Miten säilyttää motivaatio työharjoittelussa kun tietää, että ei mahdollisuutta työllistyä
Jotenkin menee alavireiseksi kun tietää, että työllistyminen lähes mahdotonta vuokrafirmatyöntelijöiden vuoksi...
Kommentit (3)
Tästä työkokemuksesta on sinulle hyötyä jatkossa töitä hakiessasi - tee siis työsi hyvin, ole kiinnostunut ja pyydä saada opetella kaikkea mahdollista. Harjoittelun päätyttyä pyydä työtodistuksen lisäksi esimiehesi suosittelijaksi. Työn iloa :)
Motivointina voi käyttää esim
- hyvä harjoittelutodistus auttaa myös muun alan töitä hakiessa
- mahdollisuus hyviin suhteisiin (minua on soitettu kotoa työhaastatteluun insinöörin töihin kun soittelija oli tutustunut minuun kun tein toisessa firmassa hetken sihteerin hommia eli tiesi sitä kautta ahkeruuteni ja koulutukseni)
- melkein kaikesta työkokemuksesta on myöhemmin hyötyä. Itse olen hyötynyt niin maataloustoimittajan kuin sihteerin työkokemuksista insinöörihommissa.
- voithan sinäkin mennä harjoittelun jälkeen vuokratyöfirmaan ja saada sitäkautta myöhemmin vakipaikan jonhonkin asiakasfirmaan.
Kokemuksesta voi olla hyötyä myöhemmin. Jos vaikka myöhemmässä elämässä olet ohjelmistosuunnittelija, niin on hyvä, jos sinulla on kokemusta suorittavan tason työstä ja tiedät, miten tehtävässä toimitaan.