Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero-imettäjät, apuanne kaivataan 13kk imetyksen kanssa :-)

Vierailija
15.05.2006 |

Eli poika on nyt 13kk. Imetän eikä meillä ole mitään kiirettä vieroittaa lasta rinnasta.

Ongelmaksi on kuitenkin muodostumassa yösyönti. Nukumme perhepedissä, ja poika syö vaihtelevasti 2-5x yössä. Olen ihan hyvin tuota jaksanut, jatkan uniani samantien jos nyt edes herään syömiseen. Muksu saattaa kiehnätä itsensä kylkeen kiinni ja ottaa tissin itse suuhun, eli aika leppostahan tuo syöttäminen on :-)

Pikkuhiljaa ehkä kuitenkin voisin nukkuakin yöt läpeensä, pojan hampaillekaan jatkuva syönti ei varmaankaan ole hyväksi.

Miten te muut olette ratkaisseet tilanteen, jos tälläistä jollain on ollut?

Toisaalta tuntuu hurjalta edes aloittaa vieroitusta yösyönnistä, jaksan sitä kuitenkin ihan hyvin ts. saan yöuneni, mutta toisaalta taas..

Vaikeaa.

Poika on muutenkin ihan erilailla suhtautunut rintaruokintaan kun kaksi vanhempaa, tyttöä. jotka vieroittivat itse itsensä hiukan alle vuoden iässä. Pojalle tämä tuntuu olevan jotain elämää suurempaa, hän ottaa huikat pahaan oloon, väsymykseen, saattaapi tulla muuten vain, nostaa paidan helmaa ja alkaa syömään..

Ajattelin pitäiskö ottaa imetystukiryhmään yhteyttä, mutta kyselen täältä nyt ensin.

Kiitos jos joku jaksaa vastailla, ja hyvää kesää kaikille.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse jaksat hyvin? Hampaiden puolesta ei tarvitse pelätä, kunhan harjaa ne hyvin illalla, äidinmaito ei ole kariogeenista (tästä on ihan pätevä suomalainen tutkimus, Ala-Luusua tms. thenyt).

Jatka vaan ihan niin kuin sinusta parhaiten tuntuu.

Vierailija
22/25 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että lapsenne on vieroitettu myös pullosta tai tutista ennen vuoden ikää. Nehän kun ovat vain rinnan korvikkeita. Eihän niitäkään saa enää sitten taaperolle antaa, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oli kiva lukea tätä ketjua (siis suurinta osaa viesteistä) koska meillä 8kk tyttö ja monet tutut kauhistelleet, että vieläkö mä öisinkin imetän?!?

Tyttö herää siis vielä kerran yössä syömään, joskus, toisinaan nukkuu koko yön ja itse jaksan kyllä heräilyn hyvin, koska jatkamme molemmat sen jälkeen samantien unia (lapsi nukkuu omassa huoneessaan)

Vierailija
24/25 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se imetys niinkään haittaa mutta en voi nukkua perhepedissä enää. Oma yöuni kärsii jo niin paljon kun lapsi pyörii ja potkii koko ajan.

Joten päätös on jo tehty. Enää toteutus jäljellä.=)

Esikko lopetti itse 13kk iässä.

Vierailija
25/25 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että aloitukseni on kirvoittanut monia kirjoituksia. On mielenkiintoista lukea muiden kokemuksista aiheesta. Se yllätti että ei tullut enempää negatiivisiä kommentteja, aihe tuntuu olevan aika tulenarka, jostain kumman syystä.

Joku kysyi että onko siinä joku ongelma että poika syö vielä. Sehän siinä on, ongelmaa ei sinänsä ole. Nyt kun varmistui (myös toisaalta sain samaa infoa) tuo ettei hampaat kärsi, on sekin " ongelma" poistettu.

Jotenkin ristiriitainen olo. Jaksan hyvin yösyötöt, mutta toisaalta välillä kun syömistahti yltyy ja poika syö 5-6x yössä, väsyttää se toki. Mutta toisaalta ei kuitenkaan vaikuta päiviini, en tunne olevani väsynyt.

Äh, tätä on vaikea selittää. Varmaan me jatketaan ihan samaan malliin, ja odotan milloin poika itse osoittaa vierottumisen merkkejä. On tämä niin ainutlaatuista tämä elo pojan kanssa, uskon että luonto hoitaa asian miten parhaaksi näkee.

Kiitos vielä vastanneille. Jatkakaa kirjoittelua, kiva lukea muista samassa tilanteessa olevista.

Oikein kaunista kesää kaikille.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän