Teini ei löydä tet-paikkaa.
Viime viikolla piti palauttaa soppari kouluun mutta paikkaa ei ole löytänyt.
Mitä nyt tapahtuu? Jos ei siis paikkaa löydä?
Koulusta vaan neuvoivat etsimään.
Käynyt kyselemässä useammasta paikasta. Pyytävät lähettämään sähköpostia. Ei vastausta yhteenkään vaikka uudestaan laitettu.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppoihinkin pääsee. Siellä hyllytetään ja palvellaan asiakkaita. Melkeempä kaikkii k-marketteihin, k-supermarketteihin, k-citymarketteihin on mahis päästä. Prismoihin ei pääse.
S-marketteihin ainakin pääsee hyllyttämään. Prismoista en tiedä.
Ainakin täällä Vantaalla Prismoissa oli lappu että tet-harjoittelijat kauppaan on jo valittu. Joten kyllä Prismoihinkin pääsi jos pääsi haastattelukierroksen läpi.
Meidän koulussa pk-seudulla tettejä on ollut vähintään viimeiset 5 lukuvuotta seuraavasti: 7. luokalla 1 päivä koulun keittiössä, 8. luokalla 4 päivää itse hankitussa paikassa ja 9. luokalla 2 viikkoa itse hankitussa paikassa. Yhteensä yläasteen aikana siis 3 viikkoa. t. Ope
Mä olin joskus maalaamossa! Se oli erilainen valinta ja pääsin maalaamaan pensselillä, tekemään teippauksia, asettamaan tarroja ym. mitä nyt maalaamossa tehtiin. Työhaalarit päällä viikko meni nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin koulun kotitalousluokassa tetissä auttelemassa ja tekemässä purku- ja paperitöitä viime vuonna. Aiempina vuosina joku on ollut myös kuvis- ja musaluokissa.
Suojatyöpaikkoja. Eivät näytä hyvältä ikinä. Vähän parempaan pitäisi kyetä.
Mitä väliä miltä nuo näyttävät? Ei kai kukaan jotain ylä-asteen tet paikkoja oikeasti mihinkää cv:hensä laita?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yksityinen perhepäivähoitaja ja voisin hyvin ottaa tettiläisen.
Koskaan ei kukaan ole kysynyt paikkaa.
Kannattaa siis miettiä sellaisia pieniäkin paikkoja mitä kaikki ei kysele.
Lähetä sähköpostilla yhteystietosi jollekin lähikoulun opolle niin osaavat kysellä sinulta :)
Heh tuli just omat tet-ajat mieleen. Olin tunnollinen kympin oppilas ja halusin tehdä asiat aina oikein. No kerran tulin tet-paikkaan 5min myöhässä koska alaovi oli lukossa ja minulla ei ollut avaimia, eikä kukaan oikea työntekijä sattunutkaan juuri paikalle. No eikö esimies tullut heti kovistelemaan että annan itsestäni todella huonon kuvan kun näin myöhästelen. En uskaltanut sanoa mitään puolustuksekseni. Silloin olin ihan itku kurkussa ja häpeissäni. Voi jeesus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin koulun kotitalousluokassa tetissä auttelemassa ja tekemässä purku- ja paperitöitä viime vuonna. Aiempina vuosina joku on ollut myös kuvis- ja musaluokissa.
Suojatyöpaikkoja. Eivät näytä hyvältä ikinä. Vähän parempaan pitäisi kyetä.
Mitä väliä miltä nuo näyttävät? Ei kai kukaan jotain ylä-asteen tet paikkoja oikeasti mihinkää cv:hensä laita?
Millä muulla kuin tet-papereilla haet kesätyötä? Äiteen kirjoittamalla suosituksellako?
On aika iso ero, jos nuorella on takanaan vaikka kolme viikkoa erilaisia työpaikkoja ja niistä kiitettävät työtodistukset, kuin että hän on ollut jossakin koulun ruokalassa viikon ja toisen viikon ollut sairaana. Työtodistusta "ei löydy" tai se on huono. Joka ikinen kohta siinä nuoressa oikein huutaa, että tässä on taas yksi tuleva kansakunnan loinen, jolla ei ole mitään tavoitteita ja tulevaisuutta...!
Minulla on kaksi teiniä, jotka ovat molemmat tehneet kiitettävän hyvin tet-jaksonsa ja molemmat saivat kesätyöpaikat ilman haastatteluja juuri muiden työnantajien suositusten takia. Fiksut työnantajat katsovat hyvin tarkkaan mitä nuori on ennen tehnyt. Huonoa saa pyytämättäkin, mutta hyvä materiaali on arvokasta nyt ja tulevaisuudessa.
Kun nuorella on työkokemusta enemmän, voi tet-jaksoja alkaa tiputtamaan pois cv:stä tai jättää sinne vain itse ammattiin liittyvät jaksot.
Vierailija kirjoitti:
Kauppoihinkin pääsee. Siellä hyllytetään ja palvellaan asiakkaita. Melkeempä kaikkii k-marketteihin, k-supermarketteihin, k-citymarketteihin on mahis päästä. Prismoihin ei pääse.
Pääsee Prismoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vokkiin vessoja siivoomaan.
