Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet haluavat itseään älykkäämmän ja menestyneemmän naisen..

Vierailija
18.01.2019 |

mutta sellaisen löytäessään, tuntevat olonsa uhatuksi.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/navigating-the-love-gap/201802/…

"According to Fisher's numbers, men desire smart, strong, successful women; 87 percent of men said they would date a woman who was more intellectual than they were, who was better educated, and who made considerably more money than they did, while 86 percent said they were in search of a woman who was confident and self-assured."

"In late 2015, an intriguing new study emerged in the Personality and Social Psychology Bulletin, which had further clues into all the holes I was seeing firsthand in this new theory of dating. The study proposes this: Men like more intelligent women in theory — when they imagine them as romantic partners, or when they have psychological distance from them. However, when they actually have to interact with such a woman, something interesting happens

In the study of 105 men, researchers laid out several scenarios. In the first, they told men that “a woman down the hall,” whom they never saw, either outperformed or underperformed them on an intelligence test. Then they were told to imagine this woman as a romantic partner. Unsurprisingly, the guys more frequently desired the woman who outperformed them (#feminists).

However, in the second round, men were given an intelligence test and then told that they were about to meet a woman who had bested them on the same exam. Ah, yes. The mythic smart, successful, beautiful woman every guy supposedly wanted.

In the study, the men didn’t go after this awesome woman, according to lead researcher Lora Park, a professor in psychology at University at Buffalo. “When the woman was psychologically near — a real-life face-to-face interaction — men moved their chair further away from the woman, as an indicator of less interest in her, and reported less romantic attraction toward the woman when she outperformed versus underperformed him on a test,” she tells me.

The way Park explains it, men only think they know what they want — or they know what they want in theory, not what they’d choose when put to the test IRL. “Men seem to be influenced less by their ideal partner preferences and more by their emotions or feelings at the moment,” she says. “Specifically, when men were outperformed by a woman in a domain that they cared about — intelligence — they felt threatened, assessed by diminished self-ratings of masculinity, which then led them to act in a way counter to what their expressed ideal preferences were.” In other words, these guys felt way inferior in the smarter woman’s presence, and so they went rogue; they ditched their self-described dream gal for someone who didn’t best their intelligence."

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi lukea noin pitkää lainausta, mutta kerron mielipiteeni tiivistettynä.

Minulla oli nuorena koko paketti koossa: oli älyä, huumorintajua, ulkonäköä, maisterintutkinto ja hyvä ura edessä. Opin kuitenkin kantapään kautta sen, että kaikki tuo on ehdottomasti hienoa, mutta miestä älykkäämpi tai hauskempi ei saa olla, ei mielellään edes lähellä. Tämä asenne kävi ilmi muutaman poikaystäväehdokkaan kautta, mutta en jäänyt odottamaan enempää kokemuksia heistä keneltäkään. Nelikymppisenä törmäsin oikeaan malliesimerkkiin miehestä, joka ei sietänyt jäädä varjoon millään tavalla: hän turvautui maineensa omissa silmissään säilyttääkseen lähes fyysiseen pahoinpitelyyn sen vuoksi, että olin illallispöydässä ollut nokkelampaa seuraa kuin hän.

Onneksi on olemassa ikään ja asemaan katsomatta paljon miehiä, jotka eivät viitsi asettua kilpailemaan kumppaninsa kanssa muiden ihmisten huomiosta tai arvostuksesta. Oikeastaan suurin osa tuntemistani pariskunnista on juuri sellaisia, joissa kumpikin osapuoli saa näyttää pätevyytensä ja muut haluamansa ominaisuudet aivan vapaasti ja missä tahansa.

Et niin hirveän älykkäältä kyllä kuulosta, kun et jaksanut lukea edes noin lyhyttä tekstiä englanniksi. Kunhan haluat päteä?

Vierailija
22/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni halusi minut vaikka en ole älykäs (fiksu silti) enkä menestynyt. Tuo jälkimmäinen piirre sopi miehelle hyvin, koska ei häntäkään kiinnosta olla uraohjus. Älykkyys taas on ominaisuus jonka mies haluaa itsellään olevan vahvempi. Tuntee olonsa miehekkääksi aina kun tarvitsen apua häneltä. Nettitestin mukaan on älykkäämpi. Tiedettiin tuo fakta jo muutenkin.

Meidän suhteessa sen huomaa siitä, että mies ei heti usko jos kerron jotakin. Saattaa sitten parin kuukauden päästä kertoa että päätti tutustua aiheeseen, ja on nyt samaa mieltä kanssani.

Minä taas hullaannun helposti asioista ja uskon niiden toimivan (viimeksi ostin netistä peruukin, tukkani on mielestäni ruma). Mies vierässä käskee lopettamaan hömpötykset. Lopulta totean itsekin että idea olikin huono ja itsetuntoni on edelleen huono. Nyt selailen netissä kasvoseerumeita.

Oletko sä ihan oikea ihminen? :O 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä otan mieluummin Victoria's Secret -mallin kuin fysiikan nobelistin puolisokseni.

t. Akateeminen mies

Entä jos nainen on molempia?

Itselläni on kauniit kasvot ja treenattu fitness-kroppa, ja jostain syystä niiden perusteella musta tehdään helposti kaikenlaisia johtopäätöksiä. Mulla on myös akateeminen koulutus ja vuositulot kuusinumeroiset. Ulkonäköni vetää valitettavasti puoleensa lähinnä sellaisia, jotka eivät kykene tuota "toista puolta" minusta käsittelemään.

Mutta oletko vähintään 175 cm pitkä? Jos et, niin VS-malliksi ei olisi mitään asiaa.

t. toinen akateeminen mies

Vierailija
24/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voidaan naureskella, kun miehille biologisen tarkoituksensa täyttäminen on yhtä helppoa kuin naisille ja perusmies voi saada ihailua lähes jokaiselta naiselta. 

Teoriassa toki miehelle kelpaisi supernainen jos mies voisi vain maata alastomana sängyssä ja odotella naisen viettelevän hänet, mutta käytännössä mies on altavastaajana perusnaisenkin kanssa, joten miksi mies käyttäisi rajallisia voimavarojaan vielä hankalampaan naiseen? Tietysti ehkä siinä mielessä, että haluaa 'tasokkaampaa' jälkikasvua ja sillä kompensoida omia geenejään tai jotain tällaista, mutta harvoinpa tämä taitaa onnistua mieheltä. Naiselle tuo on sen sijaan itsestäänselvyys, että mies on itseä 'tasokkaampi'.

Vierailija
25/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaus ei suinkaan aina sulje pois älykkyyttä. Valitettavasti miehet haluavat, että nainen peittää älynsä heidän seurassaan. Nainen sitten itse päättää, onko viisasta niin tehdä.

Viisaushan nimenomaan edellyttää vähintään keskivertoälyä, ei älyllisesti typerä voi olla viisas.

Tarkoitan siis oikeasti viisas, enkä mitään aforismien toistelijaa.

Todellinen viisaus eli ymmärrys vaatii laajempaa katsantokantaa, ja siihen kykenee vain suht. älykkäät ihmiset.

Ja ei, suurinosa älykkäistä ihmisistä ei ole viisaita.

Vierailija
26/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on täysin absurdi ajatus edes kaveerata miehen kanssa, jonka itsevarmuus on niin surkea, että tarvitsee tyhmemmän pönkittämään sitä.

Tulee mieleen joku kehareiden hyväksikäyttäjä, ja vielä kiihottuu siitä hyi olkoon.

Itse tykkään miehekkäistä miehistä, en tuollaisista reppanoista.

Vierailija
27/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jotta saavat sitten pilata sellaisen elämän itsekkyydellä, manipuloinnilla ja väkivallalla. Been there.

Vierailija
28/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä otan mieluummin Victoria's Secret -mallin kuin fysiikan nobelistin puolisokseni.

t. Akateeminen mies

Entä jos nainen on molempia?

Itselläni on kauniit kasvot ja treenattu fitness-kroppa, ja jostain syystä niiden perusteella musta tehdään helposti kaikenlaisia johtopäätöksiä. Mulla on myös akateeminen koulutus ja vuositulot kuusinumeroiset. Ulkonäköni vetää valitettavasti puoleensa lähinnä sellaisia, jotka eivät kykene tuota "toista puolta" minusta käsittelemään.

Mutta oletko vähintään 175 cm pitkä? Jos et, niin VS-malliksi ei olisi mitään asiaa.

t. toinen akateeminen mies

Sara Sampaio on 172cm. 

Vierailija
29/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs nainen.......sillälailla.

Vierailija
30/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi lukea noin pitkää lainausta, mutta kerron mielipiteeni tiivistettynä.

Minulla oli nuorena koko paketti koossa: oli älyä, huumorintajua, ulkonäköä, maisterintutkinto ja hyvä ura edessä. Opin kuitenkin kantapään kautta sen, että kaikki tuo on ehdottomasti hienoa, mutta miestä älykkäämpi tai hauskempi ei saa olla, ei mielellään edes lähellä. Tämä asenne kävi ilmi muutaman poikaystäväehdokkaan kautta, mutta en jäänyt odottamaan enempää kokemuksia heistä keneltäkään. Nelikymppisenä törmäsin oikeaan malliesimerkkiin miehestä, joka ei sietänyt jäädä varjoon millään tavalla: hän turvautui maineensa omissa silmissään säilyttääkseen lähes fyysiseen pahoinpitelyyn sen vuoksi, että olin illallispöydässä ollut nokkelampaa seuraa kuin hän.

Onneksi on olemassa ikään ja asemaan katsomatta paljon miehiä, jotka eivät viitsi asettua kilpailemaan kumppaninsa kanssa muiden ihmisten huomiosta tai arvostuksesta. Oikeastaan suurin osa tuntemistani pariskunnista on juuri sellaisia, joissa kumpikin osapuoli saa näyttää pätevyytensä ja muut haluamansa ominaisuudet aivan vapaasti ja missä tahansa.

Et niin hirveän älykkäältä kyllä kuulosta, kun et jaksanut lukea edes noin lyhyttä tekstiä englanniksi. Kunhan haluat päteä?

Olepa sitten tuota mieltä. :)

Vierailija
31/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-mieheni tunnusti vasta eron jälkeen, että olen häntä älykkäämpi.

Vierailija
32/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te naiset ymmärrätte, että parisuhteissa teidän sanomisia vähätellään ja kyseenalaistetaan usein ihan syystä? Eivät miehet oletusarvoisesti kyseenalaista kaikkea mitä uusi tyttöystävä sanoo, mutta kun huomataan, että 70% sanotuista asioista on palturia, niin ei ole ihme jos suhteen edetessä tyttöystävän uskottavuutta epäillään joka käänteessä.

Tämä kertoo enemmän siitä millaisissa potukoissa itse liikut. Vakka on kantensa valinnut.

Vierailija
33/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Sitten voidaan naureskella, kun miehille biologisen tarkoituksensa täyttäminen on yhtä helppoa kuin naisille ja perusmies voi saada ihailua lähes jokaiselta naiselta. 

Teoriassa toki miehelle kelpaisi supernainen jos mies voisi vain maata alastomana sängyssä ja odotella naisen viettelevän hänet, mutta käytännössä mies on altavastaajana perusnaisenkin kanssa, joten miksi mies käyttäisi rajallisia voimavarojaan vielä hankalampaan naiseen? Tietysti ehkä siinä mielessä, että haluaa 'tasokkaampaa' jälkikasvua ja sillä kompensoida omia geenejään tai jotain tällaista, mutta harvoinpa tämä taitaa onnistua mieheltä. Naiselle tuo on sen sijaan itsestäänselvyys, että mies on itseä 'tasokkaampi'.

Riippuu kulttuurista ja elinpiiristä.

