Selviytyjät Suomi 2019
Kommentit (2668)
Koulu ja työpaikkakiusaajat ovat ottaneet Lolan hampaisiinsa.
Vaikka Lolan käytös ja pelityyli ei minua miellyttäsikään, niin ei minulla silti ole tarvetta alkaa häntä haukkumaan katkeraksi ja kateelliseksi läskiksi.
Mulle Lola on ohjelman suola. Ei kiinnosta muiden mielipide tai saatika välittäisin siitä.
Vihdoin on aikaa kirjoittaa vähän pidemmälle mietittyä spekulaatiota (juonipaljastuksia jaksojen kuvauksista).
Ruudussa 5:ttä jaksoa kuvataan näin: "Viidakko vaatii veronsa ja vain vahvimmat jatkaa kilpailussa". Henkistä jaksamista on valitellut yksi jos toinenkin, mutta erityisesti huomio on kiinnittynyt Olliin, joka on valitellut koti-ikävänsä lisäksi fyysisiä vammoja. Kuvaus viittaa siihen, että joku saattaisi vapaaehtoisesti poistua pelistä tai vaihtoehtoisesti hävinnyt heimo äänestäisi henkisesti ja fyysisesti heikossa hapessa olevan pelaajan pois. Tähän profiiliin Olli sopisi täydellisesti, violetista heimosta ei oikein kukaan.
6:tta jaksoa kuvataan puolestaan näin: "Lähestyvä heimojen yhdistyminen aiheuttaa epävarmuutta yksilökilpailuista, joten vahvoista vastustajista halutaan eroon". Tämä kuvaus viittaisi aika vahvasti Hannekseen. Heikko violetti heimo on todennäköisempi häviämään, jolloin ulkopuolisen Hanneksen äänestäminen olisi itsestäänselvyys. Agilassa pakka taas on hyvin sekaisin, vahva putoaja voisi olla Kim tai Marko. En kuitenkaan usko, että Agila häviää koskemattomuutta.
7:nnen jakson kuvaus menee näin: "Heimot yhdistyvät ja kilpailun voittajat pääsevät nauttimaan grillijuhlista. Yllättävä siirto sinetöi kilpailijan kohtalon". Heimot siis yhdistetään kun kilpailijoita on jäljellä 10. Kuvaus voisi viitata siihen, että viime kauden tapaan 5 parasta saisi palkinnon lisäksi päättää putoajan, koska kuvauksessa puhutaan vain kilpailusta sen sijaan, että mainittaisiin erikseen palkinto- tai koskemattomuustehtävä. 8:tta jaksoa kuvataan näin: "Uusi saari kätkee suojaansa yllätyksen, joka vaikuttaa oleellisesti voimasuhteisiin. Yksilöpeli käynnistyy ja liitot hakevat paikkaansa. Kilpailusta saadaan palkinnoksi ylimääräinen ääni ja kos tolle avautuu mahdollisuus".
Kos to? Kuka ja kenen puolesta kos tettaisiin? Mikäli 5 parasta saa päättää putoajan, olisi se todennäköisesti joku vahva pelaaja, jolla riittää liittolaisia kos tojoukkoihin. Vilma-Virpi-Miska-Vallu -liitosta ketään tuskin äänestettäisi uhan takia pois. Lolan, Markon tai Kimin puolesta ei liene tarpeeksi liittolaisia kos toon, sillä heistä ainoastaan Kim on kos tajatyyppiä. Todennäköisintä olisi, että violettien (+mahdollisesti Kimin tai Markon) toimesta Lotta äänestettäisi pois vahvana pelaajana, mistä johtuen Veronika&Tuuli keräisi kos toporukan (esim. Lola) ja ylimääräisen äänen turvin äänestäisi pois violetin liiton jäsenen. Tämä voisi mahdollisesti olla Vilma, joka on ollut aika ulkopuolinen kaikkialla muualla paitsi nykyisessä violetissa.
Yllätys, joka vaikuttaa olennaisesti voimasuhteisiin, on tietystikin koskemattomuusamuletti. Alkuperäisiä amuletteja pystyin käyttämään vain heimojen yhdistymiseen asti, eli peliin tulee uusi amuletti. On kuitenkin pelkkää arvailua miettiä, kuka sen löytää.