Eipä taida sinulla olla hajuakaan, millaista vokissa on. Minä olen ollut sellaisessa vuoden töissä. Siitä on kyllä hirveän kauan, mutta ainakin silloin ja siellä oli tiukka linjaus, että alaikäisiä ei missään tapauksessa sinne otettu tettiin tai harjoitteluun tai kesätöihin, vaikka kyselijöitä aina silloin tällöin oli. Meinasi nimittäin olla monelle aikuisellekin liian järkyttävä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Entäs vanhainkodit? Kannattaa vaan ehkä katsoa semmonen paikka missä on suht hyväkuntoisia vanhuksia. Voisi varmaan päästä pitämään seuraa, auttelemaan viriketoiminnassa ja askareissa
Palvelutaloille täältäkin vahva suositus. Työntekijöillä tai edes työharjoittelijoilla ei ikävä kyllä ole enää aikaa tarpeeksi asukkaille, joten apukädet ovat tervetulleita.
Eikä tarvitse edes hyväkuntoisia vanhuksia olla. Minä olin 9lk TET:issä vanhainkodissa, jossa luin lehtiä, syötin, jutustelin ja pelailin heidän kanssaan.
Itse siis palvelukodissa töissä, ja meille on otettu jopa mt- ja päihdepuolen paikkaan TET:iin. Vaatii tosiaan vanhemman suostumuksen, sekä pitää olla reipas ja rohkea.
Ei meidän tarvinnut itse sitä paikkaa etsiä. Opolla oli kansio täynnä valmiita paikkoja, joista sai valita. Toki sai etsiä myös itse paikan, jos halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vokkiin vessoja siivoomaan.
Eipä taida sinulla olla hajuakaan, millaista vokissa on. Minä olen ollut sellaisessa vuoden töissä. Siitä on kyllä hirveän kauan, mutta ainakin silloin ja siellä oli tiukka linjaus, että alaikäisiä ei missään tapauksessa sinne otettu tettiin tai harjoitteluun tai kesätöihin, vaikka kyselijöitä aina silloin tällöin oli. Meinasi nimittäin olla monelle aikuisellekin liian järkyttävä paikka.
Mutta alaikäisiä vierailijoita saa tuoda vapaasti ilman että henkilökunta haistaa minkäänlaista palaneen käryä.
Tet-offensiivista olen kuullut mutta mikä on tet-paikka ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee Prismoihin.
Ei pääse niinkuin jossain aiemmassa viestissä kirjoitinkin. Prismoihin TET-harjoittelijat on jo valittu joten paikat täynnä. Onnea vaan niille, jotka läpäisitte tämän haastattelukierroksen Prismaan!
Vai mitäs luulet sen lapun tarkoittavan, jossa lukee "Tet-harjoittelijat tähän Prismaan on valittu. Kiitos kaikille hakijoille."
Aika huonoja sähköposteja saa kyllä laittaa ettei mitään paikkaa saa. Mee töihin!!!!!
Paskat sähköpostit kirjoitti:
Aika huonoja sähköposteja saa kyllä laittaa ettei mitään paikkaa saa. Mee töihin!!!!!
Sähköpostit voi olla vaikka kuinka hyviä mutta ei ne auta jos kukaan ei vastaa niihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee Prismoihin.
Ei pääse niinkuin jossain aiemmassa viestissä kirjoitinkin. Prismoihin TET-harjoittelijat on jo valittu joten paikat täynnä. Onnea vaan niille, jotka läpäisitte tämän haastattelukierroksen Prismaan!
Vai mitäs luulet sen lapun tarkoittavan, jossa lukee "Tet-harjoittelijat tähän Prismaan on valittu. Kiitos kaikille hakijoille."
Tyttäreni oli Prismassa tetissä. Meni paikan päälle kysymään ja sieltä sanottiin, että laita viestiä milloin olisit tulossa. Viestin lähettämisen jälkeen meni noin tunti, niin esimieheltä tuli tervetuloa -viesti. Pääkaupunkiseudulla ollaan, tyttö oli ysillä 2018.
Yksi suuri ongelma on se, että nykynuoriso osaa hyvin harvoin teititellä. Sellaisen nuoren löytäminen on monsti työn ja tuskan takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee Prismoihin.
Vai mitäs luulet sen lapun tarkoittavan, jossa lukee "Tet-harjoittelijat tähän Prismaan on valittu. Kiitos kaikille hakijoille."Tyttäreni oli Prismassa tetissä. Meni paikan päälle kysymään ja sieltä sanottiin, että laita viestiä milloin olisit tulossa. Viestin lähettämisen jälkeen meni noin tunti, niin esimieheltä tuli tervetuloa -viesti. Pääkaupunkiseudulla ollaan, tyttö oli ysillä 2018.
En tiedä ymmärsitkö kirjoittamani väärin, mutta tarkoitin että ainakaan nyt ei Prismoihin pääse, koska tet-harjoittelijat Prismoihin jo valittu. Muihin kuin Prismoihin voi olla vielä mahdollisuuksia päästä, jos kauppaan haluaa. Kyllä ainakin minut ainakin otettiin tet-harjoitteluun kun olin ylä-asteella. Pyydettiin vain jättämään paperit sisään ja kauppa ottaa yhteyttä niinkuin ottikin pari päivää myöhemmin. Haastatteluun ja sit vaan sovittiin että maanantaina kello 8 tavataan siinä info-pisteen luona.
S-marketteihin ainakin pääsee hyllyttämään. Prismoista en tiedä.