Mitä mieltä olet vasenkätisyydestä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn toki. Aivan kuten hyväksyn kehitysvammmaiset, romanit, ulkomaalaiset jne. niin hyväksyn myös vasenkätiset.
Minä en hyväksy ulkomaalaisia, jotain rajaa sentään.
Vasuri ja ylpeä siitä. Enpähän kuulu massaan vaan erotun persoonallisesti.
Sain kotona usein sormilleni jos kynä tai aterimet eksyivät vääriin käsiin. Äitini halusi olla tarkka siitä, että minusta tulee oikeakätinen. Kiitoksia vain äiti, mutta et onnistunut.
T. vasuri
Itselle kävi hassusti, että luulin olevani oikeakätinen, mutta kokeilin huvikseeni kirjoittaa vasemmalla ja osaankin näköjään kirjoittaa molemmilla semi sujuvasti. Muistiinpanoja teen välillä molemmilla käsillä.
Äitini ja veljeni ovat vasenkätisiä. Eivät ole homoja.
Toinen lapsistani on vasenkätinen ja hän on taiteellisesti tosi lahjakas, vaikka itse sanonkin. Käy koulua kuvataidepainotteisella ala-asteella. Minun ainakaan lähisuvussa ei ole tietääkseni ketään vasenkätisiä, mutta mieheni äiti oli vasenkätinen. Pakotettiin koulussa käyttämään oikeaa kirjoittaessa, mutta tekee vieläkin kaiken muun vasemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko aivan varma asiasta? Minullakin oli sisko joka luuli vuosia olevansa hetero ja oli onnellisesti naimisissa miehen kanssa, mutta sitten rakastuikin toiseen naiseen eikä kukaan osannut arvata sitä. Eikä aitokolaria.
Ovat jotain taruolentoja. Yleensä ne, jotka uskovat lentävään spagettihirviöön ja maapallonlittelyteen, uskovat myös vasenkätisiin. Meitä on moneen ratikkaan.
Kiellettiinkö teitäkin käyttämästä koulussa vasenta kättä?
Ainakin minä sain viestin kotiin viemiseksi jossa huomautettiin, että lapsi on pitänyt kynää vasemmassa eikä oikeassa jädessä sekä pyydettiin antamaan lapselle nuhteita ja opettamaan käyttämään oikeaa kättä. Ja tämä oli vielä 2000 -luvulla.
Miten asia on nykyään? Tuleeko kotiin palautetta jos lapsi eim. on pitänyt aterimia väärissä käsissä?
Yllättävän moni on oikeasti sekakätinen. Minäkin lapsena luulin olevani vasenkätinen, kun kaikki sanoivat että olen, ja pidin kynää vasemmassa. Vasta vähän vanhempana rupesin tajuamaan, että ei se niin yksinkertaista olekaan. Ratkaisevaa taisi olla, kun ostin vasenkätiset sakset enkä osannutkaan niitä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
maapallonlittelyteen
Korjaan: maapallon litteyteen
Vierailija kirjoitti:
Ovat jotain taruolentoja. Yleensä ne, jotka uskovat lentävään spagettihirviöön ja maapallonlittelyteen, uskovat myös vasenkätisiin. Meitä on moneen ratikkaan.
Totta. Olen kuullut, että ne ovat lähisukua meille av-trolleille.
Vierailija kirjoitti:
Kiellettiinkö teitäkin käyttämästä koulussa vasenta kättä?
Ainakin minä sain viestin kotiin viemiseksi jossa huomautettiin, että lapsi on pitänyt kynää vasemmassa eikä oikeassa jädessä sekä pyydettiin antamaan lapselle nuhteita ja opettamaan käyttämään oikeaa kättä. Ja tämä oli vielä 2000 -luvulla.
Miten asia on nykyään? Tuleeko kotiin palautetta jos lapsi eim. on pitänyt aterimia väärissä käsissä?
Äitiäni kiellettiin. Itse olen varhaiskasvatuksenopettaja. Nykyään vain seurataan onko kätisyys vahvistunut.
Vierailija kirjoitti:
Aterioidessa edim hienossa ravintolassa tai treffeillä aterimet kuuluu pitää oikeissa käsissä. Jostain syystä vasenkätisille on annettu erioikeus luistaa tästä säännöstä ja rikkoa ruokapöytä tapoja.
Olen vasenkätinen ja olen ihan pienestä asti syönyt haarukka vasemmassa ja veitsi oikeassa. Se tuntui luonnollisemmalta niin, kun oikeakätiselle siskolleni järjestys piti opettaa. Ja syön aina samalla metodilla, en vain hienoissa ravintoloissa. :)
Vierailija kirjoitti:
Aterioidessa edim hienossa ravintolassa tai treffeillä aterimet kuuluu pitää oikeissa käsissä. Jostain syystä vasenkätisille on annettu erioikeus luistaa tästä säännöstä ja rikkoa ruokapöytä tapoja.
Vaimo on vasuri ja kyllä se pitää veistä ja haarukkaa aivan kuin muutkin. Puikoilla syö vasemmalla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni on oikeasti sekakätinen. Minäkin lapsena luulin olevani vasenkätinen, kun kaikki sanoivat että olen, ja pidin kynää vasemmassa. Vasta vähän vanhempana rupesin tajuamaan, että ei se niin yksinkertaista olekaan. Ratkaisevaa taisi olla, kun ostin vasenkätiset sakset enkä osannutkaan niitä käyttää.
Itse olen oikea kätinen, mutta vasemman käden saksia on helpompi käyttää. Oikean puoleinen käsi tärisee saksien kanssa liikaa ja jäljestä tulee epäsiistiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se just meille vasureille tule luonnostaan, kun se haarukka on muutenkin jo vasemmassa kädessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko aivan varma asiasta? Minullakin oli sisko joka luuli vuosia olevansa hetero ja oli onnellisesti naimisissa miehen kanssa, mutta sitten rakastuikin toiseen naiseen eikä kukaan osannut arvata sitä. Eikä aitokolaria.
Homous ei onneksi mikään synti. Sen sijaan se, että ei hyväksytä ihmisiä piirteineen on.
Oletpas tyhmä kun tuollaisia luulet, nykypäivänä.
Tyhmyys yhdistettynä pahuuteen.