9:nnen jakson kuvaus: "Palkintomatka antaa puitteet tiedustelulle ja rohkeille ehdotuksille. Väsymys ajaa kilpailijat tekemään epäedullisia sopimuksia ja tiedon pimittäminen omilta liittolaisilta kostautuu rankasti". Tässä vaiheessa kilpailijoita on jäljellä 8, jotka siis tämän spekulaation perusteella voisivat olla liitto Virpi-Miska-Vallu, liitto Tuuli-Veronika, ja liitto Lola-Marko-Kim. Tässä vaiheessa ollaan kuitenkin jo niin pitkällä pelissä, että näkisin esimerkiksi nykyisen Agilan mahdollisesti yhdistyneenä yhdeksi liitoksi. Kuvauksen mukainen säätäjä voisi olla Vallu tai Kim, mutta uskon juuri Lolan olevan sen kaltainen kontrollipelaaja, että hankkiutuisi välittömästi eroon Kimistä, jos saisi selville että hän on tehnyt sopimuksia violettien kanssa. Lolalla on kokoajan ollut pientä epäluottoa Kimiin, ja myös Tuuli ja Veronika äänesti Kimin vahvan liittolaisen Saulin pois.
10:nennen jakson kuvaus: "Pakka hajoaa. Rehellisyys on tällä kertaa toimiva taktiikka, ja huijarit joutuvat tiukan paikan eteen heimoneuvostossa". Pakan hajoamisen yksityiskohtia voi vain arvailla. Enempää kuvauksia ei myöskään löytynyt.
Jäljellä on 7 pelaajaa ja loppuratkaisuja voi kuitenki yleisellä tasolla yrittää päätellä. Virpi on liian rehellinen edetäkseen loppuun asti, eikä hänen kaltaistaan ihmistä todennäköisesti haluttaisi finaaliin vastustajaksi. Miska voisi jopa päästä pitkälle, hänellä on kuitenkin liitto Virpin ja Vallun kanssa, ja pelasi alkuperäisessä Agilassa myös Lolan ja Markon kanssa. Hän on kuitenkin tullut ainakin tähän asti kokoajan siivellä, ja on muutenkin muille kilpailijoille tuntemattomampi nuori tubettaja, mistä johtuen en usko hänen voittomahdollisuuksiinsa viimeisessä äänestyksessä. Vallu on varmasti monien mielestä epäluotettava, mistä johtuen en usko että hän pääsee finaaliin. Hän ei ole myöskään luonut vahvoja suhteita juuri keneenkään, joten en usko että häntä äänestettäisiin voittajaksi.
Markoa todennäköisesti pidetään fyysisenä uhkana, mistä johtuen en usko, että hän pääsee loppuun asti. Myöskin hänen periaatteensa olla äänestämättä liittolaisiaan (Ollia ensimmäisessä tai toisessa jaksossa) voi olla kohtalokas. Lola on strategisella puolella erittäin hyvä, mistä johtuen hän voisi hyvinkin päästä jopa finaaliin. Toisaalta häntä tuskin äänestettäisiin voittoon, enkä usko että voittajasta olisi tietoisesti leikattu niin epämiellyttävää, kuin hän monien mielestä on. Lolan strateginen puoli voi olla hänelle myös heikkous, jos muut haluavat epävarmuustekijän pois.
Kaikkein eniten uskon kaksikkoon Veronika-Tuuli. Veronika ja Tuuli ovat molemmat mukavia ihmisiä, mutta todistivat esimerkiksi Saulia vedättäessään, että myös tärkeä valehtelukyky löytyy. Kumpikaan ei ole varsinainen uhka, mutta he voivat myöskin menestyä haasteissa. Loppuäänestyksessä Veronika kuuluu kuitenkin vähän samaan sarjaan Miskan kanssa, on tullut hieman siivellä ja on tuntematon. Tällä hetkellä löisin rahani Tuulin voiton puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni todellakin maku Kimiin tämän uutisen luettuani:
"Pian paljastuu, että Kim on tehnyt liitosta Veronicalle ennenkuulumattoman härskin tarjouksen.
– Kim sanoi mulle tänään, että ”Veronica, voidaanko rahasta sopia, että ollaan liitossa”, Veronica kertoo Tuulille ja Lotalle, jotka pöyristyvät kuulemastaan samantien.
– Oikeasti? Jumalauta... Tuuli puuskahtaa
– Mä sanoin, että mä en lähde tuollaiseen, Veronica jatkoi.
Lotta kommentoi Kimin likaista peliä kameroille.
– Mun mielestä toi on... En mä keksi edes sanoja. Aika selkeäksi tuli, ketä äänestetään seuraavassa heimoneuvostossa, jos sinne päästään, missikaunotar lataa."
Spoiler
.
.
.
Ja sitten Kim pääsi turvaan toiseen heimoon ja liittolaisensa likaisesta rahapeleistä tietämätön(?) S äänestettin pois. Ärsyttää :(Veronica kieltäytyi rahoista, koska ei tarvitse niitä. Veronica kun sai itselleen elättäjän Ville Gallesta ja saa rauhassa elää tämän lompakolla ja tehdä YouTube-videoita lapsille nenä-äänellään.
Veronicahan on noista pallinaamoista suurituloisin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Lolan käytös ja pelityyli ei minua miellyttäsikään, niin ei minulla silti ole tarvetta alkaa häntä haukkumaan katkeraksi ja kateelliseksi läskiksi.
Lolahan se bully täss just on, mutta voisi sen kierteen silti lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää Lolan haukkumista yhden leikatun ohjelman perusteella. Haukutaan ihan kaikki hänessä, ulkonäkö yms.
Ikävää sinänsä, koska on joutunut jo lapsuudessaan kokemaan ja kuulemaan niin paljon p*skaa.
Lola on itse käyttäytynyt ikävästi viidakossa.
Jos hän haluaa pelata noin, niin sitten täytyy kestää myös haukut. Luulin Lolaa hieman mukavammaksi ihmiseksi, mutta viidakko on paljastanut hänen häijymmän puolensa.
Wallu se tuolla kieroilee minkä kerkeää, ei Lola suinkaan ainut ole.
Ohjelma selkeästi menee sinulla liikaa ihon alle, ja on onnistunut huijaamaan sinua taidokkaasti. Haastattelija kysyy, Lola vastaa, ja koska kyse on Selviytyjistä, eri ihmisillä on eri roolit ja draamaa on luotava erilaisin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei nyt kannata heti diagnosoida epävakaaksi, kun toinen viimeiseksi jäädessään hetkellisesti murtuu. Tuolla kuitenkin vaikuttaa niin moni asia ihmisen käyttäytymiseen (väsymys, ravinnon puute, stressi, jatkuva tv-kameroiden läsnäolo jne), ettei yksi tunteenpurkaus nyt mitenkään tarkoita epävakautta. Häiritsevää, kun nykyään keittiöpsykologit vetävät TV-ohjelmien perusteella kaikenmaailman nettidiagnooseja porukalle.
Voin hyvinkin olettaa jotain. Voi olla myös tavallinen hajoaminen, mutta selkeästi ei kestä olla huonompi kuin toiset, joka kertoo jotain. Hienosti kyllä tsemppas koskemattomuuden, joten joudun vähä vetää sanojani takasin tässä kohtaa.
No ei kyllä voi olettaa yhdestä reaktiosta yhtään mitään, etenkään noissa olosuhteissa. Siihen tarvitaan hieman pidempikestoista oireilua ja vähän muunkinlaista kuin tuo Veronican reaktio. Ei epävakakaus muutenkaan ole sitä, ettei kestä olla huonompi. Ihmiset nyt on ihmisiä ja joskus voi tulla voimakkaitakin tunnereaktioita ilman, että on mikään persoonallisuushäiriö. Mutta tämä tästä tältä erää.
Veronicahan on kertonut mielenterveysongelmistaan videoillaan. Seuraavaksi varmaan romahtaa, kun joku kysyi vitsillä, että mahtaako olla raskaana (syytä en muista, mutta huumorilla joka tapauksessa). Veronica on kertonut eräällä videollaan, että hänet on todettu kyvyttömäksi saada lapsia.
Oliko Maria liian tavallinen nimi hänen mielestään, joten otti käyttöön Veronican? Miksi hänen tubenimensä on mariieveronica, ikään kuin nimi olisi Marie?
Miksi Vilman nimi on Bergenheim, ikään kuin olisi ulkomaalainen? Suomalainen tantta hän on. Ikävä ilmoittaa että tuollaiset naiset on panoja miehille. Tuollaisia nimenvaihtavia tikkuakkoja käytetään lähinnä panemisen.
Mies pettää varmaan koko reissun ajan.
Koska Vilma meni naimisiin ja otti miehensä nimen. Kaksi täysin eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2af744c0-4514-45ad-9b97-2f946f…
Lolalla antipatioita Lottaa kohtaan.
Jotenkin kyllä ymmärrän Lolaa tässä asiassa. Lotta taitaa kuvitella itsestään vähän liikoja. Wallun mukaan laulaa iltaisin. Jos lauluääni menee yhtään yhteen puheäänen kanssa niin puhkoisin tärvykalvoni. Olisin odottanut Lotan kyllä olevan parempi (hänen omien puheiden perusteella), mutta ei osaa näköjään edes yhteenlaskua.
