Miksi ihmiset valitsevat poikkeavan tyylin tai käyttäytyvät poikkeavasti kun eivät kuitenkaan kestä sitä faktaa, että suurin osa eivät pidä heidän tyylistään/tavoistaan?
Eli se siitä "oman tiensä kulkijasta". Miksi otat itseesi, jos joku ei pidäkään elämänvalinnoistasi? Kaikilla on oikeus mielipiteeseen ja oikeus myös ilmaista se. Luulisi, että nämä alternatiivihenkilöt tajuaisivat tämän ja hankkisivat sen verran hyvän itsetunnon, että kestävät eriävät mielipiteet. Mutta yleensä siinä käy niin, että aletaan ulista, kun kaikki ei tykkääkään. :D
Kommentit (33)
Haluavat olla rehellisiä itselleen?
En minä ainakaan halua elää ei-omannäköistäni elämää, vaikka se olisikin se helpompi tie.
Miksi dissaat toisten elämää päin naamaa? Missä ovat käytöstapasi?
Kyllä, sinulla on oikeus ilmaista mielipiteesi muista ihmisistä – ihan yhtä lailla kuin muillakin on oikeus sanoa sinulle, että sinä olet p*rseestä.
Käytöstavat olisi kuitenkin hyvä muistaa itse kunkin. 🙄
Sielu on moniulotteinen tietoisuus, toimimme monella eri tasolla samanaikaisesti. Löydä sinäkin oma moniulotteisuutesi Ap, kyllä se siitä.
Onpa tekopyhää, palstamammat! Täälläkin on päivittäin haukkumisketjuja ihmisten ulkonäöstä ja tavoista, ja kyllä silloin vain on oikein sanoa, että tietyt ihmiset nyt vain eivät ole niin tyylikkäitä. Mutta nyt kun sanon tämän yleisesti, niin olenkin moukka. Voi teitä, mammat. 😂
Minun mielestäni toisten elämäntapojen arvostelijat ovat yläasteikäisen tasolle jämähtäneitä pentuja – äläkä nyt suutu, "vaan mun mielipide 😇".
Vierailija kirjoitti:
Onpa tekopyhää, palstamammat! Täälläkin on päivittäin haukkumisketjuja ihmisten ulkonäöstä ja tavoista, ja kyllä silloin vain on oikein sanoa, että tietyt ihmiset nyt vain eivät ole niin tyylikkäitä. Mutta nyt kun sanon tämän yleisesti, niin olenkin moukka. Voi teitä, mammat. 😂
MINÄ HENKILÖKOHTAISESTI en ole palstalla ketään haukkunut.
t. tähän keskusteluun jo kerran postannut, palstalla mm. tatuointeja puolustava (tatuoimaton)
Harvoin kukaan valitsee. Ehkä joku teini-iässä elämämkallujen ihannoima pämppääminen on valinta joka johtaa siihen että osa on sitten ongelmaihmisiä aikuisenakin. Se että on vaikka gootti on eriasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. tähän keskusteluun jo kerran postannut, palstalla mm. tatuointeja puolustava (tatuoimaton)
Oletkin oikea pyhimys, hohhoijaa. 😇
Ps. Te toisten puolesta loukkaantujat olette kaikista pahimpia.
Mikäs sinä olet puuttumaan toisten elämänvalintoihin?
Yritin tosi kauan sopia "normaalin" muottiin, koska se on helpompaa. Ei se onnistunut.
En hiero elämänvalintojani kenenkään naamaan ja näytän ihan tavikselta. En morkkaa muiden valintoja, vaikka ne eroaisivat omistani. En käsitä, miksi kenenkään pitäisi sanoa yhtään mitään elämästäni päin näköä minulle, tykkäsi siitä sitten tai ei.
