hikinen yksiö ole niin arvokas mitä luulet. Mulla on täällä omakotitalo ja kohta käyn rantasaunassa ja avannossa pulahtamassa. Työt teen etätyönä silloin kun minulle sopii. Sinä se siellä raadat toisen orjana ja käytät palkastasi yli puolet pelkkään asumiseen. Lopuilla rahoilla voitkin sitten litkiä mokkalattea Kela-Gold kavereidesi kanssa jossain boheemissa kahviossa.

Minulla onkin velaton yli 100 neliötä, rivitalo, eikä mikään elementtikuutio. Auraa sinä vain niitä pihoja ja palellu avannossas.

Vierailija
35/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset vs. kaupunkilaiset

Vierailija
36/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jagex kirjoitti:

Ei kai nyt oikeesti joku 24 astetta pakkasta ole peruste käyttää jotain neitimäistä autoa? Polkupyörällä mennään kuten aikaisemminkin täällä Keski-Suomessa:) ja matkaa on yli 5 km. 

32 astetta on joku maaginen raja, alkaa pyörän voiteluöljyt hyytyä. Jotkut käyttää ompelukoneöljyä, itse nöyrryn siinä tilassa jo julkisiin ajoneuvoihin. 

P*skat. 30 asteen pakkasessa kävellään kokonaan ilman vaatteita 10km töihin. Välissä otetaan lumikylpyjä, että pysytään virkeinä.

Vierailija
37/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalaisjärki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites Helsingin keskustassa lämmität auton, kun ei ole tolppia?

Heitä jatkojohto ikkunasta ja kytke lämmitin siihen.

10 kerrosta?

Itse en kauhistunut, mutta toivoin, että minulla olisi toppahousut ja topatut hanskat tai lapaset. Tai edes villahousut. Ei yleensä tule tarvittua. Ihan hyvin selvisi kyllä ilmankin. Olisin nauttinut ilmasya vähän lämpöisemmillä vermeillä..

Vierailija
38/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut järkyttyä, koska minulla ei tietenkään ole saastuttavaa henkilöautoa.

Kuljin julkisilla, kuten muulloinkin.

Vierailija
39/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun dieslini hyytyi vasta 39 asteen pakkasessa. minun 20 vuotta vanha dieselini.

Vierailija
40/40 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesaalaiset ne ei oikeen ossoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän