Mikä oli lapsuutesi omituinen hyvä haju?
Toisesta ketjusta innostuneena, jossa keskusteltiin lapsuuden pahoista hajuista. Eli omituinen haju/tuoksu, jota muut pitivät pahana. Itselläni oli pakokaasujen hajut, jotka olivat omituisella tavalla hyvänhajuisia :D
Kommentit (592)
Repunhajuinen läskileipä. Ottoisä jätti sen mua varten metsässä syömättä.
Puulämmitteisen talon takkauunin vieressä olevien sänkyjen petivaatteet tuoksui siniselle huuhteluaineelle ja hienoiselle savulle.
Pölyävälle hiekkakadulle säiliöautosta ruiskutettu lipeä !
Koulussa -70 luvulla ala-asteella monisteiden tenunhaju.
2-tahti bensan+öljyn tuoksu, välillä lehahtaa muistot mieleen kun jonnet vetää 2t mopoilla ohi.
Mummini käsilaukun puuterin tuoksu - sekä joku ihana parfyymi, jonka nimeä en valitettavasti muista.
Vierailija kirjoitti:
"Japanin" haju. Setäni asui Kobessa sikäläisen vaimonsa kanssa ja lähetteli ihania lahjoja postitse. Kaikissa sieltä tulleissa tavaroissa oli sama, jännä tuoksu. Jotenkin keinotekoinen ja imelähkö. En osaa sitä edes kunnolla kuvailla. Ihan hurmiossa niitä ihmeellistä tavaroita aina nuuskuttelin. Haju myös pysyi niissä tosi kauan.
Tää on muuten jännä. Siellähän on tapana suihkutella esim. tavaratalossa pussiin joskus joku kiva tuoksu ostoksen mukana, mutta voisko olla sellaista. Vai voisko olla vaan että heidän kotonaan on tuoksunut tuolta ja se on tarttunut.
Itsekin nimittäin olen joskus törmännyt samaan, olen tilaillut sieltä paljon (yksityishenkilöiltä siis) ja myös matkustellut maassa monta kertaa.
Ja siis sehän on totta, että ulkomaat tuoksuvat omanlaiseltan, johtuu se sitten mistä tahansa. Väittäisin, ettei Suomella ole vastaavaa ominaistuoksua.
Kesähelteellä kuuma ja kuiva ullakko vanhassa talossa.
Isän tuoksu. Hänen käyttämänsä tyyny, rasvaiset haalarit
Papan piipputupakka.
Autotalli ja rasvamonttu :) ukki teki aina autoremonttia, niin se tuoksu edelleen ihana minusta
- Tuoreen betonimassan tuoksu okt-alueen työmailla 80-luvulla
- Bensa
- Huuliharpun tuoksu, täällä joku jo mainitsikin sama, siinä on ihan erikoinen omanlainen hajunsa
- Juuri avatun CD-levykotelon kirjasen tuoksu, uutta albumia kuunnellessa
Skidinä kun mentiin mökillä mummon kanssa kauppa-autoon ostoksille.
Siellä sisällä oli ihan oma tuoksunsa.
Varmaan se auton haju + kaikki myynnissä olleet tuotteet.
Äidin huulipuna. Monta vuotta sen jälkeen huomasin sen tuoksun toisessa punassa, heti tuli lapsuus mieleen. Äidin puna oli 60-luvulla, tämä toinen 80-luvulla.
Tussin ja hajukumin tuoksu. Myös minulla se pakokaasu, taidettiin olla ymmärtämättämme imppaajia. Tuli myös mieleen miten hyvältä tuoksuu perunakellarissa, sen huumaava tuoksu kun menin kauttaan saunaan.
Imelä kieloparfyymin tuoksu on jäänyt ikuisesti mieleen, tuo onnellisen muiston lapsuudesta ja ekasta saadusta ikiomasta hajuvedestä:)
Sukulaisrouva paistoi 60-luvulla munkkeja. Se kuumassa rasvassa tirisevien munkkien tuoksu nosti suorastaan veden kielelle. En muista oman äitini paistaneen koskaan munkkeja.