EI VTTU! Nyt tulee jo räjähtävät pakkaset! En kestä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3bc1f25e-ab12-4c98-802e-f0e41dcc599f
Miksi ilmasto ei lämpene koskaan?
Kommentit (75)
Kenelle tulee yllätyksenä, että Suomessa on usein pakkasta enemmän kuin kymmenen astetta tammi-helmikuussa? Muille kuin 2000-luvulla syntyneille siis?
Vierailija kirjoitti:
Etkö muista viime kesää?
Muistan. Normaali mukava lämmin kesä oli vaihteeksi.
Keskiviikkona lauhtuu ainakin Helsingissä! JESS!!!
Onneksi tulee noita kauhupakkasia, ajattele jos niitä ei olisi, niin mitä sairauksia ja tauteja hyönteiset täälläkin levittelisi.. ei kiitos malariaa (ja muita tauteja) kantavia ötökäitä tänne meidän hyönteisten joukkoon
Mä olen kauhulla katsonut 10 vuorokauden ennustetta. Sielukin jäätyy noilla lukemilla.
Ei haittaa. Paljon mieluummin 30 astetta pakkasta kuin ne viime kesän 30 asteen helteet.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tulee noita kauhupakkasia, ajattele jos niitä ei olisi, niin mitä sairauksia ja tauteja hyönteiset täälläkin levittelisi.. ei kiitos malariaa (ja muita tauteja) kantavia ötökäitä tänne meidän hyönteisten joukkoon
Hyönteiset on rauhassa horroksessa, ja keväällä heräävät taas pörräämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Paljon mieluummin 30 astetta pakkasta kuin ne viime kesän 30 asteen helteet.
Ootsä joku pingviini?
Aivan ihanaa, toivottavasti tulisi -50 pakkaset koska minun ei tarvitse poistua kotoani minnekään ja voin vain teekupposen kanssa ihastella ikkunasta maisemia t: talvi-ihminen
Muuten ei haittais, mutta atooppinen ihoni on todella huonossa kunnossa näillä pakkasilla.
Karmeaa kutiavaa ihottumaa, näytän laikkuineni ihan hirviöltä 😕
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kauhulla katsonut 10 vuorokauden ennustetta. Sielukin jäätyy noilla lukemilla.
Minäkin olen, mutta näyttää olevan vaan alle kahtakymmentä reippaasti.
Pakkasraja ei siis täyty ja lapset luistelevat koulussa. Mutta ehkä pakastimen voin sulattaa kunhan aurinko on laskenut.
Saapahan sulatettua pakastimet, ja tuuletettua kunnolla tekstiilit. Aamulla nakkasin matot ja olohuoneen villaryijyn pihalle, saavat olla siellä toistaiseksi. Meillä on nyt -23 astetta. Tykkään!
Ihanaa! Nyt pääsee meren jäälle kävelemään ja retkiluisteluratakin varmaan saadaan kuntoon!
Tietääkö kukaan muuten Joensuun retkiluisteluradan tilanteesta?
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihanaa, toivottavasti tulisi -50 pakkaset koska minun ei tarvitse poistua kotoani minnekään ja voin vain teekupposen kanssa ihastella ikkunasta maisemia t: talvi-ihminen
Pekka Pouta on sanonut, ettei -50 asteen pakkasia tule enää Suomeen varmaan koskaan.
Ennen nuo 30 asteen pakkaset olivat paukku pakkasia ja onko toimittajien sanavarasto jotenkin nykyään puutteellinen kun nyt kuitenkin normaalia talvea noin muutoin?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs talvi-ihminen sellainen on, joka vain lämpimistä sisätiloista katselee ikkunasta ulos?
Kyllähän talvella pitää pakkasta olla. Ja lunta. Nyt on molempia. Hyvä aika sulattaa pakastin, kun ruuat saa pihalle pakkaseen siksi aikaa. Ja villamatot sun muut pakkaseen yöksi ja sitten lumipesuun.
Iltalehteä ketuttaa varmaan se, kun uutisoivat muutama päivä sitten -50 asteen pakkasista, eikä niitä tullutkaan. Nyt on sitten uusi yritys tällä kertaa -40 asteen pakkasten osalta. Mutta taitaa ahterilleen kaatua sekin yritys.
Vierailija kirjoitti:
Oot koti-ihminen.
Etkö muista viime kesää?