Kun kavelet omakotialueella tieta pitkin, niin katseletko ymparillesi ja mahdollisesti pihoihin vai yritatko tiukasti katsella vain tieta ja valttaa ymparille katselua?
Kommentit (9)
en ole koskaan ajatellut että se olisi jotain syynäämistä... =O
kaikkea mahdollista: etenkin piha-istutuksia (niistä saa hyviä vinkkejä ja kasvit ovat niin kauniita että niitä on mukava katsella), piharakenteita, itse taloa ja viihtyisiä ikkunoita yms. Etenkin talvella on mukava kun näkee toisten sisustuksiakin. Katselemme hyväntahtoisesti, nautimme kauneudesta ja inspiroidumme toisten rakentamista miljöistä. Emme vahtaa ihmisiä ja heidän tekemisiään.
Varsinkin kun etsimme uutta kotia, kuljimme eri alueilla katselemassa ympäristöä ja lopulta valitsimme nykyisen kotimme suurelta osin miellyttävän ympäristön ansiosta.
Nykyisin vakoilemme pihoja lähinnä saadaksemme vinkkejä oman pihan kunnostamiseen.
Saatan pysähtyäkin jos on oikein kauniita kukkia ja piha ja katson tarkemmin.
Ei mua ainakaan haittaa jos ihmiset katsoo. Minusta on vaan kiva jos joku naapuri kommentoi minun kauniita kukkia ja vaihdetaan vinkkeja puutarhan hoidosta jne. Sillain oppii tuntemaan naapurit.
Taloja. Olen kiinostunut omakotitaloista, varsinkin sellaisista vanhoista missä mansardikatto. Myös talon värit, pinnat yms kiinostaa.
Pihat. Olen kiinostunut pihoista. Mimmonen piha, puutarhaa, patsaita tai ihan mitä vaan. Mistä vois ottaa jonkun pikkuvinkin omalle pihalle.
Muutakin mielenkiintoista. Aidat, portit, postilaatikot, ikkunoiden verhot, ulko-ovet jne.
Nätisti vain katselen, en tuijota. Minusta tuossa ei ole mitään pahaa.
Joskus vain ärsyttää, kun on huomannut, että joku ottaa kuvaa meidän talosta/pihasta. Onko tuollainen laillista? Ovat aina kiireellä juokseet pois, kun ovat huomanneet, että meillä huomataan kuvaukset. Tuo on aika inhoa :(
autolla ajettaessa kattelen ja mietin millaisia ihmisiä taloissa asuu
stella80:
Joskus vain ärsyttää, kun on huomannut, että joku ottaa kuvaa meidän talosta/pihasta. Onko tuollainen laillista? Ovat aina kiireellä juokseet pois, kun ovat huomanneet, että meillä huomataan kuvaukset. Tuo on aika inhoa :(
Kiikareilla ei saa katsoa. Se on salakatselua.
Minä kyllä katselen ja kommentoinkin. Jos en tykkää, kuiskutan miehelle hiljaa. Jos tykkään, ylistän ääneen, vaikka ehkä on ikkuna auki tai joku talon kulman takana hommissa.
hänen mielestään mennä, koska sieltä näkyy heidän pihalleen ja kuulema sieltä voi katsella heidän ikkunoista sisälle. Onko tää ihminen jotenkin vainoharhainen?