Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Italialainen kylä myy taloja eurolla miksi Suomessa pöndet ei tee samalla tavalla?

Vierailija
18.01.2019 |

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään euron taloja.

On lähtöhinnaltaan euron huutokauppoja joissa sitoutuu yhteen jos toiseenkin velvoitteeseen.

Vierailija
22/41 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä joku aina omistaa sen talon. Ehkä hän ei ole valmis myymään sitä eurolla. 

En tiedä, miten Italiassa kylä omistaa noin paljon taloja. Onko omistajat lahjoittaneet ne sille?

Siirrytään kommunismiin.

Italiassa siis on jo siirrytty vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Sisilia ole aikamoinen pers'reikä? Mafia mellastaa vapaana.

Vierailija
24/41 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurolla tontteja myyntiin, niin alkaa porukkaa muuttamaan. Ehdoksi vaan, että pitää rakentaa vaikka viiden vuoden sisällä.

Vierailija
25/41 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä ottaako Suomi mallia.

Vierailija
26/41 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan euron tontteja vaikka kuinka monessa kunnassa. Sinne vaan!

Vierailija
27/41 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan euron tontteja vaikka kuinka monessa kunnassa. Sinne vaan!

Laita yksikin esimerkki.

Vierailija
28/41 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti löyty 1€

Vierailija
30/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun maalla ja olen muuttamassa täältä pois. Ostin tämän maatilani vuosia sitten noin 100t hintaan ja olen nyt myymässä pois. Joku kun kysyi, että kuka maksaa jostain vanhasta omakotitalosta tuollaisia hintoja, niin ainakin minä ja aika moni muu. Tällaisissa paikoissa se arvo ei ole vain siinä omakotitalossa, kuten kaupungissa. Näissä paikoissa usein on maatakin, tässäkin kymmenkunta hehtaaria.

Vierailija
31/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f2605b3f-4443-4e78-95ec-1cc2d513cb40

Voin muuttaa vaikka Mäntsälään.[/quote

Italiassa joka on lämmin maa suurimmaksi osaksi vuotta tuskin on niin hyvin rakennettuja taloja kuin Suomessa.Myisitkö itse talosi jonka olet rakentanut ja maksanut kalliilla hinnalla 1 eurolla ?Tuskin.

Muuttaisit vain sinne Italiaan home taloon.

Vierailija
33/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun maalla ja olen muuttamassa täältä pois. Ostin tämän maatilani vuosia sitten noin 100t hintaan ja olen nyt myymässä pois. Joku kun kysyi, että kuka maksaa jostain vanhasta omakotitalosta tuollaisia hintoja, niin ainakin minä ja aika moni muu. Tällaisissa paikoissa se arvo ei ole vain siinä omakotitalossa, kuten kaupungissa. Näissä paikoissa usein on maatakin, tässäkin kymmenkunta hehtaaria.

Tästä juuri on kysymys, kiintymys omistamiseen ei niin ihmisiin. Usein maalla yksin asuvat ovat näitä, saa olla omaisuutensa äärellä, he nauttivat siitä. ...Ja perheessä penaalin tylsin kynä jäi yleensä sukutilalle.

Vierailija
34/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä juuri on kysymys, kiintymys omistamiseen ei niin ihmisiin. Usein maalla yksin asuvat ovat näitä, saa olla omaisuutensa äärellä, he nauttivat siitä. ...Ja perheessä penaalin tylsin kynä jäi yleensä sukutilalle.

Siis mieheni ei todellakaan ole penaalin tylsin kynä vaikka jäikin kotitaloon.Elimme siellä aikamme ja myimme sen metsät ovat vielä omat siellä  mutta  kyllä siellä on muutama vanhapoika perhe jotka luulevat että puut kasvavat 100 vuosia vaikka todellisuudessa ovat jo lahoja.