Toki harva huonoa ottaa (paitsi jotkut suom alaisnaiset laiskoja juoppoja joita hyy säävät, joiden lapset ja kodin hoitavat lähes kokonaan itse ja tekevät vielä jotain vuorotyötä päälle...ja tämän kaiken suom alaisnaiset tekevät vieläpä täysin vapaasta tahdostaan ja vetävät koko kehon sekoittavat ehkäisylääkkeet päälle), mutta esim. konservatiivisemmissa ympyröissä pariudutaan kyllä samantasoisten kanssa ja niin nuorena, ettei kummankaan yhteiskunnallinen status ja taloudellinen menestys ole vielä tiedossa.

Perustuu siis enempi biologiaan; nuoret alkavat sen kanssa, jonka kanssa synkkaa niin henkisesti kuin seksuaalisestikin ja jonka ulkonäkö miellyttää/matchaa itseen.

Biologisessa mielessähän naaras valitsee parhaat geenit jälkeläiselle ja tästä johtuu naisten keskimääräistä suurempi nirsous, mutta käytännössä tämä ei kyllä useinkaan näy.

Ja kun tosiasiassa parhaat geenit saa alle 25-vuotiailta miehiltä (tutkitusti laadukkain sperma ja tutkitusti huomattavasti pienempi riski saada autistinen tai skitsofreninen lapsi, kuin vanhemman miehen kanssa), niin erittäin harva nykynai nen kyllä parhaita geenejä metsästää.

Vierailija
34/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa tehdä jälkikasvua, niin olisi suodavaa että mies ottaisi vähintään yhtä älykkään naisen. on mahdollista että älykkyys on osittain perittyä. jos mies on tyhmä ja nainen vielä tyhmempi, niin ei kannata odottaa että lapsista kovin älykkäitä tule.

Vierailija
35/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako jäädä kotiin harrastamaan jos nainen tienaa tarpeeksi?

Vierailija
36/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en viitsinyt lukea aloitusta, mitä se minusta sitten kertookaan... mutta miehelläni on tasan 2 pistettä eroa perinteisen äo:n suhteen ja tuntuu, että se on ollut aika ideaalikin asia, ollaan muutenkin aivan samalla aaltopituudella. Itse kyllä viehätyn miehen älystä, en tiedä miten mies naisen älykkyyden kokee (uhka vai mahdollisuus), mutta omakohtaisesti olen ainakin huomannut, että tyhmää miestä ei kestä kukaan...

Vierailija
37/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Akateeminen mies

Ja molempia lienee ihan jonoksi asti 😂

Vierailija
38/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän tarkoitus on lisääntyä ja kasvattaa lapset hyvin. Tästä syystä sekä naiset että miehet haluavat kumppanin, jonka kanssa tämä päämäärä voidaan saavuttaa parhaiten. Miesten näkökulmasta työnarkomaaniuraputkinainen on aika viimeinen vaihtoehto perheen perustamiseen, sillä onhan nainen biologisista syistä edelleen se, jonka panostus lastenhoidossa on suurempi. Tällaisen naisen kanssa saat ehkä yhden lapsen jos sitäkään, sillä ura menee aina kaiken edelle.

Moni perheen haluava mies skippaakin lakinaiset ja muut suorituskeskeiset naiset ihan suosiolla, eikä syynä ole naisen älykkyys, vaan vähäinen aika perheelle.

Mä olen akatemisesti koulutettu nainen. Hoidin pieniä lapsiani viisi vuotta kotona ja nyt olen taas työelämässä. Miksei akateeminen ja älykäs nainen voisi olla myös kotiäiti?

Vierailija
39/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa sinänsä,mutta kun se "wunderbar-miesten mies"EI välttämä ole=Äly/sivistyneisyys/maalaisjärki,hehheh!!

Vierailija
40/40 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaus ei suinkaan aina sulje pois älykkyyttä. Valitettavasti miehet haluavat, että nainen peittää älynsä heidän seurassaan. Nainen sitten itse päättää, onko viisasta niin tehdä.

Aika paljon olen joutunut älyäni peittelemään miesten kanssa. Nyt on mies joka ei koe sitä uhkaavana vaan seksikkäänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä