Voinko kieltää nykyisen vierailut?
Olemme olleet miehen kanssa avoliitossa lähes 30 vuotta. Olemme molemmat olleet töissä kotipaikkakuntamme ulkopuolella eri paikkakunnilla joilla meillä on molemmilla pienet viikkoasunnot. Meillä on myös yhteinen omakotitalo, jossa olemme yhdessä viettäneet lomat ja viikonloput. Nyt mies löysi uuden naisystävän ja on muutamana viikonloppuna vienyt hänet tuonne yhteiselle asunnollemme.
Kyläily sinällään ei minua vaivaa, voin viettää välillä viikonlopun myös työasunnossani, mutta se harmittaa, että talo on edelleen minun kotini ja siellä on myös suurin osa minun tavaroistani. Mies saattaa jättää tämän naisen sinne olemaan yksin käydessään esim. kaupassa tai muilla asioilla. Minusta ajatus siitä, että vieras nainen oleilee yksin minun kodissani on jotenkin kamala. Onko minulla teidän mielestänne oikeus kieltää vierailut? Talon kohtalosta emme ole vielä päässeet yksimielisyyteen.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuolla uudella naisella on tuskin mitään tietoa ap:sta. Enintään, että talo on vielä puoliksi "hullun exän omistuksessa, kun se ei suostu hoitamaan hommaa kuntoon". Nyt ehdottomasti ko. naiseen yhteys, joko puhelimitse tai menet käymään viikonlopun aikana.
Jos hänelle näin on kerrottu, niin uskooko hän "hullua eksää" vai sitä ihanaa kultamussukkaa, johon hän on rakastunut?
Kunhan ap käyttäytyy epähullusti, ja on rauhallinen, niin eiköhän siinä hieman luottamusta heikennetä... Ap voi käydä vaikka tekosyyllä hakemassa talosta jotain, ja samalla kohteliaasti pyytää että nainen ei käyttäisi hänen kosmetiikkaansa, ja vaihtaisi lakanat ja pyyhkeet ennen kuin ap itse "ensi viikonloppuna tulee Markun kanssa tänne".
Ideana hyvä. Pitäisi vain keksiä todella hyvä syy piipahtaa paikalla. Minulla on nimittäin täältä työpaikkakunnalta parin tunnin ajomatka sinne ja pikkuasian takia kukaan ei aja neljää tuntia olematta epäuskottava.
Ethän sä mitään syytä tarvitse omalle talollesi mennä. Menet ja olla möllötät siellä jos tahdot.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että nainen tajuaisi aika pian häipyä, jos menet sinne.
Siksi mun mielestä sun kannattaa olla talolla enemmän. Liinavaatteista et sovi mitään, nehän on sun. Sinuna piilottaisin ne ennemminkin.
Hän tuskin pääsee paikasta häipymään muuten kuin eksäni mukana autolla. Kävelymatka julkisille on sen verran pitkä, tai tietysti taksilla pääsee :D
Olenkin nyt ollut itse siellä lähes joka viikonloppu. Tässä on taas se huono puoli, että vietämme siellä aikaa eksän kanssa yhdessä, eikä sekään ole minusta ihan fiksua ja normaalia, vaikka ihan hyvin tulemmekin toimeen arjessa.
Jos sulla on ap ns.parempaa seuraa, niin ota se mukaan, viettäkää aikaa siellä neljästään.
Varmaan joku jossain vaiheessa kyllästyy, ja talokaupat saadaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, niin kauan kuin passaat miestä, et pärjää neuvotteluissa.
Toisaalta ajattelen, että suoranainen sodanjulistus ei edesauta neuvottelutulokseen pääsemistä. Mikäli tämä harjoittamani diplomatia ei toimi, niin sitten on otettava juristiin uudelleen yhteyttä.
Se, että lakkaat passaamasta ei ole sodanjulistus.
Jos vaihtoehtoina on se, että menen tämän pariskunnan käyttämiin lakanoihin nukkumaan tai vaihdan ne, niin minulle siinä on tasan yksi vaihtoehto. Ei siinä ole kyse passaamisesta. Ap
Mitä jos vaan asialliseen sävyyn toteaisit miehelle, että jos nyt kuitenkin vaihtaisit lakanat. Kyllä hän varmasti osaa sen tehdä.
Kerran ehdotin, niin sain vastaukseksi, että se uusi naisystävä on "ihan siisti ihminen". Hänen mielestään ei ollut mitään syytä vaihtaa lakanoita... Ap
Apua mikä mies. Jeesus.
Sun miehesi käyttää hyväkseen sun kiltteyttäsi, ap.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaihtaisin lakanat mutta ottaisin myös pois lähtiessäni.
Tämä mullekin tuli mieleen. Ottaisin pois ja laittaisin pyykkiin. Voisin jopa viedä lakanat mukanani, mutta ainakin ne shampoot ja saippuat veisin. Saisivat edes itse pedata lakanansa! Minkälainen nainen suostuu makaamaan sellaisissa lakanoissa, joissa joku vieras on nukkunut?
Vierailija kirjoitti:
Sun miehesi käyttää hyväkseen sun kiltteyttäsi, ap.
Niin tekee, mutta rajansa kaikella. En kuitenkaan ihan mihin vain suostu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mullekin tuli mieleen. Ottaisin pois ja laittaisin pyykkiin. Voisin jopa viedä lakanat mukanani, mutta ainakin ne shampoot ja saippuat veisin. Saisivat edes itse pedata lakanansa! Minkälainen nainen suostuu makaamaan sellaisissa lakanoissa, joissa joku vieras on nukkunut?
Sitä minäkin olen ihmetellyt, että millainen nainen suostuu nukkumaan miesystävänsä eksän kanssa samoissa lakanoissa :D Ap
En lue kaikkia viestejä mutta heti ensimmäisellä sivulla oli vääriä vastauksia. Oikea vastaus tulee tässä: koska omistat puolet asunnosta voit laillisesti kieltää ylimääräisten ihmisten tulemisen/menemisen sinne, et kuitenkaan exääsi, mutta siis kaikki muut. Tosin exälläsi on sitten sama oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, niin kauan kuin passaat miestä, et pärjää neuvotteluissa.
Toisaalta ajattelen, että suoranainen sodanjulistus ei edesauta neuvottelutulokseen pääsemistä. Mikäli tämä harjoittamani diplomatia ei toimi, niin sitten on otettava juristiin uudelleen yhteyttä.
Se, että lakkaat passaamasta ei ole sodanjulistus.
Jos vaihtoehtoina on se, että menen tämän pariskunnan käyttämiin lakanoihin nukkumaan tai vaihdan ne, niin minulle siinä on tasan yksi vaihtoehto. Ei siinä ole kyse passaamisesta. Ap
Mitä jos vaan asialliseen sävyyn toteaisit miehelle, että jos nyt kuitenkin vaihtaisit lakanat. Kyllä hän varmasti osaa sen tehdä.
Kerran ehdotin, niin sain vastaukseksi, että se uusi naisystävä on "ihan siisti ihminen". Hänen mielestään ei ollut mitään syytä vaihtaa lakanoita... Ap
Jälleen: mitä jos kyseessä olisi ap:n ja sen ”Markun” lakanat?
Joita ap ei vaivautuisi edes vaihtamaan?
Olisiko ok miehelle? Mies kiltisti vaihtaisi?
Kyllä on todella röyhkeä sun miehesi, ap.
Mutta onneksi hän on eksä :D Ap.
kokenut_olen kirjoitti:
En lue kaikkia viestejä mutta heti ensimmäisellä sivulla oli vääriä vastauksia. Oikea vastaus tulee tässä: koska omistat puolet asunnosta voit laillisesti kieltää ylimääräisten ihmisten tulemisen/menemisen sinne, et kuitenkaan exääsi, mutta siis kaikki muut. Tosin exälläsi on sitten sama oikeus.
Perustuuko tämä siis oikeasti johonkin lakiin? Ap
Voi yhden kerran. Tätä on päivitelty, mutta päivittelenpä vielä kerran: kuka nainen kehtaa mennä toisten kotiin kuhertelemaan, kun siellä selkeästi vielä ex-puoliso tavaroineen asuu :O? Ja vielä käyttää siellä pesuaineita ja muita hyödykkeitä. Mies on näköjään täysi aasi, mutta että vieras ihminen kehtaa tehdä tuollaista, huh.
Ap, en tajua miten voit olla noin kärsivällinen. Itse olisin nostanut jo perkeleellisen äläkän :D.
Vierailija kirjoitti:
Voi yhden kerran. Tätä on päivitelty, mutta päivittelenpä vielä kerran: kuka nainen kehtaa mennä toisten kotiin kuhertelemaan, kun siellä selkeästi vielä ex-puoliso tavaroineen asuu :O? Ja vielä käyttää siellä pesuaineita ja muita hyödykkeitä. Mies on näköjään täysi aasi, mutta että vieras ihminen kehtaa tehdä tuollaista, huh.
Ap, en tajua miten voit olla noin kärsivällinen. Itse olisin nostanut jo perkeleellisen äläkän :D.
Minähän en siis tiedä miten eksäni on asiat tälle naiselle esittänyt, kun meitä ei ole päästetty tapaamaan toisiamme, mutta jos hänelle on kerrottu kaikki niin kuin ne on, niin hämmästelen myös. Minä olen luonteeltani onneksi aika pitkäpinnainen, mutta nyt alkaa minunkin rajani tulla vastaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihyän tuo kivaa ole, mutta et sinä voi sitä kieltääkään. Kannattaa varmaan tehdä pian päätös siitä, että joko sinä ostat talon tai mies ostaa sen tai se myydään ulkopuoliselle. Tuosta ei seuraa muuta kuin pahaa mieltä ja riitaa.
Minä olisin jo laittanut asunnon myyntiin, koska miehellä ei kuulemma ole varaa lunastaa minun osuuttani. Yksin en vain voi sitä tehdä...
No niin. Teistä pitäisi tehdä julkinen esimerkki varoitukseksi siitä, onko fiksua hankkia omaisuutta velaksi tai muutenkaan ilman avioliittoa ja avioehtoa. En kadehdi sinua ja sympatiani ovat puolellasi.
Hae tavarasi talosta pois ja vaadi miestä maksamaan sinulle vuokraa siihen asti, kun hän on valmis myymään.
En minä sitä taloa yksin saisi myyntiin siltikään, vaikka olisimme avioliitossa. Kiitos sympatiasta! Ap
Ihan vinkkinä vaan YHTEISOMISTAJUUDEN PURKU. Haet sitä käräjäoikeudesta. Oikeus määrää, että talo on myytävä. Toimii sekä avioliitossa että avoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin olen ihmetellyt, että millainen nainen suostuu nukkumaan miesystävänsä eksän kanssa samoissa lakanoissa :D Ap
Eihän se uusi nainen tiedä, että sinä yövyt siellä myös. Olen 100% varma ettei mies ole kertonut yhtään mitään siitä, että viettää talolla viikonloppuja myös SINUN kanssasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihyän tuo kivaa ole, mutta et sinä voi sitä kieltääkään. Kannattaa varmaan tehdä pian päätös siitä, että joko sinä ostat talon tai mies ostaa sen tai se myydään ulkopuoliselle. Tuosta ei seuraa muuta kuin pahaa mieltä ja riitaa.
Minä olisin jo laittanut asunnon myyntiin, koska miehellä ei kuulemma ole varaa lunastaa minun osuuttani. Yksin en vain voi sitä tehdä...
No niin. Teistä pitäisi tehdä julkinen esimerkki varoitukseksi siitä, onko fiksua hankkia omaisuutta velaksi tai muutenkaan ilman avioliittoa ja avioehtoa. En kadehdi sinua ja sympatiani ovat puolellasi.
Hae tavarasi talosta pois ja vaadi miestä maksamaan sinulle vuokraa siihen asti, kun hän on valmis myymään.
En minä sitä taloa yksin saisi myyntiin siltikään, vaikka olisimme avioliitossa. Kiitos sympatiasta! Ap
Ihan vinkkinä vaan YHTEISOMISTAJUUDEN PURKU. Haet sitä käräjäoikeudesta. Oikeus määrää, että talo on myytävä. Toimii sekä avioliitossa että avoliitossa.
Näin teen. Olen jo asettanut määräpäivän johon mennessä miehen pitää antaa vastauksensa lunastaako minut pois, suostuuko myyntiin vai haenko purkua oikeusteitse. Muuten tämä tilanne jatkuu loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se uusi nainen tiedä, että sinä yövyt siellä myös. Olen 100% varma ettei mies ole kertonut yhtään mitään siitä, että viettää talolla viikonloppuja myös SINUN kanssasi!
Sekin on tietenkin mahdollista. Luulisi kuitenkin huomaavan, että lakanat ovat vaihtuneet ja niissä on nukuttu.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko teillä vielä sutinaa siellä sängyssä keskenänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on tietenkin mahdollista. Luulisi kuitenkin huomaavan, että lakanat ovat vaihtuneet ja niissä on nukuttu.
Jätä pikkuhousut tyynyn alle toisen löydettäväksi
Jälleen: mitä jos kyseessä olisi ap:n ja sen ”Markun” lakanat?
Joita ap ei vaivautuisi edes vaihtamaan?
Olisiko ok miehelle? Mies kiltisti vaihtaisi?
Kyllä on todella röyhkeä sun miehesi, ap.