Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä hit...oa!!! Maksaako luottokortti jo 93 €/vuosi! Aika kallista elää luotolla.

Laillista ryöstöä
22.01.2019 |

OP Pankista tuli tiedote, että maksut muuttuvat. Bongasin listasta, että OP-Visa Gold maksaa 93 € vuodessa! :O

Ihmekös että pitää elää velaksi, jos pelkästä pankkikortista maksaa satasen vuodessa... Tuo on kymmenessä vuodessa melkein tonni. Lisäksi luoton korot päälle. Taas köyhä saa maksaa enemmän kuin rikas.

Onneksi vakavaraisille tarkoitettu Visa Electron on maksuton. Jää vuosien saatossa tonneja säästöön. Taas raha tulee rikkaiden luokse tässäkin asiassa.

Eli olkaa tarkkana näiden korttien kanssa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun MasterCard on ilmainen ja todellakin käytän sitä isommissa nettiostoissa sen suoman vakuutuksen takia. 

Luottokorttilasku on suoraveloituksessa, so. erääntyy aina kokonaan maksettavaksi joka kuun lopussa. 

Olen vakavarainen, enkä osta mitään, mitä en pysty maksamaan pois kuukauden sisällä, mikäli ostan luottokortilla. Yleensä ostan käteisellä nuo nettiostokset poislukien. 

Vierailija
22/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortista tulee kortin antajalle (Visa, Mastercard ja pankit) kuluja. Joten ilmaisia luottokortteja ei ole olemassa. Jos luottokorttiin ei sisälly mitään maksuja, niin ne rahat peritään jotain toista kautta. Eli sitouttetaan henkilö liikkeeseen etc..

Ilmaisia lounaita ei vaan ole

Ilmaisten luottokorttien kulut peritään niiltä, jotka ei maksa laskujaan heti pois vaan hyödyntää luottoa. Me muut saadaan käyttää korttiamme ihan ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi luottokorttia, molempien vuosimaksu nolla euroa. Master card gold Nordeasta ja Nordea-Stockka yhdistelmäkortti. Stockkan korttien ostoksilla pääsi myös Stockkan First-asiakkaaksi. 

Vierailija
24/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilimaksut sisältävät masterin tai elektronin. Eivät ne ilmaisia ole. Mistä muusta sitä tilistä oikein edes maksaa kuin kortista. 

Vierailija
25/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortista tulee kortin antajalle (Visa, Mastercard ja pankit) kuluja. Joten ilmaisia luottokortteja ei ole olemassa. Jos luottokorttiin ei sisälly mitään maksuja, niin ne rahat peritään jotain toista kautta. Eli sitouttetaan henkilö liikkeeseen etc..

Ilmaisten luottokorttien kulut peritään niiltä, jotka ei maksa laskujaan heti pois vaan hyödyntää luottoa. Me muut saadaan käyttää korttiamme ihan ilmaiseksi.

Näytäpä minulle luottokortti, jonka korko on nolla...

Vierailija
26/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Stockmannin MasterCard, jota olen käyttänyt jo monta vuotta enkä ole koskaan maksanut siitä senttiäkään. Ostoksille saa korotonta maksuaikaa seuraavan laskun eräpäivään asti. Korot ja tilinhoitomaksut alka juosta vasta sitten, jos ei maksa laskua kerralla pois.

Vierailija
27/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortille tulee lisää hintaa siinä vaiheessa, kun pankki päättää marginaalia asuntolainatarjoukseen: Hakijan luottokortillisuus on pankille riski. 0,1%:n nosto on aika paljon euroja, kun nykyään otetaan jopa 300 000 € lainaa.

Toki luottokortin voi lopettaa ennen lainahakemusta ja hakea heti lainan saamisen jälkeen uudestaan. :)

Vierailija
28/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Stockmannin MasterCard, jota olen käyttänyt jo monta vuotta enkä ole koskaan maksanut siitä senttiäkään. Ostoksille saa korotonta maksuaikaa seuraavan laskun eräpäivään asti. Korot ja tilinhoitomaksut alka juosta vasta sitten, jos ei maksa laskua kerralla pois.

Juuri näin, mutta tuo tyyppi väitti, että maksut peritään pois ilmaisista korteista ikään kuin joku maksullinen kortti antaisi ilmaista lainaa. 

Vierailija
29/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksi tulee.. kirjoitti:

Luottokortille tulee lisää hintaa siinä vaiheessa, kun pankki päättää marginaalia asuntolainatarjoukseen: Hakijan luottokortillisuus on pankille riski. 0,1%:n nosto on aika paljon euroja, kun nykyään otetaan jopa 300 000 € lainaa.

Toki luottokortin voi lopettaa ennen lainahakemusta ja hakea heti lainan saamisen jälkeen uudestaan. :)

Minut taas pankki pakotti aikanaan ottamaan luottokortin (ilmaisen), jotta marginaali laskisi 0,4 prosenttiin. En ole käyttänyt korttia vuosiin. 

Vierailija
30/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissu Vantaalta, Moi! kirjoitti:

Luottokortin ei tarvitse maksaa mitään. Riittää, kun kuluttaja itse maksa ajoissaomat ostoksensa. Tuo on pankin ahneutta ja rahastusta. Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka kannattaa tutkia kaikki mahdollisuudet ja etsiä parempia/ maksuttomia ratkaisuja. Niitä(kin) on.

Kyllä luottokortissa on lähes poikkeuksetta vuosimaksu ja mikä hassuinta, vaikka ei sitä käyttäisi ostosten tekemiseen.

Jos ei maksa, kortti kuoletetaan.

Vierailija
31/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortin ei tarvitse maksaa mitään. Riittää, kun kuluttaja itse maksa ajoissaomat ostoksensa. Tuo on pankin ahneutta ja rahastusta. Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka kannattaa tutkia kaikki mahdollisuudet ja etsiä parempia/ maksuttomia ratkaisuja. Niitä(kin) on.

Kyllä luottokortissa on lähes poikkeuksetta vuosimaksu ja mikä hassuinta, vaikka ei sitä käyttäisi ostosten tekemiseen.

Kyllä ei ole. Mun MasterCard on edelleen ilman vuosimaksua, so. täysin ilmainen kun maksan erääntyvän summan joka kuukauden lopussa. 

Vierailija
32/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti on joka vuosi ilmainen, kun jaksat lähettää sähköpostin. Kerrot että kortti on ollut käytössä (mikä pitää olla totta) ja sanot, että naapurifirma tarjoaa ilmaista ekaa vuotta. Kysyt, että voisiko vuosimaksun poistaa, ettei tarvitse vaihtaa firmaa.

Aina onnistuu. Ihan joka kerta.

Vierailija
33/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP visa gold ei ole "karvalakki" visa, ylihintainen kyllä palveluihin nähden mutta normi visassa huomattavasti halvemmat kk maksut. Visa goldia ei edes myönnetä kaikille joilla luottotiedot ja duuni, en tiedä mitä vaativat mutta aikoinaan ensimmäinen hakemukseni hylättiin :(

Vierailija
34/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi luottokorttia, molempien vuosimaksu nolla euroa. Master card gold Nordeasta ja Nordea-Stockka yhdistelmäkortti. Stockkan korttien ostoksilla pääsi myös Stockkan First-asiakkaaksi. 

Oletko tarkistanut tammi-maaliskuun laskut, ettei vain ostosten väliin olisi piilotettu vuosimaksua. Näin minulle kävi ja huomasin vasta, kun ei ostoksia ollut ja vuosimaksu oli ainoa.

Soitin tietysti ja kertoivat ensimmäisen vuoden olevan ilmainen ja muut maksavat.

Minulle kortti markkinointiin ilmaisena ja sitähän se oli, mutta vain ensimmäisen vuoden.

Vierailija
35/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ne rahat peritään kollektiivisesti kortin tarjoajan asiakkailta, mutta ei välttämättä juuri minulta (tai muilta, jotka lukevat pienellä präntätyn)

Eli jos luottokorttiyhtiö rahoittaa toimintansa korkeammilla koroilla, maksavat ne asiakkaat sen "vuosimaksun", jotka kortin luotto-ominaisuutta käyttävät. Loppujen asiakkaiden lounas ei ole edelleenkään ilmainen, mutta kuitenkin jonkun muun maksama.

Toinen kysymys on tietysti tuo liikkeeseen sitouttaminen, sekin on asiakkaan omassa harkinnassa. Lisäksi asiakastiedot ovat varsin "kallista valuuttaa", jos on oikeasti immuunni mainonnalle, on tämäkin lounas jonkun muun maksama.

Vierailija
36/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortti on joka vuosi ilmainen, kun jaksat lähettää sähköpostin. Kerrot että kortti on ollut käytössä (mikä pitää olla totta) ja sanot, että naapurifirma tarjoaa ilmaista ekaa vuotta. Kysyt, että voisiko vuosimaksun poistaa, ettei tarvitse vaihtaa firmaa.

Aina onnistuu. Ihan joka kerta.

Eli se maksaa sen yhteydenoton vaivan. Onhan se lähes ilmainen...

Vierailija
37/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ei ole. Mun MasterCard on edelleen ilman vuosimaksua, so. täysin ilmainen kun maksan erääntyvän summan joka kuukauden lopussa. 

Liittyy usein pankin "avainasiakkuuteen" tms. eli pankkiasioinnin kylkiäisenä. Silloin kortin hinta on leivottu palvelumaksuihin ja piilokuluihin. Näihin on vaikea vaikuttaa, joten usein on paras ottaa se kylkiäistuote.

Vierailija
38/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tarkistanut tammi-maaliskuun laskut, ettei vain ostosten väliin olisi piilotettu vuosimaksua. Näin minulle kävi ja huomasin vasta, kun ei ostoksia ollut ja vuosimaksu oli ainoa.

Soitin tietysti ja kertoivat ensimmäisen vuoden olevan ilmainen ja muut maksavat.

Minulle kortti markkinointiin ilmaisena ja sitähän se oli, mutta vain ensimmäisen vuoden.

Stockan NordeaMastercard? Käyttänyt jo vuosia, ei ole peritty koskaan vuosimaksua.

Vierailija
39/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Nordean Mastercard Gold 5000€ luottorajalla. Maksaa 0€/vuosi. Varalla S-Pankin Visa, 3000€ luottorajalla, 0€/vuosi. Matkoja varten Norwegian Visa 8000€ luottorajalla, 0€/vuosi.

Vierailija
40/42 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Nordean Mastercard Gold 5000€ luottorajalla. Maksaa 0€/vuosi. Varalla S-Pankin Visa, 3000€ luottorajalla, 0€/vuosi. Matkoja varten Norwegian Visa 8000€ luottorajalla, 0€/vuosi.

Niin eikä päivittäispankkini Nordea peri minulta mitään muitakaan palvelumaksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi