Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antibioottikuuri ei auta nuoren akneen, mitä seuraavaksi?

Vierailija
17.01.2019 |

Teinillä on ollut nyt kahteen otteeseen antibioottikuuri pahaan akneen, joka on kestänyt tauotta jo muutaman vuoden. Ensimmäinen kuuri auttoi, mutta akne palasi kuurin jälkeen ja rehotti taas kuukausia.

Toinen lääkäri sitten määräsi saman antibiootin pitempänä kuurina, mutta nyt ei ole parin kuukauden lääkkeiden napsimisen jälkeen vielä minkäänlaista paranemista näkynyt. Mitä seuraavaksi? Luulin, että antibiootit auttavat näihin aina. :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko maitotuotteiden pois jättäminen ruokavaliosta?

Vierailija
2/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi pitänyt saada nuorena kilpirauhaslääkkeet mutta aknea hoidettiin vaan ihme myrkyillä ja litkuilla vaikka hormonit sekasin oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio kuntoon!

Vierailija
4/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei auttanut edes Roaccutan. Vasta ehkäisypillerien sivuvaikutuksena akne hävisi.

Vierailija
5/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan mennä sinne lääkäriin uudelleen jos kerran lääkkeet ei toimi.

Vierailija
6/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Basiron-voidetta? Käytettävä varovasti koska saattaa viedä tekstiileistä värit. Tai reseptillä Epiduo, tosin puteli maksaa 50€. Joillakin tytöillä auttaa e-pillerit akneen.

Vahvin ja tehokkain lääke lienee Roaccutan ihotautilääkäriltä.

Vierailija
7/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kävi antibioottikuurin kanssa niin että ensin parantui ja sitten tuli pahempana takaisin hetken päästä. Siinä vaiheessa sain Roaccutan kuurin jolla akne lähti kokonaan vaikka arpia tietysti jäi. 

Vierailija
8/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunaja-kanelinaamio voi helpottaa.

Vierailija
9/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin kävi antibioottikuurin kanssa niin että ensin parantui ja sitten tuli pahempana takaisin hetken päästä. Siinä vaiheessa sain Roaccutan kuurin jolla akne lähti kokonaan vaikka arpia tietysti jäi. 

Toki siis e-pillerit yhdessä Roaccutanin kanssa kun ilman pillereitä ei totakaan olisi mulle määrätty. Samoja e-pillereitä käytän edelleen.

Vierailija
10/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan käyneet ihotautilääkärillä? Akneen on paikallishoitojakin eikä aina tarvitse syödä kuureja. Minulla aikuisena auttoi clindoxyl-geeli (basiron ei pätkääkään, joskus kokeilin hätävarana)

Tuskinpa nuoruusiän akne johtuu ruokavaliosta, iho vain pääsee tulehtumaan jos on perinnöllistä taipumusta akneen ja pääsee riittävän pahaksi.

Vierailija
11/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio kuntoon!

Mielestäni nuorella on ihan normaali ruokavalio ja olen yrittänyt lisätä vielä vihreää kasvista, salaatteja yms. jotka itselläni pitävät näpyt poissa. Tosin minulla ei olekaan koskaan ollut varsinaista aknea. -ap

Vierailija
12/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio kuntoon!

Pojallani on laitettu ruokavalio uusiksi (ei sokeria, punaista lihaa, maitotuotteita...) ihan muista syistä kuin ihon takia, mutta ei mitään vaikutusta... 😏

Syönyt nyt todella kurinalaisesti yli puoli vuotta.

Vierailija
13/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa taas väärin että postetaan liha ja eläinperäiset ruoka aineet. Ihminen saa kaiken tarvitsemansa 52 ravintoainetta vaan eläinperäisistä ruoista ja varsinkin lihasta.

Vierailija
14/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää todella paljon ihmiset, jotka huutelee että peskää sitä naamaa tai syökää terveellisemmin. Minulla ainakin on huonot geenit ihon suhteen. Roaccutanin söin pari vuotta sitten ja puolen vuoden jälkeen finnit palasi. Kokeiltiin antibioottikuuria, joka ei auttanut. Nyt viime viikolla aloitin e-pillerit, jos niillä saisi naaman kuntoon. Minun tilanteeni ei ole edes kovin paha, mutta häiritsee joka päiväistä elämääni ja vaikuttaa itsetuntoon.

Vierailija
15/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika paha akne selässä. Lopulta lähti pysyvästi Roaccuttatanilla.

Vierailija
16/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan on tehokkain hoito, ja mulla auttoi.

Alkoholia ei kuurin aikana sitten saa nautiskella, ja naiset jotka käyttää huolehtivat supervarmasti ehkäisystä, kun on sikiöille vaarallista.

Vierailija
17/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpit pois iholta, niin ei tulehdu. Antibioottikuuri kuulostaa todella hölmöltä... Hormonitasot on siis kunnossa? Ellei mikään geeli tms auta, kannattaa ehdottomasti tarkistuttaa hormonitasot, eikä ruveta inakaan syömään minkään sortin hormooneja summamutikassa.

Vierailija
18/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinillä Differin- voide. Toimii.

Vierailija
19/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärille, hän voi määrätä esim isotretinoinia, joka itselläni auttoi.

Vierailija
20/23 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa "suola ihon hoidossa". Ainut millä mulla oikeesti lähti, ei tarvinnut antibioottia. Asiasta on lukuisia ketjuja. Suola desinfioi syvältä, kosteuttaa syvältä ja auttaa nopeasti jopa syviin finneihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä