Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua kulmakarvojen meikkaamiseen

Vierailija
18.01.2019 |

Nyt mammat kaivataan teidän apua ja neuvoja kulmakarvojen siistimiseen. Olen 40+ mamma enkä meikkaa muuten ollenkaan (en jaksa enkä halua), mutta kulmia on pakko laittaa kun ne on niin harvat ja epätasaisen väriset, jää ihan sellaisia vaaleita koloja väliin. Olen täyttänyt noita koloja kulmakynällä, mutta jälki on musta vähän liian tummaa ja piirretynnäköistä vaikka sitä kuinka harjaisi. Mitä muita hyviä tuotteita olisi mitä voisin kokeilla? Kysyn ensin täältä jo alustavaa neuvoa kun en kehtaa mennä suoraan ihan tietämättömänä kauppaan ihmettelemään...niin ja olen siis luonnostaan tumma eli ripset ja kulmat ovat oikeastaan mustat (siksi nuo kolot ja epätasaisuuskin näkyy niin hyvin...). Kiitos jos viitsitte valaista tietämätöntä :-)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä vaihtoehto on kulmapaletti, jossa on ensin lievästi värillinen vaha, joka ensin harjataan alueelle, ja sen päälle taputellaan paletista puuterimainen tuote. Jälki on pehmeämpi ja vähemmän piirretyn näköinen kuin kynillä. L'Orealilla on esimerkiksi marketeissa tällainen tuote.

Mutta kyllä niillä kynilläkin yleensä ihan hyvän jäljen saa, kunhan valitsee sopivan värin itselleen ja oikean koostumuksen.

Vierailija
2/10 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koloja voi täyttää myös luomivärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovärjäys tai kestopigmentointi (jälkimmäinen on melko hintava) on helpoin tapa, ei tarvitse joka aamu käyttää aikaa kulmiin.

Vierailija
4/10 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käy jollakin kosmetologilla laitattamassa kulmia? Nykyään kun on kaikenmaailman hennatatuointia, värjäystä yms. Itsellä ihan normaalit kulmakarvat, mutta aika vaaleat, olen käynyt kosmetologilla niitä värjäämässä säännöllisesti, 6 viikon välein. Samalla sitten nypitään hajakarvat pois, jos tarvetta. Itsekkin nypin silloin tällöin.

Vierailija
5/10 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestovärjäys tai kestopigmentointi (jälkimmäinen on melko hintava) on helpoin tapa, ei tarvitse joka aamu käyttää aikaa kulmiin.

Kestovärjäys ei taida olla AP:lle apu, jos ongelma on tummat mutta harvat kulmat. Pigmentointi kyllä olisi.

Nykyään myydään monessa meikkisarjassa myös useamman päivän kestäviä värejä. Itselläni on "Tattoo Brow" tuotetta (olisikohan ollut Maybelline merkkinä) jonka laitan pari kertaa viikossa. Sillä saa juuri sen muotoiset ja tummuiset kulmat kuin haluaa eikä tarvi ihan joka päivä laittaa. Ottaa siis kiinni myös ihoon eikä vain karvaan eli saa tilkittyä harvoja kohtia värillä.

Vierailija
6/10 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hyvä vaihtoehto on kulmapaletti, jossa on ensin lievästi värillinen vaha, joka ensin harjataan alueelle, ja sen päälle taputellaan paletista puuterimainen tuote. Jälki on pehmeämpi ja vähemmän piirretyn näköinen kuin kynillä. L'Orealilla on esimerkiksi marketeissa tällainen tuote.

Mutta kyllä niillä kynilläkin yleensä ihan hyvän jäljen saa, kunhan valitsee sopivan värin itselleen ja oikean koostumuksen.

Onko tuota palettia hankala käyttää jos on ihan tumpelo meikkiasioissa...? Varmasti kynäkin saattaa toimia jos sen osaa hyvin. Mun on pakko ottaa se mustanharmaa, koska karva on niin tumma, ettei tummaakaan ruskeaa voi edes ajatella. Silti jälki tuntuu usein kauhean tummalta vaikka kuinka hentoisesti yrittäisin laittaa. Monesti tuntuu, että kynä on liian pehmeä ja kovempi saattaisi olla parempi. Onko sulla muuten tietoa olisiko minkä (marketti)merkin kynä kovempi? Mulla on nyt käytössä Lumenen kynä.

Vierailija
7/10 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koloja voi täyttää myös luomivärillä.

Kestääkö se kulmissa kuinka hyvin?

Vierailija
8/10 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestovärjäys ei taida olla AP:lle apu, jos ongelma on tummat mutta harvat kulmat. Pigmentointi kyllä olisi.

Nykyään myydään monessa meikkisarjassa myös useamman päivän kestäviä värejä. Itselläni on "Tattoo Brow" tuotetta (olisikohan ollut Maybelline merkkinä) jonka laitan pari kertaa viikossa. Sillä saa juuri sen muotoiset ja tummuiset kulmat kuin haluaa eikä tarvi ihan joka päivä laittaa. Ottaa siis kiinni myös ihoon eikä vain karvaan eli saa tilkittyä harvoja kohtia värillä.

Joo mä olen haaveillut tuosta pigmentoinnista jo kauan. Tuo Tattoo Brow voisi olla hyvä, sillä tämä kulmien kanssa puljaaminen ärsyttää suoraan sanottuna jo niin paljon, että olisi hyvä jos ei ihan joka päivä tarvitsisi tuskailla...kiitos vinkistä!

Vierailija
9/10 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuota palettia hankala käyttää jos on ihan tumpelo meikkiasioissa...? Varmasti kynäkin saattaa toimia jos sen osaa hyvin. Mun on pakko ottaa se mustanharmaa, koska karva on niin tumma, ettei tummaakaan ruskeaa voi edes ajatella. Silti jälki tuntuu usein kauhean tummalta vaikka kuinka hentoisesti yrittäisin laittaa. Monesti tuntuu, että kynä on liian pehmeä ja kovempi saattaisi olla parempi. Onko sulla muuten tietoa olisiko minkä (marketti)merkin kynä kovempi? Mulla on nyt käytössä Lumenen kynä.

Ei ole hankala käyttää tuota palettia. Mukana on harja, jossa on aika jäykkä harjas ja tasainen pää, sillä on helppo harjata ensin se vaha haluttuun muotoon ja sitten luomivärimäinen puuteriväri päälle. Ja tuo vaha tekee sen, että väri tosiaan pysyy. Pelkkä luomivärihän aika huonosti pysyy iholla, mutta vaha + puuterimainen tuote pysyy. Tämä tuote kyseessä https://www.lorealparis.fi/products/make-up/eyes/eyebrows/brow-artist-g…

Kynämäisistä tuo Lumene on kyllä ihan kökköä, kerran olen erehtynyt ostamaan. On aivan liian pehmeä, ja lisäksi leviää epämääräiseksi läiskäksi iholla ainakin rasvoittuvalla iholla päivän mittaan. Kynistä yleensä ne perinteisen lyijykynän näköiset on liian pehmeitä, ja hyvät tuotteet on sellaisissa muovihylsyissä joista tulee kärki esiin kiertämällä. 

Yksi vaihtoehto on myös geelimäinen kulmaväri, tällä saa skarpit, oikeasti karvan näköiset "täytekarvat" maalattua harvoille alueille https://www.lorealparis.fi/products/make-up/eyes/eyebrows/unbelievabrow…

Vierailija
10/10 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hankala käyttää tuota palettia. Mukana on harja, jossa on aika jäykkä harjas ja tasainen pää, sillä on helppo harjata ensin se vaha haluttuun muotoon ja sitten luomivärimäinen puuteriväri päälle. Ja tuo vaha tekee sen, että väri tosiaan pysyy. Pelkkä luomivärihän aika huonosti pysyy iholla, mutta vaha + puuterimainen tuote pysyy. Tämä tuote kyseessä https://www.lorealparis.fi/products/make-up/eyes/eyebrows/brow-artist-g…

Kynämäisistä tuo Lumene on kyllä ihan kökköä, kerran olen erehtynyt ostamaan. On aivan liian pehmeä, ja lisäksi leviää epämääräiseksi läiskäksi iholla ainakin rasvoittuvalla iholla päivän mittaan. Kynistä yleensä ne perinteisen lyijykynän näköiset on liian pehmeitä, ja hyvät tuotteet on sellaisissa muovihylsyissä joista tulee kärki esiin kiertämällä. 

Yksi vaihtoehto on myös geelimäinen kulmaväri, tällä saa skarpit, oikeasti karvan näköiset "täytekarvat" maalattua harvoille alueille https://www.lorealparis.fi/products/make-up/eyes/eyebrows/unbelievabrow…

Mahtavaa, kiitos sulle tosi paljon näistä vinkeistä ja tiedoista! Pääsen näillä varmasti hyvään alkuun itselle sopivan tuotteen etsinnässä. Kiitos kaikille muillekin vastanneille! :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi