Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minua kohdellaan välinpitämättömästi?

Eikö kukaan halua olla ystäväni?
19.01.2019 |

Yrität olla mukava muita kohtaan ja osoittaa käytökselläsi toisille, että tämä ihmissuhde on sinulle tärkeä. Miksi yleensä vastavuoroisuuden sijaan vastineeksi saakin melko tylyä ja välinpitämätöntä käytöstä? Kaikki toimii vain tasan niin kauan, kuin on itse valmis käyttämään ihmissuhteeseen enemmän vaivaa kuin toinen osapuoli. Kun tähän alkaa väsyä, niin ystävyyssuhde alkaa hiipua. Mikä minussa oikein on vikana? Tämä on ollut samanlaista koko elämäni ajan.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin ihmetellyt usein mikä se on että omat tarpeet esitettyäni porukka häipyy.

Vierailija
2/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että onko minulla jotenkin huono aura, kun muilla ihmisillä ystävyyssuhteet vaikuttavat toimivan ja kestävän paljon paremmin. Onko muita, joille käy usein näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa minäkin ihmetellyt usein mikä se on että omat tarpeet esitettyäni porukka häipyy.[/quote

Masentaako tuo sinua? Itse tunnen häpeän ja arvottomuuden tunteita siitä, että olin taas kerran kuvitellut löytäneeni hyvän ystävän, mutta suhde paljastuikin ilmapalloksi. Vuosien yhteydenpitokaan ei ole yleensä tae yhtään mistään.

Vierailija
4/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla päättyy ystävyyssuhteet ja miessuhteet. Yleensä kukaan ei halua tutustua muhun..ainakaan syvemmin. Omasta mielestäni olen aika normaali...

Vierailija
5/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla kiltti? Kiltteys ei kuulu nyky aikaan. Pitää olla kova ja ahnas.

Vierailija
6/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tyyppi täällä alapeukuttelee ja miksi? Tämä käy raskaasti itsetunnon päälle.

Vierailija
7/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ole liian takertuva?

Vierailija
8/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta olen ajatellut sen olevan lähtökohtaisesti hyvä ominaisuus. Minua on usein kehuttu hyväksi tyypiksi, mutta siitä huolimatta ihmissuhteet eivät kestä.

Vierailija
9/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan halua olla ystäväni? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa minäkin ihmetellyt usein mikä se on että omat tarpeet esitettyäni porukka häipyy.[/quote

Masentaako tuo sinua? Itse tunnen häpeän ja arvottomuuden tunteita siitä, että olin taas kerran kuvitellut löytäneeni hyvän ystävän, mutta suhde paljastuikin ilmapalloksi. Vuosien yhteydenpitokaan ei ole yleensä tae yhtään mistään.

Kyllä nyt on peiliin katsomisen paikka. Etkö tunnista omia vikojasi, ei nyt kaikki ilman syytä katoa. Jospa viet toiselta energiat jostain syystä.

Vierailija
10/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän ole liian takertuva?

En mielestäni, koska en mitenkään pommita muita jatkuvilla yhteydenotoilla.

Vierailija
11/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta olen ajatellut sen olevan lähtökohtaisesti hyvä ominaisuus. Minua on usein kehuttu hyväksi tyypiksi, mutta siitä huolimatta ihmissuhteet eivät kestä.

Minustakin se on hyvä ominaisuus. Minuakin on sanottu hyväksi tyypiksi silti ei ole ystäviä tai parisuhdetta. Voi olla että kiltteys koetaan heikkoudeksi nykyaikana.

Vierailija
12/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt on peiliin katsomisen paikka. Etkö tunnista omia vikojasi, ei nyt kaikki ilman syytä katoa. Jospa viet toiselta energiat jostain syystä.

Eivät ihmiset varsinaisesti katoa. Kaikki vaikuttavat yleensä tosi iloisilta yhteydenotoistani, mutta vastavuoroisuus puuttuu tai se on vähäistä.

Vierailija
13/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin se on hyvä ominaisuus. Minuakin on sanottu hyväksi tyypiksi silti ei ole ystäviä tai parisuhdetta. Voi olla että kiltteys koetaan heikkoudeksi nykyaikana.