Mistä tulee tarve kommentoida toisten ulkonäköä tai muuta elämän osa-aluetta tuohon sävyyn kuin ap esitti? Tuntuu, että pitää olla tosi pienet elämänpiirit ja jotenkin paha olo omassa elämässä, että kokee tuollaiseen tarvetta.
T. Homo
Varmaan usea ei edes välitä siitä, mitä muut heistä ajattelevat.
Jännempi ilmiö minusta on se, että moni ns. persoonallinen on oikeasti valtavirran edustaja. Tavallaan, kun kaikki on jo arkipäiväistynyt (lävistykset, tatuoinnit, persoonallinen meikki, kaikki hiusvärit ja mallit jo arkipäivää, kaikki pukeutumistyylit jo arkipäivää) niin oikeastaan tavis on jo persoonallisinta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni toisten elämäntapojen arvostelijat ovat yläasteikäisen tasolle jämähtäneitä pentuja – äläkä nyt suutu, "vaan mun mielipide 😇".
Juu, kehityksellisestihän se kuuluu murrosikään.
Oikeasti aika harvassa edes jaksaa kiinnostaa muiden tavat elää ja olla.
Toki jos oma elämä on kapeaa niin fokus saattaa siirtyä muihin.
En nyt tiedä tarkoittiko aloitus ihan tätä, mutta kuitenkin.
Otetaan nyt ihminen, joka tietoisesti pukeutuu esimerkiksi todella provosoivasti. Vaikka värjää hiuksensa siniseksi, ottaa tatuointeja ympäri kehoa, naama täynnä lävistyksiä, kulkee niitti-rintaliiveissä ja nahkahameessa.
Tietenkin noin muista eroava ulkonäkö kerää ihmisten katseita ja huomiota, jonka olettaisi kaikkien tiedostavan.
Siksi ihmetyttää tältä näyttävät ihmiset, jotka valittavat kuinka heitä tuijotetaan ja joku kommentoi ulkonäköä.
Ei kiinnosta mitä joku minusta ajattelee.
Se on hänen häpeänsä jos joku on niin moukka että haukkuu päin naamaa.
t. Gootti est.1997, vieläpä mies
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä tarkoittiko aloitus ihan tätä, mutta kuitenkin.
Otetaan nyt ihminen, joka tietoisesti pukeutuu esimerkiksi todella provosoivasti. Vaikka värjää hiuksensa siniseksi, ottaa tatuointeja ympäri kehoa, naama täynnä lävistyksiä, kulkee niitti-rintaliiveissä ja nahkahameessa.
Tietenkin noin muista eroava ulkonäkö kerää ihmisten katseita ja huomiota, jonka olettaisi kaikkien tiedostavan.
Siksi ihmetyttää tältä näyttävät ihmiset, jotka valittavat kuinka heitä tuijotetaan ja joku kommentoi ulkonäköä.
Miksi pitäisi kommentoida jos jokin ei itseään miellytä?
Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, kannattaa olla hiljaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkin oikea pyhimys, hohhoijaa. 😇
Ps. Te toisten puolesta loukkaantujat olette kaikista pahimpia.
Minusta taidolla tehdyt tatuoinnit ovat hienoja, enkä ole täysin sitä vastaan ettenkö voisi joskus ottaa sellaista itsekin. "Rumatkin" tatuoinnit ovat vain kantajansa taakka, eivätkä kosketa minun elämääni millään tavalla. Lisäksi muutamilla ystävilläni on tatuointeja.
Miksen siis puolustaisi niitä? 🤔
Yhtä lailla pystyn puolustamaan muitakin valintoja ja aatteita, vaikkeivät ne koskekaan omaa elämääni, kunhan niistä ei ole haittaa muille.
Enemmän harmittaa, jos ei ole esim . varaa ostaa juuri niitä sopivimpia vaatteita ja päivittää kaappia, ja ihmiset sen takia katsovat.
Mikä se "suurin osa" on? Sinäkö? Luuletko, että "kaikki" ovat kanssasi samaa mieltä? :D