Kertokaa miten ihmeessä saatte esim. kuukauden sairaslomaa?
Minä olen käynyt useita kertoja lääkärissä korkean verenpaineen, korkean pulssin, unettomuuden ja masennusoireiden takia mutta en saa sairaslomaa kuin muutaman päivän.
Olen ihan poikki enkä jaksa hoitaa työtäni, itken melkein koko ajan. Sanoin lääkärille että en ole työkunnossa niin sain 4 päivää sairaslomaa. Muilla kerroilla en ollenkaan.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Se, että on "poikki" ei oikeuta sairauslomaan. Väsymys ei ole sairaus.
Se on epäkohta, että juuri silloin kun ihminen alkaa uupua, ei voida muka tehdä mitään. Oma mieheni uupui töissä ja nyt on menossa pitkä sairausloma masennuksen vuoksi. Jos uupumukseen olisi voitu puuttua ajoissa, masennus ei kenties olisi edes puhjennut.
Vierailija kirjoitti:
Kohdunpoistosta saa neljä viikkoa, olkapääleikkauksesta samoin. Mutta niistä onkin sitten kipeänä ja pitää voimistella ja kuntouttaa vielä kauan.
Keisarinleikkauksestakin sain saikkua.
Nuku työpaikalla, kävele päin seiniä ja puhu sekavia, jos oikeasti olet ihan piipussa, se käy luonnostaan. Työantajan nähden vielä parempi, hän ohjaa sinut lääkärille sitten.
Nuo kaikki voin työpaikalla tehdä mutta mitä se auttaa kun yksin siellä olen.
Kohtu on jo poistettu niin ei auta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla vuosilomat. Kysy palkatonta?
On on mutta niitä ei ole mahdollista pitää kun ei ole ketään joka minua tuuraa niin en saa edes palkatonta vapaata. Lääkärin todistuksella voin olla pois. Ja toisaalta, miksi käyttää vuosilomat tai palkaton vapaa siihen mihin kuuluisi saada sairaslomaa?
No ITE ainakin hänen/hakisin palkatonta jos ei muuta saa :p (aina en oo saanut vaik uupumuksen takia hakenu).
Polven tekonivelleikkaus 2 kk saikkua
Vierailija kirjoitti:
Se, että on "poikki" ei oikeuta sairauslomaan. Väsymys ei ole sairaus.
Etvarmaan ole ikinä ollut oikeasti väsynyt.
Vaikea masennus, paniikkioireita, ahdistuneisuutta. Kaksi kuukautta saikkua, sen jälkeen vielä kolme kuukautta.
N6 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sulla vuosilomat. Kysy palkatonta?
On on mutta niitä ei ole mahdollista pitää kun ei ole ketään joka minua tuuraa niin en saa edes palkatonta vapaata. Lääkärin todistuksella voin olla pois. Ja toisaalta, miksi käyttää vuosilomat tai palkaton vapaa siihen mihin kuuluisi saada sairaslomaa?
No ITE ainakin hänen/hakisin palkatonta jos ei muuta saa :p (aina en oo saanut vaik uupumuksen takia hakenu).
Kuten sanoin, en edes saisi palkatonta kun kukaan ei voi minua tuurata.
Keskivaikea masennus, 2 kk. Pitkään sinnittelin, sitten katkesi kamelin selkä.
Jos sinulla on masennusoireita, hakeudu paikkakuntasi mielenterveyspuolelle. He ainakin ottavat nuo masennusoireet tosissaan ja voivat kertoa vaihtoehtoja. Masennusoireisiin kannattaa reagoida ajoissa, koska mitä pidempään annat niiden jyllätä, sitä hankalampi niitä on korjata. Suosittelen tätä erittäin vahvasti, sinä olet huolen ja hoidon arvoinen!
Minun oloni romahti syksyllä täysin ja sain ensin viikon ja uuden käynnin yhteydessä toisen sairauslomaa. Samassa yhteydessä otettiin labrat noista yleisimmistä voimattomuutta aiheuttavista jutuista. Ne eivät paljastaneet mitään syitä, voimani vaan olivat kertakaikkiaan loppuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunpoistosta saa neljä viikkoa, olkapääleikkauksesta samoin. Mutta niistä onkin sitten kipeänä ja pitää voimistella ja kuntouttaa vielä kauan.
Keisarinleikkauksestakin sain saikkua.
Nuku työpaikalla, kävele päin seiniä ja puhu sekavia, jos oikeasti olet ihan piipussa, se käy luonnostaan. Työantajan nähden vielä parempi, hän ohjaa sinut lääkärille sitten.
Nuo kaikki voin työpaikalla tehdä mutta mitä se auttaa kun yksin siellä olen.
Kohtu on jo poistettu niin ei auta...
Menet nyt vaan sinne lääkäriin uudestaan. Kerrot koko tilanteen. Jos et nyt jollain puoskarilla käy, niin kyllähän tuossa pitää alkaa hoitomuotoja miettiä.
Uupumukseen ei ihan oikeasti voi saada palkallista sairaslomaa. Pitää olla joku oikea sairaus, joka diagnosoimaan.
Aloittajan kannattaisi ensin hankkia masennusdiagnoosi, jos oikeasti uskoo, että se hänellä on. Sitten siihen apua, ja sen yhteydessä on mahdollista myös saada sairaslomaa. Toisaalta masennukseen on todettu olevan apua kuitenkin työn teosta, joten pitkiä sairaslomia ei haluta kirjoittaa. Ne laitostavat ihmisen kotiin.
Burn out. Viikko kerrallaan sain saikkua mutta yhteensä sitä tuli reilu kuukausi. Sitten kokeilin kevennettyä työpäivää viikon . Sitten uusiks saikulle. Lopulta vaihdoin työpaikkaa.
Raskauspahoinvointi, sain kuukauden. Ennen äitiysloman alkua sitten sain 6 viikkoa liitoskipujen takia.
Söin itseni sairaaksi, ja nyt ei enää tarvitse käydä töissä. Ainoa haittapuoli on tämä 230kg paino, mutta pikkuhiljaa laihduttelen tässä ja saan sitten olla laihana ja suht nuorena eläkkeellä vielä pitkään.
Muut näyttää saavan helposti saikkua masennuksen yms takia.. tsemppiä AP!
Burn out ja totaaliromahdus, 5vkoa saikkua ja kevennetyllä työpäivällä takaisin arkeen.
olen ollut kuukauden saikulla pitkittyneen kohtutulehduksen takia.. pätkissä tietenkin meni kun toiveena oli parantua.....
Ahdistuneisuushäiriö + burn out, 2kk.
Kyllä unettomuus on sairasloman paikka, kyllä huomaa vastauksista ketkä siitä eivät ole kärsineet. toisekseen epäterveellistä kun on noin korkeat paineet. Meet uudestaan vaan. Tai sitten valehtelet että olkapää kipeä ja et saa kättä nostettua kunnolla. Mikäli oikeaa syytä ei lääkäri ymmärrä. Itsekin oon törmännyt todella ymmärtämättömään lääkäriin joka ei ymmärtänyt kuinka invalidisoivaa unettomuus on.