Escitalopram Actaviksen lopettaneet:
Oon vuosia käyttänyt em. Lääkettä
Paniikkihäiriöön annostuksella 20mg. Nyt syksyllä se laskettiin 15 mg, jolloin en huomannut mitään ihmeellisiä oireita, mutta nyt kun se laskettiin 2 päivää sitten 10mg, niin tuntuis huimailua ja levottomuutta. Miks ne viekkarit nyt iskee, eikä esim sillon viimeks 🤔
Ja kauan aikaa tätä mahtaa olla odotettavissa?
Kommentit (4)
Itse lopetin lääköriltä kysymättä 30mg annostuksen seinään, käytin 2v. Tuli sähköiskuja ympäri kroppaa ja harhanäkyjä.
Vähensin 5mg kerrallaan aina kahden viikon välein ja vähennyksen jälkeen parin päivän päästä alkoivat huimaus ja sähköiskut, jotka kestivät arviolta 5 päivää
No mulla on kans nytte asentohuimausta ja ihan niinku näkisin omiani ja sit pelästyn niitä. Esim. Saatan pelästyy et auton eteen juoksee joku elukka vaiks mitään ei oikeesti oo missään. Näen niinku tiäks semmosen varjon, en itse elukkaa 🤦🏼♀️ Vituttaa tämmänen olo. Laitoin jo psykiatrillekin viestiä, et pitäiskö kumminki tiputtaa 12,5mg, mut ei oo vastannu mitään 🤬
Itse en koskaan syönyt enempää kuin 10mg/vrk. Hyvin pikkuhiljaa lopettelin 7,5-5-2,5mg lopulta. Silti tuli asentohuimausta ja "harhanäkyjä", eli tummia välähdyksiä näkökentän laidoilla parin viikon ajan, sitten loppuivat.