Teini ei löydä tet-paikkaa.
Viime viikolla piti palauttaa soppari kouluun mutta paikkaa ei ole löytänyt.
Mitä nyt tapahtuu? Jos ei siis paikkaa löydä?
Koulusta vaan neuvoivat etsimään.
Käynyt kyselemässä useammasta paikasta. Pyytävät lähettämään sähköpostia. Ei vastausta yhteenkään vaikka uudestaan laitettu.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vokkiin vessoja siivoomaan.
Eipä taida sinulla olla hajuakaan, millaista vokissa on. Minä olen ollut sellaisessa vuoden töissä. Siitä on kyllä hirveän kauan, mutta ainakin silloin ja siellä oli tiukka linjaus, että alaikäisiä ei missään tapauksessa sinne otettu tettiin tai harjoitteluun tai kesätöihin, vaikka kyselijöitä aina silloin tällöin oli. Meinasi nimittäin olla monelle aikuisellekin liian järkyttävä paikka.
Mikä on mokki?
Koko tet-touhu on aivan turhaa ja tyhjänpäiväistä. Aivan sama, vaikka loppuisi koko pelleily, ei muuttuisi lasten opintoihin ohjautuminen ja loppuelämä mitenkään. Mitään fiksua noilla ei voi teettää, sitoo vähintään yhden työntekijän, ja loppuisi joku joutuu tuonkin homman tekemään uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Koko tet-touhu on aivan turhaa ja tyhjänpäiväistä. Aivan sama, vaikka loppuisi koko pelleily, ei muuttuisi lasten opintoihin ohjautuminen ja loppuelämä mitenkään. Mitään fiksua noilla ei voi teettää, sitoo vähintään yhden työntekijän, ja loppuisi joku joutuu tuonkin homman tekemään uusiksi.
Todellakin saisi loppua. Ei siitä ole mitään hyötyä kenellekään.
90-luvun puolivälissä olin TET-jaksot isäni työpaikalla ja mummin ystävän ravintolassa. Jälkimmäinen oli ihan parasta, sillä olin todella harjoittelija enkä vain joutunut pyörittelemään peukaloitani. Joka päivä sain lounaan, joka oli joko päivän lounas tai itse tekemäni pizza. Opin siinä kahdessa viikossa paljon. Isän työpaikka oli iso tehdas, jossa sitten olin myös niitä kuuluisin tienaa tonni - viikkoja (siis tuhat markkaa), ja myöhemmin kaikki kesät ja ruuhkakaudet.
Ja en varmasti kysynyt paikkoja itse. Hieman ehkä noloa näin jälkeenpäin.
Mutta miten olisi paikalliset tehtaat? Toimistot, kuten tilitoimistot tai isännöitsijän toimistot?
Mua ahdistaa tää, poika soitellut niin ovat jo valinneet tettiläiset.
Olen pojan vieressä ja puheluita harjoiteltu.
Hyvin on mennyt.
Kaupat pakko unohtaa ja keksiä jotain harvinaisempaa.
Aika loppuu viikon päästä.
ei sitä tet paikkaa voi ainakaan yläasteella vuotta aijemmin varata, kun ei silloin ole ajankohtaakaan tiedossa
Meidän kuopus löysi paikan. Pääsi teatteriin! On tosi innoissaan.
Kannattaa soittaa. Noin mun piika löysi kaupasta paikan.
Kaveri sai heti paikan kun kävi Jyskissä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa tää, poika soitellut niin ovat jo valinneet tettiläiset.
Olen pojan vieressä ja puheluita harjoiteltu.
Hyvin on mennyt.
Kaupat pakko unohtaa ja keksiä jotain harvinaisempaa.
Aika loppuu viikon päästä.
Tää on mun kirjoitus.
Soitti vielä Saleen ja siellä oli vapaa paikka.
Kaikki meni hyvin ja ohi on, aika oli 2 viikkoa.
Vanhuksia ulkoiluttamaa hoitokotiin?
Monet hakevat tet-paikkaa tunnetuista yrityksistä. Olin yllättynyt, kun viime talvena meidän pieneen it-alan firmaan tuli sähköpostia kasiluokkalaiselta pojalta. Tottakai tarjottiin tet-paikka. Poika oli aika ujon oloinen, mutta selvästi synnynnäinen nörtti.
Hautausmaille otetaan tet-tiläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhemmat mitenkään ehdi kuljettaa nuoria kauas tet-paikalle ja takaisin joka päivä, koko viikon ajan, kun välimatkat on tosi pitkät isompiin keskuksiin. Tet on siinä mielessä vähän huonosti toimiva juttu. /quote]
Eikös ideana ole työelämään tutustuminen, eikä töihinkään vanhemmat kuskaa joka päivä, vaan itse sinne on hankkiuduttava paikan päälle. Kyllähän Suomessa julkinen liikenne on aika hyvin järjestettyä nykyään.
Meillä lähin bussipysäkki, josta kulkee busseja, sijaitsee 23 km päässä. Että se siitä tietämyksestäsi. t. se jota lainasit
Olin oman tet-jaksoni liikkeessä, jossa oli sekä kukkakauppa että hautaustoimisto samassa. Toista jaksopaikkaa en muista, kun siitä on jo aika kauan. Tuo jäi kyllä hyvin mieleen :D