Otan osaa. Tiedän hyvin, että tuo on tosi raskasta. Vähitellen olen alkanut menettää mielenkiintoani toisten seuraa kohtaan, kun ihmissuhteet tuottavat jatkuvia pettymyksiä.

Vierailija
14/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yritätkö osoittaa sen ihmissuhteen tärkeyttä liian aikaisin tai liian tunkeilevasti?

Ihmiset ahdistuvat, jos joku yrittää jatkuvasti osoittaa omia vahvoja tunteitaan heitä kohtaan - oli kyseessä sitten tuttava, ystävä, sukulainen tai puoliso.

Kaikenlainen pinnallinen imartelu ja huomionanto voidaan kokea ihmissuhteessa myös hälytysmerkkinä ja ihan syystäkin.

Vierailija
15/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yritätkö osoittaa sen ihmissuhteen tärkeyttä liian aikaisin tai liian tunkeilevasti?

Ihmiset ahdistuvat, jos joku yrittää jatkuvasti osoittaa omia vahvoja tunteitaan heitä kohtaan - oli kyseessä sitten tuttava, ystävä, sukulainen tai puoliso.

Kaikenlainen pinnallinen imartelu ja huomionanto voidaan kokea ihmissuhteessa myös hälytysmerkkinä ja ihan syystäkin.

Minulle on usein sanottu ihan oma-aloitteisesti, että olen mukava ihminen, minuun voi luottaa, olen tärkeä toiselle jne. Käytännön toiminnassa nämä kauniit sanat eivät kuitenkaan yleensä näy.

16/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sitä, että sä olet liian jees-jeesihminen. Kaikki käy. Sinulle sopii heti tavata, vaikka kuinka vaikeassa paikassa. Et ole koskaan eri mieltä, kun pelkäät sopusoinnun rikkoutuvan. Olet siis liian kiltti, hajuton ja mauton. Sinun kanssasi ei saa kunnon keskustelua mielipiteenvaihtoineen aikaiseksi, kun ehkä kommentoit "Kyllä se varmaan niinkin on" tyyliin.

Älä ole kynnysmatto; älä anna itseäsi kohdeltavan niin.

Vierailija
17/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Jos se on sitä, että sä olet liian jees-jeesihminen. Kaikki käy. Sinulle sopii heti tavata, vaikka kuinka vaikeassa paikassa. Et ole koskaan eri mieltä, kun pelkäät sopusoinnun rikkoutuvan. Olet siis liian kiltti, hajuton ja mauton. Sinun kanssasi ei saa kunnon keskustelua mielipiteenvaihtoineen aikaiseksi, kun ehkä kommentoit "Kyllä se varmaan niinkin on" tyyliin.

En kommentoi tuolla tavalla keskusteluihin. Tuon kyllä esiin omiakin mielipiteitäni.

Vierailija
18/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Minäkin epäilen tätä. Ei välttämättä täydy olla edes täysin jees-jees, mutta jos ei ole riittävän innostava, kekseliäs ja tuo sille ystävälle kiinnostavaa sisältöä elämään, niin sekin voi olla syynä, ettei hän riittävästi kiinnostu seurasta.

Vierailija
19/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Minäkin epäilen tätä. Ei välttämättä täydy olla edes täysin jees-jees, mutta jos ei ole riittävän innostava, kekseliäs ja tuo sille ystävälle kiinnostavaa sisältöä elämään, niin sekin voi olla syynä, ettei hän riittävästi kiinnostu seurasta.

En tietenkään voi tietää miten toiset minut kokevat, mutta lähtökohtaisesti ehdotuksiini ja yhteydenottoihini on yleensä suhtauduttu innostuneesti ja kiitelty, että olen jaksanut järjestää kivaa ohjelmaa yms. Se on vain jäänyt aika yksipuolisesti minun vastuulleni, joten kyllästyessäni tilanteeseen olenkin sitten useimmiten olevani täysin itsekseni.

Vierailija
20/64 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

En tietenkään voi tietää miten toiset minut kokevat, mutta lähtökohtaisesti ehdotuksiini ja yhteydenottoihini on yleensä suhtauduttu innostuneesti ja kiitelty, että olen jaksanut järjestää kivaa ohjelmaa yms. Se on vain jäänyt aika yksipuolisesti minun vastuulleni, joten kyllästyessäni tilanteeseen olenkin sitten useimmiten olevani täysin itsekseni.

- huomannut olevani