Miksi lopetitte Harry Potterin lukemisen?
Itse lopeti kolmanteen kirjaan. Ei enää kiinnostanut ja kirjat olivat puuduttavan pitkiä. Lisäksk sain asuntolni paljon lisää tilaa kun myin ne kaikkien muiden kirjojen tavalla pois.
Kommentit (14)
Lakkasin pitämästä lasten kirjallisuudesta ja siirryin nuorten aikuisten kirjallisuuteen.
Lopetin viidenteen kirjaan, jonka luin silloin kun se ilmestyikin. En vain pitänyt siitä läheskään yhtä paljon kuin edellisistä.
Lopetin kun kirjoja ei enää ollut enempää. Samoin kävi mm. terry pratchettin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tulin murrosikään.
Minä luin ne vasta aikuisena, enkä lopettanut.
Elokuvista en viidettä ennen pitänyt. Lapsinäyttelijät parantivat niiden jälkeen suorituksiaan ja tekniikka kehittyi. Myöskin kirjathan ovat parhaita noista eteenpäin. Mielestäni siis, makuasioitahan nämä.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin viidenteen kirjaan, jonka luin silloin kun se ilmestyikin. En vain pitänyt siitä läheskään yhtä paljon kuin edellisistä.
Tässä kohtaa kirjojen / elokuvien sävy kyllä muuttuukin hyvin paljon synkemmäksi.
Tavallaan en ole lopettanut ollenkaan. Periaatteessa viimeiseen kirjaan. Mutta luen koko sarjan aina välillä uudestaan läpi.
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin pitämästä lasten kirjallisuudesta ja siirryin nuorten aikuisten kirjallisuuteen.
Viimeiset Potterit on kaukana lastenkirjallisuudesta.
Itse lopetin lapsena noin 40 sivun jälkeen ekan kirjan kun oli niin kamalan tylsä se alku. Vuotta myöhemmin luin uudestaan ja jäinkin koukkuun heti kun päästiin tylypahkaan asti. Sen jälkeen en lopettanut vasta kun aikaa ei enää ollut lukea.
Elämässä on paljon muutakin tekemistä kuin lukeminen, ei siis jäänyt enää aikaan. Nykyään luen välillä jos vain ehdi, mutta pääasiassa on niin paljon tekemistä että lukemine tuntuu liian uuvuttvalata puuhalta. Töiden jälkeekin niin poikki että voisi nikahtaa samantien.
Kirjat loppuivat.