Hyvää spekulaatiota yllä! Mäkin veikkaan että Tuuli voittaa, mutta kakkosena Lotta, joka voi olla aika hyvä yksilökisoissa
Vierailija kirjoitti:
Hyvää spekulaatiota yllä! Mäkin veikkaan että Tuuli voittaa, mutta kakkosena Lotta, joka voi olla aika hyvä yksilökisoissa
Itse juuri tuon takia en oikein usko Lotan pärjäämiseen. On nuori ja hyväkuntoinen, pärjää hyvin yksilöhaasteissa. Eli on suuri uhka.
Lola on kuullut varmaan kaikenlaista kun on ruskee. Lola on topakka nainen, ei taatusti silmille hypitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se bully haukkuu Lottaa.
Miten toi Lola aina sattuukin ottamaan hampaisiinsa nuoret, kauniit ja hoikat naiset? Ihmeellinen sattuma.
Lotta tuonut saarelle mukanaan joogan, joka Lolan mukaan hankaloittaa Lolan saarella viihtymistä. No onhan se ikävää, jos joku järjestää laiskalle jotain tekemistä. Mutta eikös Lola osaa mitä lahjakkaimmin seistä möllöttää vieressä, kun muut tekee? Ainakin kilpailuissa ja leirihommissa on näin aivan suvereenisti sluibaillut. Mitä nyt vähän on Markoa jaksanut hieroa.
Ihmettelen, että miksi minäkin olen joskus Lolasta pitänyt. Silloin en vielä tuntenut tätä vastenmielistä asennettaan muita kohtaan. Olen kyllä kuullut puhetta siitä mutta en uskonut päältä kauniin ihmisen voivan olla sisältä noin ruma. Nyt minä sen uskon ja tiedän.
Jos tässä vaiheessa pitäisi arvuutella voittaja/ finaalissaolijat niin ne olis varmaan Veronika, Tuuli tai Miska:)
Kaija kirjoitti:
Ihmettelen, että miksi minäkin olen joskus Lolasta pitänyt. Silloin en vielä tuntenut tätä vastenmielistä asennettaan muita kohtaan. Olen kyllä kuullut puhetta siitä mutta en uskonut päältä kauniin ihmisen voivan olla sisältä noin ruma. Nyt minä sen uskon ja tiedän.
Mee Vilma rasisti tiehesi.
Toivon jokaisen aikuisen ja lapsen, joka tämän viestin lukee, miettimään mitä kirjoittaa kilpailijoista. Lolan ja Vilman ulkonäön kommentointi on monessa viestissä kauheaa luettavaa.
Pidetään keskustelu pelaajien taktiikoissa ja teoissa, ja nämä ”haahaa virtahepo pulahti veteen” -kommentointi loppuu,
Vilmalle ja Lolalle, ja kaikille naisille, joilla on heidänlaisensa keho: olette upeita!
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/e420a1f3-6107-4ffe-a5eb-ad170e1…
Juhana Helmenkalastajalla on ihan hyviä juttuja näistä selviytyjistä. Esim. Lola saattaa käyttäytyä paljon passiivisemmin, kuin oikeasti onkaan. Samallalailla laiskottelee, kuin Ilari Sahamies viime kaudella ja antaa itsestää huonokuntoisen kuvan. Jossain vaiheessa rupee kunnolla tekee hommia. Tällaisen arvelun Juhana heitti ilmoille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se bully haukkuu Lottaa.
Miten toi Lola aina sattuukin ottamaan hampaisiinsa nuoret, kauniit ja hoikat naiset? Ihmeellinen sattuma.
Lotta tuonut saarelle mukanaan joogan, joka Lolan mukaan hankaloittaa Lolan saarella viihtymistä. No onhan se ikävää, jos joku järjestää laiskalle jotain tekemistä. Mutta eikös Lola osaa mitä lahjakkaimmin seistä möllöttää vieressä, kun muut tekee? Ainakin kilpailuissa ja leirihommissa on näin aivan suvereenisti sluibaillut. Mitä nyt vähän on Markoa jaksanut hieroa.
Eiköhän Lola kerro kaikista kilpailijoista mieleipiteensä. Eipä Lotta mikään erityisen nuori tai kaunis ole, että sen takia häntä tarttisi mollata :)
Oho, on tainnut Wilma antaa pakit sulle baaritiskillä joku kerta kun noin ottaa pannuun? ;)
Mitäs jos koittasit kestää sen kuin mies.