Voiko raskaana ollessa juoda viinilasin joskus?
Kommentit (30)
Minä join, kaksi täysin tervettä lasta olen saanut.
Toki voi. Riskejä ei kukaan tarkkaan tiedä. Saattaa aiheuttaa vaurioita ehkä ei. Kukin voi päättää itse ottaako riskin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuolla perusteella voit huoletta luvata että muutkin saa?
Vierailija kirjoitti:
Joku voisi toki argumentoida, ettet tiedä kuinka terveitä ja fiksuja olisivat ilman viinilasejasi.
Voi. Viinilasin alkoholimäärä palaa melkein sitä tahtia kuin sitä juo. Lopettakaa nyt tää hysteria.
Kyllä sen varmaan voi juoda joskus, vaikka eihän sitä toki suositella "turvallista rajaa ei tunneta, blaa".
Itse olen viinin ystävä ja silloin tällöin esim. ravintolassa teki ruoan kanssa mieli hyvää, täyteläistä punaviiniä. Sitten kuitenkin jos sen pienen lasillisen vaikka tilasi ja maistoi, niin jotenkin ei vaan pystynyt juomaan. Yhden suullisen otti ja sitten alkoi miettiä mahassa olevaa, nyrkin kokoista vauvaa eikä enää tehnyt mieli. Toki kaikilla se ei näin toimi.
Jokainen tekee omat päätöksensä tämän asian kanssa. Jos joskus on tyyliin kolme kertaa raskauden aikana, niin tuskinpa siitä mitään haittaa on, mutta jos se on kerran viikossa, niin sitten alkaa olla hiukan eri asia.
Ei sitä nykyään suositella, joten itse en ole edes harkinnut juoda, vaikka sinänsä satunnaisen yksittäisen viinilasillisen riskit epäilemättä onkin varsin pienet ja suurin riski on siinä, että osalle ihmisistä alkoholi on ongelma ja yhden salliminen joskus voisi johtaa siihen että niitä yksiä menisi usein tai kertakäyttö ei jäisikään yhteen.
Hassua kyllä, oma äitini kun on eteläeuroopasta kotoisin niin heillä päin kun hän oli lapsi, lääkärit suosittelivat alkoholiannosta esim. raskauspahoinvointiin tai kivuliaaseen kohdun supisteluun loppuraskauden aikana. Mutta eipä ole siltä ajalta varmasti tutkimustuloksia suuntaan tai toiseen onko tuollaisen hyvin satunnaisen pienen määrän alkoholinkäytön sallimisella ollut haitallisia vaikutuksia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuolla perusteella voit huoletta luvata että muutkin saa?
Lupasinko muka jotain?
Ennen neuvolassa sanottiin että ei haittaa yksi annos, mutta suositus on nykyään että ei ollenkaan koska turvallista rajaa ei olla kyetty määrittämään.
Miksi joisit? Kukaan ei estä sinua kännäämästä niin paljon kuin tahdot raskaana ollessasi, mutta se on vastuutonta lastasi kohtaan.
Kusipää! Miten se päihde voi olla maailman tärkein asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä nykyään suositella, joten itse en ole edes harkinnut juoda, vaikka sinänsä satunnaisen yksittäisen viinilasillisen riskit epäilemättä onkin varsin pienet ja suurin riski on siinä, että osalle ihmisistä alkoholi on ongelma ja yhden salliminen joskus voisi johtaa siihen että niitä yksiä menisi usein tai kertakäyttö ei jäisikään yhteen.
Hassua kyllä, oma äitini kun on eteläeuroopasta kotoisin niin heillä päin kun hän oli lapsi, lääkärit suosittelivat alkoholiannosta esim. raskauspahoinvointiin tai kivuliaaseen kohdun supisteluun loppuraskauden aikana. Mutta eipä ole siltä ajalta varmasti tutkimustuloksia suuntaan tai toiseen onko tuollaisen hyvin satunnaisen pienen määrän alkoholinkäytön sallimisella ollut haitallisia vaikutuksia vai ei.
Onko äitisi terve?
Voit otta huumeitakin ja tupakoida. Paskiainen!
Miksi oletetaan että ap on viinimyönteinen? Kunhan kartoittaa yleistä mielipidettä.
Ymmärrän, että asia voi kiinnostaa jos törmää jossain suoli24:ssä ristiriitaiseen infoon. Mutta se, että asia kiinnostaa tosiaan niin paljon, että lähtee työllä ja vaivalla etsimään, että löytyiskö sitten av:sta hyväksyntää joltain "olen asunut Ranskassa, olen eliittiä, ja siellä siis ryypättiin raskaanakin mukamas"-mamman sepustuksista, kertoo, että alko houkuttaa liian paljon. Ei ole hyvä juoda raskaana eikä pitäisi olla kovin iso uhraus jättää juomatta! Ihan oikeasti lasi viiniä tai ei on sinulle aivan yksi ja sama (paitsi jos olet alkoholisti mitä et tietenkään ole), mutta sikiölle sillä on merkitystä! En kestä näitä alkoäitejä, jotka vielä kehtaa sitä huudella. Lasta käy sääliksi, älä viitsi juoda ihan oikeasti, ajattele sitä lasta äläkä vain itseäsi.
Ei tietenkään! Jos olet samassa huoneessa, kun viinipullo avataan, saa lapsesi välittömästi syövän, aivokasvaimen ja asennevamman.
Vierailija kirjoitti:
Niin - Ninan ja Niko Petterin....
Ei mielellään, mutta omapa on lapsesi.