Voinko kieltää nykyisen vierailut?
Olemme olleet miehen kanssa avoliitossa lähes 30 vuotta. Olemme molemmat olleet töissä kotipaikkakuntamme ulkopuolella eri paikkakunnilla joilla meillä on molemmilla pienet viikkoasunnot. Meillä on myös yhteinen omakotitalo, jossa olemme yhdessä viettäneet lomat ja viikonloput. Nyt mies löysi uuden naisystävän ja on muutamana viikonloppuna vienyt hänet tuonne yhteiselle asunnollemme.
Kyläily sinällään ei minua vaivaa, voin viettää välillä viikonlopun myös työasunnossani, mutta se harmittaa, että talo on edelleen minun kotini ja siellä on myös suurin osa minun tavaroistani. Mies saattaa jättää tämän naisen sinne olemaan yksin käydessään esim. kaupassa tai muilla asioilla. Minusta ajatus siitä, että vieras nainen oleilee yksin minun kodissani on jotenkin kamala. Onko minulla teidän mielestänne oikeus kieltää vierailut? Talon kohtalosta emme ole vielä päässeet yksimielisyyteen.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni yksinkertaisinta olisi, että niin kauan kun se on mun ja eksän yhteinen koti, sinne ei viedä uusia puolisoehdokkaita. Jos hän lunastaa minun osuuteni, vien tavarani pois ja hän saa sitten tehdä siellä mitä haluaa. Minusta ei tuntuisi luontevalta viettää siellä aikaa mahdollisen uuden miesystäväni kanssa.
Näinhän sen kuuluisikin olla ehdottomasti
Vierailija kirjoitti:
En antaisi miehen kutsua naista sinne.
Rajansa kaikella.
Menisin itse sinne paikalle, jos yrittäisi.
Etsiköön lemmenpesänsä muualta.
Pelkäätkö miestä?
En varsinaisesti pelkää, enkä usko että hän kävisi minuun käsiksi ainakaan uuden naisystävän nähden. Olen yrittänyt kieltää, katsotaan miten käy.
Onko se mies sitten ihan sopinut sun kanssa, että nyt ajattelin tulevana viikonloppuna olla täällä meidän yhteisessä kodissa hoitoni kanssa, et viitsisi sitten tulla tänne kotiisi meitä häiritsemään.
Mutta ens viikonloppuna voit kyllä tulla meidän jäljet siivoamaan.
Vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Onko se mies sitten ihan sopinut sun kanssa, että nyt ajattelin tulevana viikonloppuna olla täällä meidän yhteisessä kodissa hoitoni kanssa, et viitsisi sitten tulla tänne kotiisi meitä häiritsemään.
Mutta ens viikonloppuna voit kyllä tulla meidän jäljet siivoamaan.
Vai miten?
Ei, vaan kysynyt, että oletko ensi viikonloppuna menossa "talolle". Jos olen vastannut että en ole menossa, on vienyt uuden ystävänsä sinne. Luottaa siihen, että minä en ilmesty paikalle. Ensimmäisen kerran olivat siellä kun minä olin matkoilla, eli tiesi minun olevan Suomen rajojen ulkopuolella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen selvittänyt jo juridisen puolen. Puolikasta omakotitalosta ei voi myydä, ellei toinen osapuoli siihen suostu. Yritän nyt vielä saada sitä sovussa myyntiin, ettei tarvitsisi hakea oikeuden päätöstä. Sillä välin talon käytöstä pitäisi kuitenkin päästä sopimukseen. Ap
Juuri näin, sopikaa ensitilassa talon käyttösäännöt, eikä tässä vaihessa hyödytä kinata jonkin käsipyyheen tai tavaran käytöstä, koska se voi tulla huomattavan kalliiksi myöhemmässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen selvittänyt jo juridisen puolen. Puolikasta omakotitalosta ei voi myydä, ellei toinen osapuoli siihen suostu. Yritän nyt vielä saada sitä sovussa myyntiin, ettei tarvitsisi hakea oikeuden päätöstä. Sillä välin talon käytöstä pitäisi kuitenkin päästä sopimukseen. Ap
Juuri näin, sopikaa ensitilassa talon käyttösäännöt, eikä tässä vaihessa hyödytä kinata jonkin käsipyyheen tai tavaran käytöstä, koska se voi tulla huomattavan kalliiksi myöhemmässä vaiheessa.
Tuo sopiminen on vaan helpommin sanottu kuin tehty, mutta parhaani yritän kyllä. En siis kinaa eksän kanssa minkään tavaroiden käyttämisestä. Kunhan nyt kyselen täällä mielipiteitä, että miten moni olisi halukas jakamaan kotinsa. Sen jälkeen voin miettiä hyviä argumentteja joilla perustelen tiettyjä talon käyttösääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse käsipyyhkeen käytöstä, vaan vähän muusta.
Miehiltä nää kuviot onnistuu. Miten olisi jos asetelma olisi toisin päin. Ap käyttäisi heidän yhteistä kotiaan kuhertelupaikkana. Olisiko ok miehelle? Siivoaisiko vielä?
Tähän on helppo ratkaisu. Menet talolle samaan aikaan kuin uusi pariskunta. Illalla käyt reteästi miehen viereen sänkyyn ja toivotat uudelle naiselle hyvää yötä ja vedät makkarin oven kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on helppo ratkaisu. Menet talolle samaan aikaan kuin uusi pariskunta. Illalla käyt reteästi miehen viereen sänkyyn ja toivotat uudelle naiselle hyvää yötä ja vedät makkarin oven kiinni.
:D Vaatisi ehkä vähän paksunahkaisemman luonteen kuin minulla on, mutta mielikuvana kutkuttava, Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä nää kuviot onnistuu. Miten olisi jos asetelma olisi toisin päin. Ap käyttäisi heidän yhteistä kotiaan kuhertelupaikkana. Olisiko ok miehelle? Siivoaisiko vielä?
Voisin väittää, että tappeluhan siitä seuraisi, mutta hän luottaa minun "kiltteyteeni". Onneksi en kuitenkaan ole ihan ylikiltti, eli rajansa kaikella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajansa kaikella.
Pelkäätkö miestä?En varsinaisesti pelkää, enkä usko että hän kävisi minuun käsiksi ainakaan uuden naisystävän nähden. Olen yrittänyt kieltää, katsotaan miten käy.
Mutta pelkäät siis, että mies vaikeuttaa kauppoja?
Silti, pääsetkö tuolla sovittelevuudella nyt tavoitteeseesi?
Olet yrittänyt asettaa sääntöjä, mutta mies ei usko. Ehkä hänelle sopii tuo asetelma nyt ihan hyvin?
Ehdota sille naiselle, että ostaa osuutesi. Muuten menet sinne samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin väittää, että tappeluhan siitä seuraisi, mutta hän luottaa minun "kiltteyteeni". Onneksi en kuitenkaan ole ihan ylikiltti, eli rajansa kaikella.
Ethän ala kynnysmatoksi
Ap, niin kauan kuin passaat miestä, et pärjää neuvotteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajansa kaikella.
Pelkäätkö miestä?En varsinaisesti pelkää, enkä usko että hän kävisi minuun käsiksi ainakaan uuden naisystävän nähden. Olen yrittänyt kieltää, katsotaan miten käy.
Olet yrittänyt asettaa sääntöjä, mutta mies ei usko. Ehkä hänelle sopii tuo asetelma nyt ihan hyvin?
Juuri näin. Eilen sanoinkin hänelle, että toki tämä järjestely sopii hänelle hienosti. Saa pitää jatkuvan käyttöoikeuden kaikkeen omaisuuteensa ja sehän on vähän kuin vieraissa kävisi kun viikonloppuisin nukkuu minun vieressäni :D En ajatellut sovitella loputtomiin. Olen asettanut aikarajan jolloin otan uudelleen juristiin yhteyttä, mikäli meidän neuvottelut ei edisty.
Vierailija kirjoitti:
Ehdota sille naiselle, että ostaa osuutesi. Muuten menet sinne samaan aikaan.
En ole siis tavannut tätä naista koskaan, joten en ole päässyt ehdottamaan hänelle mitään. Miehelle olen ehdottanut tätäkin vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajansa kaikella.
Juuri näin. Eilen sanoinkin hänelle, että toki tämä järjestely sopii hänelle hienosti. Saa pitää jatkuvan käyttöoikeuden kaikkeen omaisuuteensa ja sehän on vähän kuin vieraissa kävisi kun viikonloppuisin nukkuu minun vieressäni :D En ajatellut sovitella loputtomiin. Olen asettanut aikarajan jolloin otan uudelleen juristiin yhteyttä, mikäli meidän neuvottelut ei edisty.
Hyvä. Tee se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän ala kynnysmatoksi
Yritän pitää huolen, että näin ei tapahdu. <3
Vierailija kirjoitti:
Ap, niin kauan kuin passaat miestä, et pärjää neuvotteluissa.
Toisaalta ajattelen, että suoranainen sodanjulistus ei edesauta neuvottelutulokseen pääsemistä. Mikäli tämä harjoittamani diplomatia ei toimi, niin sitten on otettava juristiin uudelleen yhteyttä.
Ai luoja, tämän vois toteuttaa :D