Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä h*******i teitä hoitajia vaivaa??

Vierailija
17.01.2019 |

Onko se työ ihan oikeasti niin paskaa, että se pitää purkaa potilaisiin?

Olen nyt viimeisen kahden viikon aikana joutunut poikkeuksellisesti käyttämään jokaisen lapseni (3kpl) kanssa julkisen terveydenhuollon palveluita ja joka kerta hoitajien käytös ollut ala-arvoista. Yhden jopa siinä määrin että tein valituksen ylemmälle taholle. Irtisanokaa itsenne jos ei työt maistu, tuo potilaille kiukuttelu on naurettavaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt viimeisen kahden viikon aikana joutunut poikkeuksellisesti käyttämään jokaisen lapseni (3kpl) kanssa julkisen terveydenhuollon palveluita ja joka kerta hoitajien käytös ollut ala-arvoista. Yhden jopa siinä määrin että tein valituksen ylemmälle taholle. Irtisanokaa itsenne jos ei työt maistu, tuo potilaille kiukuttelu on naurettavaa.

Olet aivan oikeassa. Potilaalle kiukuttelu on ei vaan naurettavaa vaan suorastaan törkeää. Hyvä että olet tehnyt valituksen. Valitettavasti meistä hoitajista kaikki eivät ole joutuneet siihen potilaan paikalle eivätkä aina tajua ajatella sitä miltä se oma käytös siinä tuntuu.

T: yksi hoitaja joka on joutunut antamaan melkoisen kipakkaa palautetta kollegoidensa ja lääkäreiden käytöksestä

2/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hoitajat on samanlaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä trolleja. Toisaalta kuvastaa hyvin mikä asenne syvissä vesissä uivilla on ilmaisra terveydenhuoltoa ja hoitajia kohtaan :/

Vierailija
4/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan oikeassa. Potilaalle kiukuttelu on ei vaan naurettavaa vaan suorastaan törkeää. Hyvä että olet tehnyt valituksen. Valitettavasti meistä hoitajista kaikki eivät ole joutuneet siihen potilaan paikalle eivätkä aina tajua ajatella sitä miltä se oma käytös siinä tuntuu.

T: yksi hoitaja joka on joutunut antamaan melkoisen kipakkaa palautetta kollegoidensa ja lääkäreiden käytöksestä

Kas, meillä on täällä Äiti Teresa. Vai ihan Florence Nightingale? Kirkkaimmat kruunun saat keksimällä työkavereistasi loruja.

Vierailija
5/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Kyllä ja kaikki hullut ja syrjäytyneet ovat samanlaisia sossupummeja. 

Vierailija
6/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas, meillä on täällä Äiti Teresa. Vai ihan Florence Nightingale? Kirkkaimmat kruunun saat keksimällä työkavereistasi loruja.

Hah! Kyllä niitä kiukuttelevia hoitajia on liiaksikin asti.

Taidat olla yksi niistä ja kiukuttelet tuolle, joka ei suostu hyssyttelemään.

T: Aivan eri

Vierailija
7/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettimyt kuin ap.

T. Ex-hoitaja

8/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Kyllä ja kaikki hullut ja syrjäytyneet ovat samanlaisia sossupummeja. 

No ei sossupummiksi joudu kukaan menestyvä. Itselle ei voi tapahtua mitään niin pahaa että tarvitsisi sossun mennä

Vierailija
9/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kanssa ihan yleinen ilmiö hoitoalalla, että sitä aletaan pilkata ja haukkua, joka uskaltaa puuttua epäkohtiin. Eli toinen hoitaja ei saa puuttua työkaverinsa touhuihin, oli homma kuinka pielessä vaan. Jopa siinä määrin, että ihan konkreettisia hoitovirheitäkin piilotellaan.

-ohis

Vierailija
10/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah! Kyllä niitä kiukuttelevia hoitajia on liiaksikin asti.

Taidat olla yksi niistä ja kiukuttelet tuolle, joka ei suostu hyssyttelemään.

T: Aivan eri

Yleensä nämä työkavereista "kantelijat" ovat sitä osastoa, joka ei osaa itse tehdä töitään ja ammattitaidottomuutensa vuoksi ei käsitä kollegoidensa toimintatapoja. Olen itse saanut valitusta, kun passitin erään narkkarin pois jonosta, koska hän oli hakemassa bentsoja "paniikkikohtaukseen". Tiedoissa oli että hänelle ei tule määrätä rauhoittavia, koska käyttää niitä väärin ja sekaisin muiden aineiden kanssa. No kokemattoman kollegan mielestä olin "epäempaattinen" sun muuta, olisi pitänyt keskustella ja neuvotella ja jauhaa ja jauhaa sitä samaa mitä joka kerta kun tullaan vonkaamaan pameja. Tämä herra oli meille tuttu jo vuosien ajalta ja aika ajoin hän kävi kokeilemassa kepillä jäätä. Tarpeetonta kai sanoakaan, että viina haisi ja silmät olivat valmiiksi nuppineulan kokoiset, eikä kaveri suostunut puhallutukseen. No, kokematon kollegano järkyttyi tästä ja meni kantelemaan osastonhoitajalle, joka käski kantelijaa joko a) heräämään todellisuuteen tai b) hakeutumaan muualle töihin. Vaihtoehto b oli hänelle se ratkaisu.

Vierailija
11/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kanssa ihan yleinen ilmiö hoitoalalla, että sitä aletaan pilkata ja haukkua, joka uskaltaa puuttua epäkohtiin. Eli toinen hoitaja ei saa puuttua työkaverinsa touhuihin, oli homma kuinka pielessä vaan. Jopa siinä määrin, että ihan konkreettisia hoitovirheitäkin piilotellaan.

-ohis

Ammattiylpeys ja -etiikka puuttuu täysin.

Vierailija
12/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset menee samanlaiseen hoitsuammattilakkoon kuin synnytyslakkoon, ei Suomessa enää ketään hoideta, paitsi yksityisellä puolella rahalla. Josta joku pyrkyri taas vetää välistä omansa ja kaikki taas kallistuu. Se työ on niin paskaa, mutta sen ei tarvitsisi olla, joten turhauttavaahan se on. Enkä kyllä itse ole saanut huonoa palvelua keneltäkään hoitajalta, liekö sitten syynä se, että kohtelen heitä kuin ihmisiä ja ymmärrän, etten ole heidän maailmansa napa vaikka hätä olisikin. 

Tapoja saisi olla kaikilla puolin ja toisin, mutta täytyy sanoa, että hoitsuille mulla riittää hieman enemmän ymmärrystä stressin aiheuttamalle huonolle tuulelle kuin esim. huippupalkkaansa lisuketta itkeville lennonjohtajille. Kaikki kunnia heillekin työstään, mutta jos olisi yksi potti josta kaikkien palkankorotukset jaetaan, niin hoitajien palkankorotuksiin ja lisäavun palkkaamiseen kiireen ja stressin vähentämiseen menisi aika penteleesti siitä potista ennenkuin lennonjohtajiin päin edes vilkaistaisiin. 

Vierailija
13/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Silppu taas se sama, jonka mies joutui luopumaan ajokortistaan?

Vierailija
14/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä trolleja. Toisaalta kuvastaa hyvin mikä asenne syvissä vesissä uivilla on ilmaisra terveydenhuoltoa ja hoitajia kohtaan :/

Oli se terveydenhoito kuinka "ilmainen" sille asiakkaalle tahansa tai hoitajan työ kuinka pas kaa tahansa niin siltikään se ei oikeuta hoitajaa kaatamaan sitä omaa pahaa oloa hoidettavien niskaan. Niillä hoidettavilla kun sattuu olemaan jo ne sairautensa ja vaivansa omina taakkoinaan.

Siinä vaiheessa kun huomaa että meinaa se oma huono olo lähteä purkautumaan niihin hoidettaviin niin jokaisella on vastuu siitä omasta työstään ja siitä, miten sen tekee. Jos ei jaksa/pysty/kykene työtään asiallisesti tekemään on edessä työpaikan tai alan vaihto. Kun siihen hoitajan työhön nyt sattuu kuulumaan myös se toisen ihmisen kohtaaminen, ei vaan se pelkkä "hoito". Ja se toinen ihminen on kohdattava asiallisesti, oli se oma työ kuinka kuormittavaa tahansa, ihan niinkuin muissakin ammateissa joutuu tekemään.

Vai saako sen hoitajan lapsen opettaja arviointikeskustelussa tiuskia että kun en nyt kuule vielä kerinnyt kattoa tätä arviointia loppuun kun on niin kiire! Hoitaja menee lounaspaikkaan syömään ja tiskistä on ruoka loppu. Asiaa tiedustellessa keittiöhenkilökuntaan kuuluva työntekijä alkaa naama norsunveellä valittaa kuinka on kiire ja yksi työntekijäkin just lähti, ymmärtäkää nyt että sitä ruokaa on kyllä tulossa kunhan ehditään! Katsastuskonttorilla tiskillä ei näy ketään, hoitaja painaa kelloa jossa lukee "jos tiskillä ei näy henkilökuntaa, paina tästä". Ketään ei kuitenkaan tule. Hoitaja lähtee etsimään henkilökuntaa, kaikki istuvat kahvihuoneessa. "Hei sori, meillä on nyt tauko kesken, oottelepa nyt vaan siellä odotushuoneessa." ja ovi suljetaan päin hoitajan naamaa.

Hoitajillahan vastaava käytös on miltei normaalia...

Vierailija
15/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin pidän potilaille vittumaiset kollegani kuin hoidan hommat alimiehityksellä. Vaikka (ainakin vielä) jaksan näyttää potilaille empaattista naamaa, niin onhan hoitotyö ihan hullujen hommaa kaikkine vinkuvine "minä ja minun verorahat" hulluineen, muista puhumattakaan. Jaksamaan saa huumori ja ne harvat, työtämme arvostavat potilaat. Heille suuri kiitos. Ja ei, tässä tilanteessa ette ala vinkumaan ammatinvalinta kysymyksestä, koska jos nämä kaikki negatiiviset irtisanoutuu, ei ole enää hoitoa.

Vierailija
16/16 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset menee samanlaiseen hoitsuammattilakkoon kuin synnytyslakkoon, ei Suomessa enää ketään hoideta, paitsi yksityisellä puolella rahalla. Josta joku pyrkyri taas vetää välistä omansa ja kaikki taas kallistuu. Se työ on niin paskaa, mutta sen ei tarvitsisi olla, joten turhauttavaahan se on. Enkä kyllä itse ole saanut huonoa palvelua keneltäkään hoitajalta, liekö sitten syynä se, että kohtelen heitä kuin ihmisiä ja ymmärrän, etten ole heidän maailmansa napa vaikka hätä olisikin. 

Tapoja saisi olla kaikilla puolin ja toisin, mutta täytyy sanoa, että hoitsuille mulla riittää hieman enemmän ymmärrystä stressin aiheuttamalle huonolle tuulelle kuin esim. huippupalkkaansa lisuketta itkeville lennonjohtajille. Kaikki kunnia heillekin työstään, mutta jos olisi yksi potti josta kaikkien palkankorotukset jaetaan, niin hoitajien palkankorotuksiin ja lisäavun palkkaamiseen kiireen ja stressin vähentämiseen menisi aika penteleesti siitä potista ennenkuin lennonjohtajiin päin edes vilkaistaisiin. 

Mä taas olen ikävän usein törmännyt epäasiallisiin hoitajiin; ollaan töykeitä, ei katsota silmiin, ei oikein vastata kun sanalla-parilla murahdellen. Jos ei olla avoimen vihamielisiä niin sitten olen potilaana melkein ilmaa. Kaikki tämä käytös, vaikka kuinka olen ystävällinen ja kohtelias.

Siinä vaiheessa kun käy ilmi että olen itse sh, se suhtautuminen muuttuu täysin. Vastaillaan ihan asiallisesti, saatetaan hymyillä ja jopa lasketaan vähän leikkiäkin tässä kollegoiden kesken...

Seuraavalle potilaalle kuulutaankin sitten taas tiuskivan vaikka hän käyttäytyy ihan asiallisesti.

Musta tälläinen käytös on tosi häiritsevää ja kertoo kyllä enemmän siitä hoitajasta itsestään kuin työstä tai sen kuormittavuudesta. Että en todellakaan allekirjoita itse tuota "niin metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan