Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavan auttaminen remontissa. Mitä annat vaivanpalkaksi?

Vierailija
22.01.2019 |

Tuttavani halusi remonttiapua, koska remontista olisi tullut kallis remonttimiesten palkan ollessa +50€ tunnilta.
Päädyin auttamaan vaimoni kanssa tuttavaani 4 tuntia. Teimme koko tuon ajan töitä ja saimme paljon aikaiseksi.
Tuttavani säästi tuossa siis lähes 400 euroa ja oikein ääneen laskeskeli tilannetta meille ja istui katsomassa kun laitoimme laminaattia lattiaan.

Vaivanpalkkana oli kiitos. Se riittää, mutta hieman jäi häiritsemään tuo ääneen laskeskelu siitä kuinka paljon hän säästää meidän tehdessä ilmaista työtä hänelle.

Miten toimitte omien apulaistenne kanssa? Muistatteko mitenkään? Autatteko vastavuoroisesti?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän ja autan vastavuoroisesti.

Vierailija
2/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa olisin kyllä tarjonnut hyvän päivällisen vaivan palkaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoroperiaattella mennään ja ellei mennä, eli avun tarvitsijalta ei saa apua kun sitä tarvitsee, avun antaminen loppuu lopullisesti.

Kerta mokaus riittää.

Vierailija
4/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivonnut ystäväni kamppaa päivätolkulla, raivannut maatilojen ympäristöjä, osallistunut ok mutatöihin , sisustanut kaverini huoneiston jne jne. Arvatkaapas onko kukaan tarjonnut koskaan apuaan? No ei.

Vierailija
5/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin rahapalkan, joten muutkin saavat. Toki vähemmän, kuin ammatti-ihmisen - ellei tämä henkilö satu ammattilainen olemaan ja tämä on työtehtävä. Jos itse haluaa antaa alennusta, niin antakoot.

Vierailija
6/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se edes ruokkinut teitä?

Vierailija
7/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä kipeä.

Vierailija
8/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se edes ruokkinut teitä?

Mustaa kahvia tarjosi. En juonut.

Vierailija
9/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remonttiavuksi en ole pyytänyt, mutta muuttoavuksi kyllä. Lopuksi on aina pitsat ym tilattu, ja kiitetty kovasti. Ja avuksi on sitten lähdetty niille muille vastaavissa tilanteissa.

Vierailija
10/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös usein ollut muuttoapuna kaverit. Jotain ruokaa on aina tarjolla, jos ei muuton keskellä muuta niin ainakin tilataan pitsat ja jääkaapista löytyy olutta ja virvokkeita. Ja mennään vastaavasti auttamaan kun kaverit tarvii apua. Olen saattanut myös jälkeenpäin kutsua muuttoporukan sisustettuun kotiin illalliselle ja tarjonnut hyvät ruoat viineineen.

Vierailija
11/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siivonnut ystäväni kamppaa päivätolkulla, raivannut maatilojen ympäristöjä, osallistunut ok mutatöihin , sisustanut kaverini huoneiston jne jne. Arvatkaapas onko kukaan tarjonnut koskaan apuaan? No ei.

Tarjositko itse apuasi vai pyydettiinkö sua?

Vierailija
12/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ruoat ja juomat pöytään.

Vierailija
13/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan aina ilmaiseksi ja saan aina apua ilmaiseksi kun sitä tarvitsen. Auttaa kummasti vaikeiden aikojen yli. Jos joku alkaa kinuamaan rahaa, niin ei tarvitse auttaa eikä pyytää apua. Jos en tarvitse apua oikein mihinkään, niin autan silti, koska sitä vartenhan ystävät ovat. Tämä on itsestään selvyys, enkä ole edes ajatellut tätä asiaa vasta kuin nyt.

Vierailija
14/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tarjoaisin kunnon ruokaa ja juomaa.

- Tarjoutuisin tulemaan avuksi vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
15/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereita autetaan ilmaiseksi. Tosin jos itse olen tarvinnut apua niin olen ehdottomasti ruokkinut ja syöttänyt hyvin. Käsittääkseni tämä on ihan yleinen tapa ainakin pidemmistä hommista.

Onhan tuo tietenkin törkeää hyväksikäyttöä ellei ole edes ateriaa tarjonnut, mutta neljä tuntia yhdestä päivästä ei kuulosta kohtuuttomalta työmäärältä. Itse osaan asentaa laminaatit mutta olisin omalle kaverille tarjonnut ehkä 50e palkaksi jos ei baarirundille lähde seuraksi.

Seuraavalla kerralla sopikaa hinnasta etukäteen. Tai venyttäkää hommaa kirosanojen kera ohjeita lueskellen yön yli niin että tajuaa tarjota ruuat ja yösijan ainakin. Kummallista tosin tuolta kaverilta että ei ole itse osallistunut hommaan, luulisi että haluaa oppia niin ei tarvitse tarjota niitä kahvejakaan :D

Aika ripeitä te olette kyllä :)

Vierailija
16/16 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavasi on tyhmä, mutta niin myös sinä olet. Ei auta muu kuin tyytyä siihen, että se on nyt historiaa ja ottaa opiksi.

En halua ikinä ottaa ketään tuttavia mihinkään avuksi, vaan maksan mielummin ja se on sillä siisti. En myöskään itse mene ilmaistöihin tuttaville, sillä minun ei tarvitse. Omia ja appivanhempia autan mielellään, mutta edes siskoni luokse en enää mene, sillä siskoni mies on ahne.