Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko kieltää nykyisen vierailut?

Vierailija
21.01.2019 |

Olemme olleet miehen kanssa avoliitossa lähes 30 vuotta. Olemme molemmat olleet töissä kotipaikkakuntamme ulkopuolella eri paikkakunnilla joilla meillä on molemmilla pienet viikkoasunnot. Meillä on myös yhteinen omakotitalo, jossa olemme yhdessä viettäneet lomat ja viikonloput. Nyt mies löysi uuden naisystävän ja on muutamana viikonloppuna vienyt hänet tuonne yhteiselle asunnollemme.

Kyläily sinällään ei minua vaivaa, voin viettää välillä viikonlopun myös työasunnossani, mutta se harmittaa, että talo on edelleen minun kotini ja siellä on myös suurin osa minun tavaroistani. Mies saattaa jättää tämän naisen sinne olemaan yksin käydessään esim. kaupassa tai muilla asioilla. Minusta ajatus siitä, että vieras nainen oleilee yksin minun kodissani on jotenkin kamala. Onko minulla teidän mielestänne oikeus kieltää vierailut? Talon kohtalosta emme ole vielä päässeet yksimielisyyteen.

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, niin kauan kuin passaat miestä, et pärjää neuvotteluissa.

Toisaalta ajattelen, että suoranainen sodanjulistus ei edesauta neuvottelutulokseen pääsemistä. Mikäli tämä harjoittamani diplomatia ei toimi, niin sitten on otettava juristiin uudelleen yhteyttä.

Se, että lakkaat passaamasta ei ole sodanjulistus.

Vierailija
62/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ajattelen, että suoranainen sodanjulistus ei edesauta neuvottelutulokseen pääsemistä. Mikäli tämä harjoittamani diplomatia ei toimi, niin sitten on otettava juristiin uudelleen yhteyttä.

Jos vaihtoehtoina on se, että menen tämän pariskunnan käyttämiin lakanoihin nukkumaan tai vaihdan ne, niin minulle siinä on tasan yksi vaihtoehto. Ei siinä ole kyse passaamisesta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän täytyy yhdessä sopia talon käytöstä. Oletteko siellä esim. vuoroviikoin. Mielestäni mieheltä ei voi täysin kieltää uuden naisen tuomista taloon. Voisitte kyllä sopia säännöistä eli lakanat ja pyyhkeet pestään. 

Ja hankkiutukaa nyt eroon siitä talosta ja äkkiä / myykää oma osuutenne toiselle. Hullua ylipäätänsä jakaa asunto eksan ja nykyisten kanssa. Kaikin puolin kiusallinen tilanne jokaiselle osapuolelle. Tuskin uusi puolisokaan nauttii talon jakamisesta miehensä eksän kanssa. 

Vierailija
64/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän täytyy yhdessä sopia talon käytöstä. Oletteko siellä esim. vuoroviikoin. Mielestäni mieheltä ei voi täysin kieltää uuden naisen tuomista taloon. Voisitte kyllä sopia säännöistä eli lakanat ja pyyhkeet pestään. 

Ja hankkiutukaa nyt eroon siitä talosta ja äkkiä / myykää oma osuutenne toiselle. Hullua ylipäätänsä jakaa asunto eksan ja nykyisten kanssa. Kaikin puolin kiusallinen tilanne jokaiselle osapuolelle. Tuskin uusi puolisokaan nauttii talon jakamisesta miehensä eksän kanssa. 

Jos uudella kumppanilla olisi järkeä, ei menisi taloon tuossa vaiheessa.

Saati käyttäisi shampoita ym. Mutta ehkä tekee sen tahallaan.

Vierailija
65/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihtaisin lakanat mutta ottaisin myös pois lähtiessäni.

Vierailija
66/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tahallaan ärsyttääkseen.

Vierailija
67/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiahan tässä yritetään kaiken aikaa. Molemmat olemme siis viikot enimmäkseen toisella paikkakunnalla. Mies tämän naisystävänsä kanssa on viikot samalla paikkakunnalla. Minulle sopisi, että käytämme taloa vuoroviikonlopuin, mies haluaa olla siellä joka viikonloppu. Mies sanoo, ettei hänellä ole rahaa lunastaa osuuttani. Minä en halua ylläpitää isoa omakotitaloa yksin, joten olisi halukas myymään, joko hänelle tai ulkopuoliselle. Laitan siis talon keväällä myyntiin, joko oikeuden päätöksellä tai sovinnossa. Miehen naisystävällä on omakotitalo samalla paikkakunnalla, missä mies on töissä, joten hyvin voisivat halutessaan viettää siellä viikonloppuja.

Vierailija
68/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tahallaan ärsyttääkseen.

Itse mietin samoin, että en menisi tuollaisessa tilanteessa kyläilemään, mutta minähän en tietenkään tiedä miten mies on hänelle asiat kertonut.

Vierailija
69/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihtoehtoina on se, että menen tämän pariskunnan käyttämiin lakanoihin nukkumaan tai vaihdan ne, niin minulle siinä on tasan yksi vaihtoehto. Ei siinä ole kyse passaamisesta. Ap

Mitä jos vaan asialliseen sävyyn toteaisit miehelle, että jos nyt kuitenkin vaihtaisit lakanat. Kyllä hän varmasti osaa sen tehdä.

Vierailija
70/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vaan asialliseen sävyyn toteaisit miehelle, että jos nyt kuitenkin vaihtaisit lakanat. Kyllä hän varmasti osaa sen tehdä.

Kerran ehdotin, niin sain vastaukseksi, että se uusi naisystävä on "ihan siisti ihminen". Hänen mielestään ei ollut mitään syytä vaihtaa lakanoita... Ap

Vierailija
71/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuolla uudella naisella on tuskin mitään tietoa ap:sta. Enintään, että talo on vielä puoliksi "hullun exän omistuksessa, kun se ei suostu hoitamaan hommaa kuntoon". Nyt ehdottomasti ko. naiseen yhteys, joko puhelimitse tai menet käymään viikonlopun aikana.

Vierailija
72/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran ehdotin, niin sain vastaukseksi, että se uusi naisystävä on "ihan siisti ihminen". Hänen mielestään ei ollut mitään syytä vaihtaa lakanoita... Ap

😂

Vierailija
73/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuolla uudella naisella on tuskin mitään tietoa ap:sta. Enintään, että talo on vielä puoliksi "hullun exän omistuksessa, kun se ei suostu hoitamaan hommaa kuntoon". Nyt ehdottomasti ko. naiseen yhteys, joko puhelimitse tai menet käymään viikonlopun aikana.

Jos hänelle näin on kerrottu, niin uskooko hän "hullua eksää" vai sitä ihanaa kultamussukkaa, johon hän on rakastunut? 

Vierailija
74/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuo exän uusi. Ei tullut mieleenkään mennä heidän yhteiseen taloonsa (jossa kumpikaan ei enää asunut) ennen kuin ositus oli selvä.

Vierailija
75/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihtaisin lakanat mutta ottaisin myös pois lähtiessäni.

Kumman asemassa, eksän vai nykyisen?

Vierailija
76/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hänelle näin on kerrottu, niin uskooko hän "hullua eksää" vai sitä ihanaa kultamussukkaa, johon hän on rakastunut? 

Kunhan ap käyttäytyy epähullusti, ja on rauhallinen, niin eiköhän siinä hieman luottamusta heikennetä... Ap voi käydä vaikka tekosyyllä hakemassa talosta jotain, ja samalla kohteliaasti pyytää että nainen ei käyttäisi hänen kosmetiikkaansa, ja vaihtaisi lakanat ja pyyhkeet ennen kuin ap itse "ensi viikonloppuna tulee Markun kanssa tänne".

Vierailija
77/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ap käyttäytyy epähullusti, ja on rauhallinen, niin eiköhän siinä hieman luottamusta heikennetä... Ap voi käydä vaikka tekosyyllä hakemassa talosta jotain, ja samalla kohteliaasti pyytää että nainen ei käyttäisi hänen kosmetiikkaansa, ja vaihtaisi lakanat ja pyyhkeet ennen kuin ap itse "ensi viikonloppuna tulee Markun kanssa tänne".

Ideana hyvä. Pitäisi vain keksiä todella hyvä syy piipahtaa paikalla. Minulla on nimittäin täältä työpaikkakunnalta parin tunnin ajomatka sinne ja pikkuasian takia kukaan ei aja neljää tuntia olematta epäuskottava.

Vierailija
78/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Minusta olet jo kynnysmatto, kuka voi olla noin röyhkeä 30-v yhteiselon jälkeen??! Nyt menet talolle joka viikonloppu pitämään seuraa nuorelle parille ja jollet yksin uskalla niin otat kaverin mukaan. Mieluiten miespuolisen..

Vierailija
79/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että nainen tajuaisi aika pian häipyä, jos menet sinne.

Siksi mun mielestä sun kannattaa olla talolla enemmän. Liinavaatteista et sovi mitään, nehän on sun. Sinuna piilottaisin ne ennemminkin.

Vierailija
80/133 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Minusta olet jo kynnysmatto, kuka voi olla noin röyhkeä 30-v yhteiselon jälkeen??! Nyt menet talolle joka viikonloppu pitämään seuraa nuorelle parille ja jollet yksin uskalla niin otat kaverin mukaan. Mieluiten miespuolisen..

Ehkä minulla on parempaa seuraa muualla :D En koe olevani kynnysmatto, mutta pyrin kyllä sovitteluratkaisuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan