Millä "taktiikalla" syöt ruokasi?
Tänään oli taas "pihvipäivä" ja lounaalla otin sen seittemää sorttia lautaselle. Kävi taas jälleen niin, että söin ensin kaikki ne vähemmän houkuttelevat tuotteet kuten salaatit- ja lämpimät vihannekset siitä lautaselta ja jätin viimeiseksi kermaperunat ja paneroidun porsaanleikkeen.
Maistelin toki pihviä- ja perunoitakin siinä salaatin lomassa, mutta vain vähän, että jäisi sitä herkkumättöä mahdollisimman paljon siihen loppuun.
En tiedä olenko jotenkin poikkeava tässä asiassa vai tekeekö muutkin tätä ihan tarkoituksella?
PS. Santsasin vielä vähän niitä perunoita ja yhden pihvin :)
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea vuorotellen mutta karkkipussissa jätän parhaat viimeiseksi.
M30
Karkit mäkin olin mainita, mutta sitten tajusin etten enää tee sitäkään, jätän ne huonommat vaan muille. En enää ole niin sokerihiiri että edes harmittaisi että joulupöydän konvehtirasiasta söin lopulta vain jotain 6 kpl...
14
Mä syön kaikkea tasaisesti niin että lopussa on jäljellä vähän kaikkea enkä osaa päättää missä järjestyksessä ne syön :D
Syön ensin lämpimän ruoan, jos on esim. perunamuusia ja lohta niin molempia samaan aikaan haarukassa. Jälkiruoaksi syön salaatin, mieluiten eri lautaselta kuin pääruoan (inhoan jos ruoat sekoittuvat eikä käytetyltä lautaselta saa pesemättä ruoantähteitä pois kokonaan). Lopuksi juon lasin vettä.
Minua on lapsesta asti inhottanut äitini tapa syödä: samaan haarukalliseen lastataan pihvin pala, lohkoperuna, kasvislisäke ja punajuurisalaattia. Haarukka aivan kukkuroillaan, ja sitten märisee kun lasti kippautuu hänen paidalleen. Vettä/viiniä hörpitään joka haarukallisen jälkeen, ja ennen hörppyä työntää kielen lasiin. Siis ei ihan kokonaan ulos, mutta kielenkärki pilkistää huulien välistä kun nuolaisee juomalasin reunaa sisäpuolelta.
🤢
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Olen omaksunut miesystäväni myötä täysin uudenlaisen tavan syödä.
1) ensin syödään aterian salaatti
2) Sitten syödään lämpimät kasvikset
3) lopuksi syödään liha kun kasviksia on vielä vähän jäljellä
Lisäksi joka aterialle on leipää.
Salaatti on omissa kulhoissa molemmille mutta liha/kasviskombi on "yhteisessä" astiassa samoin kuin leipä. Näitä voi sitten ottaa haluamansa määrän. Me yleensä ei kateta omia lautasia vaan närpitään siitä leivänpalasilla ihan käsin. (Jos tulee vieraita niin sitten toki katetaan pöytä "normaalisti.)
Tällä periaatteella itseasiassa laihtuu...vatsa täyttyy jo alkusalaatista, sen jälkeen kasviksista, eikä lihaa tarvitse valmistaa suuria määriä (so. säästyy rahaa). Mausteet takaavat sen, että kasviksiakin syö enemmän kuin mielellään!
Bonuksena: lihansyönti vähenee - ympäristöystävällistä!
Ja hetikohta on taas nälkä ja mässypussit houkuttelee.
? Syödään kyllä itsemme kylläisiksi joka aterialla. Millä perusteella olisi heti ruuan jälkeen taas nälkä?
Sama :)