Mies ei ole Facebookissa. Jotain vikaa?
Tapasin ihan kivan miehen mutta alkoi mietityttämään se, ettei mies ole Facebookissa.
Eikö tuo ole outoa nykyaikana? Salaako mies jotain. Tai onko jotain mielenterveysjuttuja?
Kommentit (78)
En ole enkä koskaan ole ollut naamakirjassa. Ei kiinnosta pätkän vertaa. Olen ihan tavallinen tallaaja.
Toivottavasti tämä facebookiton mies tajuaa millaisen someaddiktin kanssa on menossa yhteen.
Voi kunpa voisin häntä varoittaa.
Ahdistaako koska nyt et voi kenties laittaakaan statusta ”parisuhteessa henkilön X kanssa”?😉
Nyt kun foliohattupuristaa ja pakottaa päätäni kuin tonni lyijyä, niin käy mielessä, että maksaako Naamakirja joillekin tällaisten kysymysten tekemisestä jotain. Olen vastaavan tapaisiin kysymyksiin kun olen huomannut törmääväni säännöllisen epäsäännöllisesti... Vai onko sitten niin, että elämänpiirini on joko niin avara tai sitten hyvin kapea, kun en ymmärrä tällaisen kaltaista yksinkertaistamista, että joku olisi, jollain tavoin viallinen, jollei ole lainkaan luonut FB tiliä (tms).
Mun mies (41) ja paras kaverinsa (42) eivät ole koskaan olleet. Mun parhaista ystävistä 1 ei ole (39) ja 1 (42) liittyi vasta vuosi sitten. Kaikki ovat normaaleja, fiksuja ihmisiä.
Kymmenisen vuotta käytin, mutta kun ei siellä enää tosiaan käy juuri muut kuin eläkkeellä olevat sukulaiset niin poistin koko tilin. Säästyy kummasti aikaa muuhun kun ei ole mitään sosiaalista mediaa.
Aika moni tuttu on lähtenyt ja todella moni siellä oleva on käytännössä lopettanut päivitykset kokonaan.
Eihän tätä viitsisi sanoa, mutta ne harvat, jotka eivät tuttavapiirissäni ole siellä ovat ihan foliohattukamaa. Tietty alle 20-vuotiailla on sitten eri kuviot, mutta aikuisista.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaako koska nyt et voi kenties laittaakaan statusta ”parisuhteessa henkilön X kanssa”?😉
Tottakai sen voi laittaa, vaikkei sillä tavalla.
Miksi pitäisi olla?! En minäkään ole. En ole ollut kohta 8 vuoteen
M28
Onko uskovainen tai pelkääkö sosiaalisia kontakteja? Osaako lukea ja kirjoittaa? Onnistuuko tietokoneen ja mobiililaitteiden käyttö? Esimerkiksi omat isovanhempani tarvitsivat apua fb-tilien tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko uskovainen tai pelkääkö sosiaalisia kontakteja? Osaako lukea ja kirjoittaa? Onnistuuko tietokoneen ja mobiililaitteiden käyttö? Esimerkiksi omat isovanhempani tarvitsivat apua fb-tilien tekemiseen.
Olin aikoinaan mukana vetämässä vammaisille suunnattua ict-työpajaa, jossa yhtenä rastina oli sometilin (fb/ig/twitter) luominen. Ohjaajat tietysti auttoivat.
Facebookhan on ollut olemassa abt vuodesta 2003, joten aika oudolta tuntuu, jos aikuisikäinen ihminen liittyy vasta nyt. Jotain erikoista siihen varmaan liittyy, joko ideologian, toimintakyvyn tai persoonallisuuden tasolla.
On tavallista fiksumpi mies eli liian fiksu sulle ap.
Fiksut varjelevat yksityisyyttään, tyhmät eivät.
Olen lumihiutale, en käytä somea, minulla on tuulisähköllä toimiva reilun kaupan faksi. Ps. Olen vegaani
Minä pidän tuota "ominaisuutta" naisess hyvänä. Jos ei some kiinnosta, se on menoa se.
Vierailija kirjoitti:
Olen 27-vuotias nainen, enkä ole ikinä ollut Instagramissa tai Facebookissa. Ei kiinnosta. Olen normaali työssäkäyvä ihminen.
Näin miehenä täytyy sanoa, että aivan mahtavaa kuulla sinun kaltaisia naisia vielä olevan. Joskus tuntuu, että kaikki ikäluokkasi naiset ovat someaddikteja.
Munkaan kaveripiirissä monen mies ei ole. Ja toisilla miehet on mutta ei naiset.
Mun mies lopetti facen käytön kun kommentoin sille joistain tykkäyksistä. Ei jaksanut keskustella niistä.
Voisko sun mies olla varattu?
Mitä lisäarvoa ihminen saa mielestäsi siitä, että on naamakirjassa ynnä muissa?
En ole minäkään edes koskaan harkinnut liittymistä naamakirjaan. Mitä minä sinne raportoisin? "Heräsin aamulla kuudelta, kävin huussissa, keitin kahvit, katselin toisella silmällä aamu-tv:tä samalla kun selasin päivän lehteä. Käväisin sitten kaupassa ja laiton ruokaa, söin ja otin ruokaperäiset. Jne. jne." En katso tarpeelliseksi avautua julkisesti ja kerätä ns. peukuttajia. Ei kiinnosta.
Minä en ollut Facebookissa kuin käymässä joskus vuosia sitten. Nyt opiskelujen takia piti liittyä uudestaan ja en kyllä käy siellä juuri koskaan tai päivitä mitään. Opiskelut kun on ohi, poistan tilin. Ei mulla ole mitään tarvetta jakaa mitään henkilöiden kanssa, joiden kanssa en muutenkaan ole missään tekemisissä. Toisille some sopii, toisille ei.