Mies ei ole Facebookissa. Jotain vikaa?
Tapasin ihan kivan miehen mutta alkoi mietityttämään se, ettei mies ole Facebookissa.
Eikö tuo ole outoa nykyaikana? Salaako mies jotain. Tai onko jotain mielenterveysjuttuja?
Kommentit (78)
Liityi facebookiin todella myöhään ja "jaksoin" sitä touhua noin 3 vuotta. Sitten suljin tilin koska pidin sitä turhana. Minulla ei ole some-tiliä missään, eikä ole mielenterveysongelmiakaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole facebookissa, eikä ole miehenikään. Ihan ok työelämässä menestyneitä, normaaleita kolmekymppisiä ollaan. Ei vaan kiinnosta esitellä elämää netissä. Ei olla muuallakaan somessa. Jos mua tai miestä nimellä ettii googlesta, niin tuloksia 0.
Mulle ne kaverit ovat läheisiä sukulaisia ja ystäviä, jotka asuvat tällä hetkellä kaukana minusta. Kukaan ei esittele elämäänsä netissä. Facebook voi olla todella hyödyllinen joillekin.
En ymmärrä miten siitä vain ajatellaan esittämistä elämää netissä. Joillekin tuo on todella hyvä ja helppo tapa pitää yhteyttä useimpiin läheisiin yhtäaikaa.
Stalkkerit tykkää facebookista ja muista some-tileistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole facebookissa, eikä ole miehenikään. Ihan ok työelämässä menestyneitä, normaaleita kolmekymppisiä ollaan. Ei vaan kiinnosta esitellä elämää netissä. Ei olla muuallakaan somessa. Jos mua tai miestä nimellä ettii googlesta, niin tuloksia 0.
Mulle ne kaverit ovat läheisiä sukulaisia ja ystäviä, jotka asuvat tällä hetkellä kaukana minusta. Kukaan ei esittele elämäänsä netissä. Facebook voi olla todella hyödyllinen joillekin.
En ymmärrä miten siitä vain ajatellaan esittämistä elämää netissä. Joillekin tuo on todella hyvä ja helppo tapa pitää yhteyttä useimpiin läheisiin yhtäaikaa.
Me käytetään whatsappia. Siellä luotu erilaisia ryhmiä, johon jaetaan kuvia reissuilta ja päivittäisestä elämästä. Fb ei toisi mitään lisäarvoa, kun jokaisen läheisen tavoittaa myös tuota kautta.
Esimerkiksi näyttelijä Jukka Rasila on kertonut ettei ole lainkaan somessa.
Miten joku voi ajatella että somessa oleminen kertoisi jotain ihmisen sosiaalisuudesta? Pikemminkin livenä puhelias ja vilkas ihminen saattaa karttaa somea juuri siksi että se kuva siellä on niin valheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tekee työkseen?
Onko se kenties juristi, poliisi, vanginvartja, tuomari, psykiatri tms.
Joku joka joutuu työskentelemään hieman arveluttavien ihmisten kanssa. Ehkä ei halua tulla stalkatuksi?
On myös ihmisiä jotka ovat joutuneet stalkatuiksi ihan yksityiselämässäänkin.
Huonoa tuossa on ettei miehestä saa mitään selvää.
Vikaa on sellaisessa ihmisessä, joka laittaa näin paljon painoarvoa toisen sometileille ja vetelee siitä johtopäätöksiä...
Vierailija kirjoitti:
Liityi facebookiin todella myöhään ja "jaksoin" sitä touhua noin 3 vuotta. Sitten suljin tilin koska pidin sitä turhana. Minulla ei ole some-tiliä missään, eikä ole mielenterveysongelmiakaan.
Sama täällä. Facebookin liityin kans aika myöhään ja olisko tili ollu parisen vuotta. Kyllä mä aina testaan uusia somejuttuja (etten ihan tipahda kärryiltä), mutta en niitä kauaa jaksa. Ei mua kiinnosta niin paljoa vieraiden tai tuttujenkaan elämä, että tarvitsisi heitä somessa seurata. He joiden elämä mua kiinnostaa, heitä tapaan viikottain ja siinä vaihdetaan kuulumiset. N31
Olin facebookissa, mutta loppujen lopuksi sain omasta mielestäni tietää liikaa ihmisten asioista. Se söi energiaani jännällä tavalla, tuli sellainen kuormittuva olo. En halunnut olla yhteydessä niin intensiivisellä tavalla. Toisaalta monien tyyli rakentaa siellä menestyneen ihmisen imago aiheutti myötähäpeää, en voinut sille mitään. Oli lähes noloa nähdä livenä.
Nykyään olen tyytyväinen ex-facebookilainen, jolle olisi vain plussaa tavata ihminen, joka ei ole fb:ssa.
Katoi nyt huvikseni oman facebooksivuni. Siellä on paljon harrastuksiin- ja matkailuun liittyviä juttuja. Niitä on mukava lukea, kun on itsekin kiinnostunut samoista asioista (kuulun tiettyihin ryhmiin). Paljon on uutislinkkejä ajankohtaisiin asioihin, politiikkaan liittyviä asioita, upeita luontokuvia, töihin liittyviä asioita, taide- ja urheilijuttuja jne.. Ei kukaan kirjoita tyyliin join juuri aamukahvit jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me käytetään whatsappia. Siellä luotu erilaisia ryhmiä, johon jaetaan kuvia reissuilta ja päivittäisestä elämästä. Fb ei toisi mitään lisäarvoa, kun jokaisen läheisen tavoittaa myös tuota kautta.
Käytän Whatsappia sisarusten ja heidän lastensa kanssa sekä kaikkein läheisimpien kavereiden kanssa. Mutta muuten facebookia serkkujen ja muiden kavereiden kanssa. Olen kuitenkin heihinkin yhteydessä säännöllisesti.
On todella epäilyttävää jos joku ei ole Facebookissa. Todennäköisesti salailee jotain.
Vierailija kirjoitti:
On todella epäilyttävää jos joku ei ole Facebookissa. Todennäköisesti salailee jotain.
Samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinne Facebookiinhan vuodatetaan rehellisesti koko elämä 😂
Olen fb:ssä vain koska muuten ei pysty viestitellä whatsapp-vastaisten kavereiden kanssa. Muuten olisin häipynyt sieltä jo ajat sitten.