Vierailija
35/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ajetaan syrjäkyliltä kaikki palvelut alas. Ei ole pankkia, postia, apteekkia, kauppoja, terveyskeskuksia, alkoja, ravintoloita, kirjastoja eikä mitään muutakaan. Jos haluat vaikka leffassa käydä niin lähin jossain sadan kilometrin päässä. Jos tarvitset erikoissairaanhoitoa/leikkausta voi lähin hoitava sairaala olla vieläkin kauempana.Ystäviä ja sukulaisia näkisi joskus kesällä kun lomareissullaan käyvät piipahtamassa, jos silloinkaan.En muuttaisi vaikka saisin ilmaisen talon ja 10ha metsää ja peltoa järven rannalta kaupan päälle. Kyllä asunnon sijainti on ainakin minulle ensisijaisen tärkeä asia.

Vierailija
36/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole. Kotoisin kunnasta jossa yhdessä vaiheessa myytiin kunnan omistamia tontteja 1 euro /kpl. Velvoitteena oli rakentaa talo ja muuttaa siihen asumaan tietyn ajan kuluessa. Muutama tontti meni kaupaksi. Mutta kunta ei oikein voittanut kun tulijat olivatkin sellaisia jotka eivät sitten työllistyneet/edes halunneet työllistyä. Eli taisi tulla enemmän kuluja kuin veromarkkoja tuosta tempauksesta. Onneksi eivät sentään käyttäneet 100k talon rakentamiseen tontille koska olisi tullut vielä enemmän takkiin.

Vierailija
37/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ajatus aplla. Oletko miettinyt miksi maalla haluttaisiin lisää asukkaita. No tarvita verotuloja ym. Jos joku ostaisi vaikka kunnna vanhan rivitalokämpän eurolla niin olisikohan tulija työssäkäyvä vai työtön/eläkeläinen jne. Tuskinpa työikäinen jättäisi kaiken euron kämpän takia tai jos sen tekisi niin olisiko hän uudella paikkakunnalla kuitenkin työtön?

Vanhan sukulaisen talon arvoksi veikkailivat noin 5-15k Talolla ok tontti tosin naapuri lähellä. Rakennettu noin 25 v sitten ja kaksi makuuhuoneetta, autotalli jne. Pidetty hyvä huoli eli ihan siisti tosin tapetointia varmasti tarvisi mutta hyväkuntoiset puulattiat jne.

Eli vinkkinä että maalta saattaa löytää oikeasti ihan siistejä taloja kohtuullisen halvalla. Töiden löytäminen onkin sitten asia erikseen.

Vierailija
38/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan sukulaisen talon arvoksi veikkailivat noin 5-15k Talolla ok tontti tosin naapuri lähellä. Rakennettu noin 25 v sitten ja kaksi makuuhuoneetta, autotalli jne. Pidetty hyvä huoli eli ihan siisti tosin tapetointia varmasti tarvisi mutta hyväkuntoiset puulattiat jne.

Mistäpäin Suomea saa muka noin uuden omakotitalon noin halvalla?

Vierailija
39/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omistaa riittävästi, ei tarvi sitä euroa. Kyllä kunnon bönde mieluummin antaa mökin maatua, kun myy sen eurolla jollekin böndelle haikailevalle kaupunkilaiselle. Niistä koituu yleensä pelkkää harmia.

Vierailija
40/41 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ajetaan syrjäkyliltä kaikki palvelut alas. Ei ole pankkia, postia, apteekkia, kauppoja, terveyskeskuksia, alkoja, ravintoloita, kirjastoja eikä mitään muutakaan. Jos haluat vaikka leffassa käydä niin lähin jossain sadan kilometrin päässä. Jos tarvitset erikoissairaanhoitoa/leikkausta voi lähin hoitava sairaala olla vieläkin kauempana.Ystäviä ja sukulaisia näkisi joskus kesällä kun lomareissullaan käyvät piipahtamassa, jos silloinkaan.En muuttaisi vaikka saisin ilmaisen talon ja 10ha metsää ja peltoa järven rannalta kaupan päälle. Kyllä asunnon sijainti on ainakin minulle ensisijaisen tärkeä asia.

Juuri noiden asioiden vuoksi maaseutu autioituu. Introvertitkaan ei jostain syystä muuta maalle? Palveluita ei ole ja niiden hankkiminen satojen kilometrien päähän on todella kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi