Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni pääsi sairautensa vuoksi ravitsemusterapeutille tms. ja laihtui, nyt taas lihoo

Vierailija
21.01.2019 |

Nyt ilmaiskäynnit ovat loppuneet ja hän palasi samantien vanhoihin tapoihinsa, vaikka ilmeisesti kaikin puolin voi paremmin ja söi 2x enemmän kuin nyt kun alkoi taas lihoa.

Miksi, voi miksi hän ei noudata noita saamiaan ohjeita, jos ne kerran tepsivät ja KAIKKI oli paremmin? En ymmärrä hänen ajatuksenjuoksuaan, välillä tuntuu kuin hän ei oikeasti edes haluaisi hoikistua. On ylipainoinen sen verran, että pitäisi varmaan terveyden takia laihtua..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoterapeutti voi pyytää pitämään ruokapäiväkirjaa, ja sitten vain sinnittelee sen seurantajakson. Kun jakso loppuu eikä ole ulkoista kontrollia, noin käy.

Kukaan muu ei voi syömisestä sanoa. Ihmisen täytyy se itse oivaltaa.

Vierailija
2/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pääsyy on jossain muualla kuin itse ruoassa. Yksinäinen. Jos kukaan ei katso syömisiä niin mitä väliä mitä syö mentaliteetti tai vastaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suurin osa laihdutuskuureista ja "elämänmuutoksista" epäonnistuu, niin kävi tässäkin tapauksessa.

Vierailija
4/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole itselläni enää jaksamista kuunnella vuodesta toiseen, miten ärsyttävää on kun ihmiset eivät vain anna hänen olla lihava ja ärsyttää kun pitää sanoa vaatekoko työvaatteita tilatessa (!?), ja ärsyttävää kun työpaikalla ovat yhdessä laihiksella, hän loukkaantuu noista asioista kuin hänen odotettaisiin myös liittyvän. Eikä hän uhallakaan liity, koska se ei muille kuulu eikä ole toisten asia. 

Jos sanoisin hänelle yhtään mitään, ystävyytemme olisi loppu. Ja tuo on ainoa ärsyttävä piirre hänessä, joten olen sietänyt ja ymmärtänyt tähän asti, mutta nyt alkaa tulla raja vastaan enkä jaksa enää. Hän pääsisi kaikista noista jankkaamistaan asioista ihan helposti, syömällä niinkuin opetettiin.

Vierailija
5/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, pointti tässä on se, että jos tunnistat itsesi eli omaat samanlaisia ajatuksia kuin hän,, niin voisitko kertoa miten saisin suututtamatta kerrottua hänelle tuon yksinkertaisen asian?

Vierailija
6/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on perhe ja työ, muu perhe syö normaalisti mutta hän ei. Lisäksi jättää töissä lounaita väliin, siis elimistö on säästöliekillä. Tuntuu kuin hän todistelisi töissä muille, että katsokaa nyt, en minä syömisen takia ole näin lihava. Vaikka nuo painonhallintaryhmäläiset ovat puhuneet elimistön säästöliekistä ja tuo ystävänikin tietää sen, mutta ei vain noudata ohjeita.

Vierailija
7/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, pointti tässä on se, että jos tunnistat itsesi eli omaat samanlaisia ajatuksia kuin hän,, niin voisitko kertoa miten saisin suututtamatta kerrottua hänelle tuon yksinkertaisen asian?

Se asia ei kuulu sinulle millään tavalla, joten sinun ei sitä tarvitse hänelle kertoa. Hän tietää sen jo eli älä pidä tyhmänä. Noin käy hyvin usein kun tuki loppuu ja pitäisi pärjätä itsekseen.

Vierailija
8/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettet jaksa enää kuunnella kiloihin liittyvää marinaa.

Vierailija
9/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että raskautensa ajaksi tupakointinsa lopettaneet tupakoivat imettäessään lapsiaan ja lukenut, että viinalle persot alkavat juoda uudelleen.

En tiedä, pitävätkö edelliset tiedot paikkaansa.

Vierailija
10/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se asia ei kuulu sinulle millään tavalla, joten sinun ei sitä tarvitse hänelle kertoa. Hän tietää sen jo eli älä pidä tyhmänä. Noin käy hyvin usein kun tuki loppuu ja pitäisi pärjätä itsekseen.

Eli vastauksesi kysymykseeni on: et sano mitään vaan kuuntelet samaa marinaa? Toinen vaihtoehto on, että jos edes vihjaan etten jaksa kuunnella enää, niin hän suuttuu verisesti ja kertoo mitä kaikkea minun märinää ei jaksa kuunnella. Muuten olisi tosi hyvä ystävä, mutta on asioita joista en voi sanoa. "kyllä kai mä nyt itsekin sen tiedän" ja todella ylimielinen loukkaantuminen.