Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin pääsitte ekaa neuvolaan?

15.05.2006 |

Olen uudelleenodottaja, jonka ensimmäinen neuvola-aika on vasta rv 13. Minusta se on aika myöhään.

Miten on ollut muilla uudelleen odottajilla?

Entä ensikertalaisilla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensimmäinen neuvola-aika seitsemännellä viikolla. (viimeviikolla) Seuraava neuvola- aika on viikolla 10. :)

Aika paljon heittää monilla nuo ensimmäiset neuvola-ajat..

Johtuisiko sitten siitä, että jotkin neuvolat ovat ruuhkautuneet tiettyinä aikoina, en tiedä. :(

Vierailija
2/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Hotpink] Olen ensisynnyttäjä ja olin ekaa kertaa neuvolassa oletellulla raskausviikolla 13+4 samalla oli lääkärikäynti. Tosin myöhemmin selvis,että viikkoja olikin silloin vasta 8+3.

Lilli81 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä kolmannessa raskaudessa samalla viikolla eka käynti viikon kuluttua.

Vierailija
4/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen ensisynnyttäjä, tuntuu nuo neuvolaan pääsy ajat paljon vaihtelevan paikkakunnittain.

siskoni pääsi myös ensisynnyttäjänä viikolla 9, eri paikkakunnalla kuin minä tosin.

Vierailija
5/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kunta tarjoaa niskaturvotusultran, niin tuossa taitaa tulla sen järjestämisessä melko kiire! Ultra pitää nimittäin tehdä vk 12-13 aikana että tulos on luettavissa.

Vierailija
6/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eka nla rv 13+ ja niskapussiultra olisi ollut rv 14+ (mutten mennyt sinne). Itse koin, ettei minulla uudelleensynnyttäjänä ollut mikään kiire neuvolaan ja sitä ennen olin jo käynnyt yksityisellä ultrassa rv 8.

Jos haluat, voithan aina soittaa ja pyytää aikaisempaa aikaa, varmasti sellaisen saat.

Mayella 20+5

Vierailija
7/11 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola oli 11+6, np-ultra 12+2. Aika kunnan kustantamaan ultraan varataan omatoimisesti, joten ei sinänsä haittaa " myöhäistä" eka neuvolaa.

Vierailija
8/11 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Magenta] Meillä on tosiaan ruhkaa sielä neuvolassa ja ajat ovat kortilla,joten luulen,että siks minä pääsin niin myöhään neuvolaan. Ja varmaan toinen vaikuttava asia on se,että meillä ei ole kuin yksi ultra ja sekin tehdään joskus raskausviikon 20 tienoilla.

Mun mielestä olisi tosi kiva jos joka paikkakunnalla olisi sama käytäntö. Tuntuu,että nämä ns.käytännöt neuvoloiden välillä on kuin yö ja päivä. On vain mäihästä kiinni miten omassa kunnassa satutaan asiat hoitamaan.

Mutta onnea odotukseen kaikille

Lilli81 37+4

Vierailija
9/11 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika myöhäiseltä kuulostaa tuo sinun eka aikasi.

Vierailija
10/11 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri aika oli sitten 11+6 ja eka ultra on 13+4. Se ultra ainakin Naistenklinikalla tehdään vasta välillä 13+0 ja 14+6. Eli kyllä sinnekin vielä ehtiin.

Kyllähän se tuntuu pitkältä odottaa tuonne asti kun tuntui pitkältä odottaa tuota lääkäri neuvolaakin.

Ensimmäistä siis odotan.

Vierailija
11/11 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut mitään kiirettä neuvolaan. Olin pitkään lomalla ja parissa reissussakin hiljattain. Lisäksi kävin viime viikolla alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Halusin nuo asiat " tieltä pois" ennen neuvolaa. Ajan varasin kyllä viikkoja aiemmin, vaikka tuntuikin hassulta varata aikaa joskus rv 6-7.