Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan hirvee ikiävä äitiä. Itkettää.

Vierailija
22.01.2019 |

Tunne tuli ihan puskista ihan yhtäkkiä kuin somia napsauttamalla.
Itkettää ihan hirveesti.
Olenkohan tulossa hulluksi?
Äidin kuolemasta tulee kohta 2,5v.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuoli kun olin 31 v. Yllättäen lyhyen sairastelun jälkeen. Siitä on jo yli 10 vuotta. Muistan kun avauduin täällä siitä niin sain osakseni pilkkaavia kommentteja miten melkein keki-ikäinen kehtaa itkeä äitinsä perään. Tuntui kauhealta.

Ja joo, olen hengannut tällä palstalla melkein 14-vuotta. Melkoisen säälittävää :) Tosin on ollut pitkiä taukoja välissä.

Vierailija
22/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

(*rutistus*)

Kuulostaa tutulta. Aina välillä tulee itsellekin kovia kaipauksen puuskia edesmenneitä vanhempiani kohtaan.  Ehkä sinulla(kin) on jäänyt osa itkuista itkemättä ja osa surusta loppuun saakka surematta noiden 2,5 vuoden aikana, eihän se ole edes pitkä aika. Itke niin kauan ja niin usein kuin sinua itkettää, suru ei lähde pois mitenkään muuten kuin suremalla.

Huomasin itse olleeni äitini kuolemaa seuranneen ensimmäisen vuoden ajan jotenkin turta. Aluksi tietysti oli iso järkytys kun hän menehtyi, mutta sitten oli niin paljon hommaa kaikkien hänen asioidensa selvittämisessä, asunnon tyhjentämisessä ja myymisessä  ja perunkirjoitusta valmistellessa, ettei oikein "ehtinyt" suremaan. Vasta nyt myöhemmin olen ehtinyt käsitellä asiaa, ajatuksiani ja tuntojani perusteellisemmin.  Ja edelleenkin tulee välillä tosi kova ikävä häntä, samoin isääni, ja itkukin tirahtaa toisinaan. Suru on kuitenkin kääntynyt enemmän jo haikeaksi kaipaukseksi ja kiitollisuudeksi, ja toivon mielessäni, että heidän on hyvä olla siellä, missä ikinä nyt sitten tällä hetkellä ovatkin.

Eli et ole tulossa hulluksi, todellakaan. Olet eheytymässä surustasi ja toipumassa menetyksestäsi, ja silloin nousee vielä uudelleen pintaan se osa tunteista, joka on ehkä jäänyt patoutuneeksi sisimpääsi. Kaikkea hyvää sinulle! <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen herännyt nyt viime vuosina vahvasti siihen tosiasiaan, että minäkin menetän äitini ja isäni joku päivä. (Ellen itse kuole jostain syystä aiemmin) Ihan raastava ajatus, että jossain vaiheessa he eivät enää olekaan täällä.

Siksi yritänkin jo nyt viettää usein aikaa heidän kanssaan. Nautin siitä, kun käyn äitini kanssa kirpparilla ja kahvilassa. Kun jutustellaan niitä näitä. Kun isä tekee toisinaan ruokaa ja kutsuu meidät aikuiset lapsensa syömään. Miten ihania, kalliita asioita ja hetkiä!

Vierailija
24/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

h.uora äitini , joka pilasi elämäni ELÄÄ

kuka haluaa lohduttaa minua

Ei kukaan. Painu h.uora pois pilaamasta ketjua.

Vierailija
25/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, voin vain kuvitella.

Itsehän olen kaivannut äitiä aina, siksi ettei sellaista minulla koskaan ollut, biologinen äitini on kyllä elossa, mutta termiä äiti ei hänen suhteen voi käyttää. Varmasti suren kun kuolee ja kun siitä saan kuulla, suren sitä ihmiskohtaloa mikä teki hänestä sellaisen kuin teki.

Äidin kaipuuseen osaan kyllä samaistua, sitä kun on ollut vuosikymmenien ajan. Oman lapsen myötä ymmärrän mitä äitiys ja välittäminen on ja pahoina hetkinä ainoa asia joka pitää elossa, on ajatus siitä etten omalle lapselleni samaa ikävää ja tuskaa halua aiheuttaa.

Et ole tulossa hulluksi, itsekkin välillä kaipaan kuolleita läheisiäni, vaikka niiden kuolemista olisikin ollut vuosia.

Vierailija
26/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
27/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä avaus sai minut soittamaan äsken omalle äidilleni. 😢 Halaus sinulle.

Vierailija
28/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kuolemasta 4,5v ja viikottain tulee kauhea ikävä ja itku :(

Vierailija
29/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kuoli kun olin 31 v. Yllättäen lyhyen sairastelun jälkeen. Siitä on jo yli 10 vuotta. Muistan kun avauduin täällä siitä niin sain osakseni pilkkaavia kommentteja miten melkein keki-ikäinen kehtaa itkeä äitinsä perään. Tuntui kauhealta.

Ja joo, olen hengannut tällä palstalla melkein 14-vuotta. Melkoisen säälittävää :) Tosin on ollut pitkiä taukoja välissä.

Tänne palstalle on pesiytynyt paljon ihmisiä, joilla on todella huono suhde vanhempiinsa. Heidän on vaikea ymmärtää, että normaalissa vanhempi-lapsi -suhteessa on kiintymystä ja rakkautta.

Äitini oli 53-vuotias, kun äitinsä kuoli. Nyt 10 vuoden jälkeenkin äiti joskus huokaisee, kuinka on äitiä/mummoa ikävä. Tietenkin on. Kyllähän tuossa ajassa jo ehtii kiintyä...

Vierailija
30/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuoli 7 vuotta sitten ja mäkin itken ikävääni aina joskus. Tuo sun kirjoitus sai mut myös nyt itkemään. Ikävä ei lopu koskaan, sen kans vaan oppii elämään. Halaus sinulle 💖

Vierailija
31/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itku ja ikävä ei tarkoita patoutuneita tunteita, vaan halua jakaa asia rakastamansa ihmisen kanssa, jota ei enää ole.

Silloin voi jutella mielessään rakkalleen ja miettiä, mitä hän nyt vastaisi.

Vierailija
32/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan p*seestä, että joudumme lähtemään täältä eri aikoina. Niin epäreilua. Anteeksi

Vierailija
33/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolemani huolettaa vain siitä näkökulmasta, että lapset jäävät suremaan.

Itse olen sinut asian kanssa. Sairastan aggressiivista syöpää ja elinajanodote on maksimissaan vuosi.

Nuorin on 16 - vuotias. Ajattelen, että karmeaa menettää äitinsä tässä vaiheessa. Totta kai olen tietoinen siitä, että monet pajon varhemmin. Pahalta tuntuu..

Voi hyvin sinäkin rakas vaikka en tunne. Kaikkea hyvää!

Halaus ja voimia sulle . Itse selvisin kuolemanporteilta ja nyt tiedän, että aikuiset lapseni rakastaa mua todella paljon. Toki olen sen tiennytkin mutta tuli huono omatunto siitä, että miten mä nyt tälläsen sairaskohtauksen sain ja pelästytin lapseni.

Vierailija
34/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimahalaus sinulle ap ja muille vanhempansa menettäneille ❤️ Itse kaipaan isääni joka kuoli 4 v sitten, yleensä haikea kaipaus rinnassa, ei enää itkukohtauksia. Yhden kerran muistan vielä, isän kuolemasta oli ehkä reilu vuosi, ajoin autolla ja kännykkä alkoi soimaan... yhtäkkiä mieleeni tuli vain ajatus ”isä ei soita mulle enää koskaan”. Puhkesin hillittömään itkuun niin että oli pakko ajaa auto pysäkille ja pysähtyä nyyhkimään 😓

Vierailija
35/35 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tulee kurja kalvava yksinäinen ikävä äitiä aina, kun kaupungilla näen muita äitejä ja tyttäriä yhdessä ostoksilla tai kahvilla. Minullakin kuuluisi olla vielä äiti. Hän kuoli 50-vuotiaana, aika loppui kesken. Tästä on 9 vuotta, minulla on edelleen aivan kaikki hänen tavaransa enkä varmaan palaudu enää entiselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi