Millaisia aspergernaiset on/olette parisuhteessa
Tietääkö miehesi diagnoosisi? (tai voihan se olla nainenkin)
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa silta-sarjaa ja päätelkää itse.
Turha tätä on alapeukuttaa. Siinä sarjassahan on tietoisesti haettu autismin kirjolla olevaa naisetsivää. Kuvaus osuu hyvin kohdilleen.
Täytyy vielä lisätä, että siinä suhteessa olen varmaan aika rasittava, että minulle on tärkeää, että asioista käytetään oikeita nimityksiä. En ärsyynny vääristä, mutta korjaan ne aina tyyliin "voitko antaa tuon mukin?" "Tätä kutsutaan lasiksi"
4
Vierailija kirjoitti:
kuin miehiä
seksiä. ei juonittelua.
Monessa mielessä kommunikointi on samankaltaisempaa kuin miehillä. Mutta haluja kyllä löytyy. En tahdo seksittömään suhteeseen.
Itsellä on monia ns. rituaaleja, mutta tosin harvaa ne häiritsee ja harva niitä tajuaa, kun ne liittyvät kovin arkisiin asioihin esim. kuinka avaan ulko-oven, kuinka suljen kahvipurkin, leikkaan juustoa yms.
Aistien ylikuormittuminen on yksi juttu, joka ehkä hieman säätelee millaisiin paikkoihin tahdon lähteä mukaan. En viihdy suurissa, avoimissa tiloissa, jossa paljon melua ja ihmisiä. Olen kuitenkin saanut siedätettyä itseäni melko hyvin.
Olen melko luonnonlapsi ja mammonalla ei tehdä minuun vaikutusta. Miehen varallisuus on minulle melko yhdentekevää.
Miksi kukaan kertoisi diagnoosistaan kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut parisuhteessa. Uskon, että meidän assinaisten keskuudessa sinkkuus on paljon normiväestöä yleisempää.
Pelkäätkö parisuhdetta tai miehiä, vai haluatko vain olla sinkku?
Huonojen sosiaalisten taitojeni takia minulla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta parisuhteeseen. En ole kyllä koskaan parisuhdetta halunnutkaan. Seksiä kyllä haluaisin.
Toivottavasti saat fwb:n
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha tätä on alapeukuttaa. Siinä sarjassahan on tietoisesti haettu autismin kirjolla olevaa naisetsivää. Kuvaus osuu hyvin kohdilleen.
Se on vain yksi henkilöhahmo. Mielestäni hyvin karrikoitu sellainen.
Joku tuossa ihmetteli, miksi joku kertoisi diagnoosistaan. Minä kerroin, jotta mies ymmärtäisi minua paremmin. En myöskään halua salata mitään.
Alapeukutin sitä jotain introverttiviittausta. Asperger ja introverttiys ovat kaksi eri asiaa, vaikka ihminen voi olla molempia.
Minusta olisi petos jos jättäisin diagnoosini kertomatta, etenkin parisuhteessa, jo sen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi petos jos jättäisin diagnoosini kertomatta, etenkin parisuhteessa, jo sen alussa.
Periytyvyyden takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut parisuhteessa. Uskon, että meidän assinaisten keskuudessa sinkkuus on paljon normiväestöä yleisempää.
Huonojen sosiaalisten taitojeni takia minulla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta parisuhteeseen. En ole kyllä koskaan parisuhdetta halunnutkaan. Seksiä kyllä haluaisin.
Parisuhteessa mitään taitoja tarvita :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttumaisia
Oikeat dg assit eivät osaa olla ainakaan tarkoituksella v*ttumaisia. Se vaatii kykyjä joiden puute nimenomaan kuuluu oireisiin.
Kyllä osataan. Jokainen osaa - tuo on ihan lööperiä. Ja dg löytyy, sairaalassa pitkään testattu sellainen.
Kyllä minäkin uskon, että herkkänä tietää mihin kannattaa kalauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttumaisia
Oikeat dg assit eivät osaa olla ainakaan tarkoituksella v*ttumaisia. Se vaatii kykyjä joiden puute nimenomaan kuuluu oireisiin.
Kyllä osataan. Jokainen osaa - tuo on ihan lööperiä. Ja dg löytyy, sairaalassa pitkään testattu sellainen.
Joku tuolla kivasti sanoi että ehkä luulen osaavani olla 😁 Sopii mainiosti!
Oikeasti olen aina herttainen ja kiltti, pois paha minusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttumaisia
Joku tuolla kivasti sanoi että ehkä luulen osaavani olla 😁 Sopii mainiosti!
Oikeasti olen aina herttainen ja kiltti, pois paha minusta!
Eikö asseilla ole huono itsetuntemus, samoin kuin huono kyky tunnistaa toisten tunteita?
Olen suhteessa aspergermiehen kanssa. Mielestäni suhteemme on toiminut todella hyvin, molemmille on normaalia ja helpottavaa puhua suoraan, ja molemmat ymmärretään mistä johtuu jos kumppani ei esim. katso silmiin. Toki piirteemme ovat vähän erilaiset, mutta ymmärrämme toisiamme ja koetamme tasoittaa tietä toiselle niissä asioissa, jotka taas itselle ovat helpompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain yksi henkilöhahmo. Mielestäni hyvin karrikoitu sellainen.
Joku tuossa ihmetteli, miksi joku kertoisi diagnoosistaan. Minä kerroin, jotta mies ymmärtäisi minua paremmin. En myöskään halua salata mitään.
Alapeukutin sitä jotain introverttiviittausta. Asperger ja introverttiys ovat kaksi eri asiaa, vaikka ihminen voi olla molempia.
Jos kysymys on, minkälaisia assinaiset ovat, ei kai vastaus voi olla mitään muuta kuin yleistys?
Jokaisen henkilökohtaisia ominaisuuksia on kai turha luetella, täytyy vain todeta ne aspergereille tyypilliset piirteet, karikatyyri siis.
Eihän aspieta naisilta huomata edes terveydenhuollossa, joten miten sitten parisuhteessakaan?
Todella alidiagnosoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa mitään taitoja tarvita :)
Parisuhteen aloittamiseen tarvitaan sosiaalisia taitoja. Parisuhteen ylläpitämiseen tarvitaan sosiaalisia taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Aika normaali. Harvemmin puhun tunteista, minkä luulisi monille miehille olevan helpotus. Nostan kyllä kissan tarvittaessa pöydälle. Tahdon tehdä toiselle hyvää. Paljon samaa siis kuin 23:lla.
Just... Inhottavan ahdistava mieskuva siellä.
kuin miehiä
seksiä. ei juonittelua.