Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettääkö teitä tuettu loma?

Vierailija
17.01.2019 |

Hävettääkö lähteä tuetulle lapsiperhelomalle? Kehtaatteko kertoa tutuille, minne meette?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pok-kaa kirjoitti:

Henkilökunta EI tiedä ketkä ovat tuetulla lomalla ja vaikka tietäisivätkin,on olemassa VAITIOLOVELVOLLISUUS:

Mene Porvooseen takas.

Kai ne nyt tietää, kuka laskun maksaa? Jos normaalisti maksan laskuni kylpylän respassa, tekeekö myös tuetun loman asiakas niin? 

Mun mielestä tuetut lomat on ihan ok, mutta en kyllä tajua, millä perusteella niitä myönnellään. Sopeutumisvalmennus- ja vertaistukikurssit ymmärrän, mutta mites nämä muut? Työkaverini perhe reissailee näillä vuosittain. Siis ihan itse kertoo näistä ja kannustaa muitakin hakemaan. Hän on itse hoitovapaalla pienten lasten kanssa, tosin vain vauva on kotona, muut päiväkodissa. Miehellä on hyväpalkkainen työ. Ai mistäkö tiedän? Siitä, että tuettujen lomien lisäksi reissaavat vuosittain myös etelän lomilla, risteilyillä ja lumilomilla. Siis kaikilla näistä. Ovat akateemisia koulutettuja eivätkä millään mittarilla elämänkoululaisia. Ihan vaan, että mun mielestä voisivat maksaa myös sen kylpyläreissun itse, jos ovat sen tarpeessa. Tuetun loman voisi antaa jollekin, jolla oikeasti ei ole varaa sitä maksaa.

Me saimme aikanaan koska perheessä oli lievästi kehitysvammainen sisarukseni. Molemmilla vanhemmillani oli työpaikka ja toisella korkeakin palkka.

Ne jaetaan taloudellisin ja sosiaalisin perustein. Ehkä ystäväsi perheessä on ongelmia joista et vaan tiedä.

Vierailija
42/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin työttömät lomia tarvitsevat kun sekin on aina pitänyt ansaita ja monetkaan nyt lomia pysty nyt pitämään kuin päiviä.

Ei tuetut lomat ole pelkästään työttömille. Itse olen pienipalkkainen ja mies sairaseläkkeellä, ollaan saatu perheloma 2 kertaa.

Ja minä yksinhuoltaja ja leski, joten olimme pari kertaa lapsen kanssa noilla lomilla vaikka töissä kävinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pok-kaa kirjoitti:

Henkilökunta EI tiedä ketkä ovat tuetulla lomalla ja vaikka tietäisivätkin,on olemassa VAITIOLOVELVOLLISUUS:

Mene Porvooseen takas.

Kai ne nyt tietää, kuka laskun maksaa? Jos normaalisti maksan laskuni kylpylän respassa, tekeekö myös tuetun loman asiakas niin? 

Mun mielestä tuetut lomat on ihan ok, mutta en kyllä tajua, millä perusteella niitä myönnellään. Sopeutumisvalmennus- ja vertaistukikurssit ymmärrän, mutta mites nämä muut? Työkaverini perhe reissailee näillä vuosittain. Siis ihan itse kertoo näistä ja kannustaa muitakin hakemaan. Hän on itse hoitovapaalla pienten lasten kanssa, tosin vain vauva on kotona, muut päiväkodissa. Miehellä on hyväpalkkainen työ. Ai mistäkö tiedän? Siitä, että tuettujen lomien lisäksi reissaavat vuosittain myös etelän lomilla, risteilyillä ja lumilomilla. Siis kaikilla näistä. Ovat akateemisia koulutettuja eivätkä millään mittarilla elämänkoululaisia. Ihan vaan, että mun mielestä voisivat maksaa myös sen kylpyläreissun itse, jos ovat sen tarpeessa. Tuetun loman voisi antaa jollekin, jolla oikeasti ei ole varaa sitä maksaa.

Mitenkähän he voivat saada loman vuosittain, koska se on sääntöjen vastaista?

Vierailija
44/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pok-kaa kirjoitti:

Mene Porvooseen takas.

Voiko niitä saada monesta paikasta? Toimivatko kaikki järjestöt yhteistyössä?

Vierailija
45/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin itse joskus, kun oli hiukan epäonnea perheessä. Häpesin kyllä.

Kaikenlaista tuli vastaan kyllä...

Kerran ollessani ihan omalla reissullani Nuuksiossa, tein valituksen laumasta elämänkoululaisia, jotka valtasivat koko uimahallin ja sikailivat aivan todella oksettavasti ruokailuissa.

Henkilökunta sanoi, etteivät voi mitään, kun he ovat tuetulla lomalla.

Juu, ja emme itse harrastaneet tuollaista koskaan!

😀😁😂Mikseiköhän henkilökunta ei voinut tehdä mitään😀😁😂.

Tietysti henkilökunta voi puuttua kaikkien vierailijoiden käyttäytymiseen.

Itse olen ollut vain sellaisrlka lomalla, missä kaikki osallistujat ovat olleet tuetulla lomalla.

Onneksi en ole koskaan lomalkani eksynyt mihinkään edellusen kommentin sikailupaikkaan.

Vierailija
46/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pok-kaa kirjoitti:

Mene Porvooseen takas.

Voiko niitä saada monesta paikasta? Toimivatko kaikki järjestöt yhteistyössä?

Järjestöt toimivat yhteistyössä.

Vierailija
47/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä yhtään, koska käymme myös risteilyillä ja etelänlomilla vuosittain. En tosin mainosta et mikä loma oli tuettu ja mikä ei, mitä se kelleen kuuluu. Mut kun näitä tarjotaan ja jos ei oo muuta, niin miksei mentäisi?

Miten niitä sulle "tarjotaan"? Tuettuihin lomiin pitää itse hakea ja niihin vaaditaan perustelut.

Meillä on lapsella vakava sairaus, ja poliklinikan sosiaaliohjaaja noita aina kehottaa hakemaan. Ei haeta, mies on introvertti eikä viihtyisi missään kylpylässä tai ohjatuissa jutuissa, joita nuo tuetut lomat tuntuvat aina sisältävän. Mielummin matkustellaan omatoimisesti. Ei haettu sopeutumisvalmennuskurssillekaan, vaikka hoitava lääkäri pisti lausunnon Kelaan. 

Vierailija
48/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ammattiliitot muka tarjoavat tuettuja lomia? En ole ikinä kuullut. Sen tiedän, että liitot voivat tarjota lomaviikkoja joissain hiihtokeskuksissa tai mökkikylissä, mut ne lomaviikothan arvotaan hakijoiden kesken ja silti viikoille tulee useampi sata hintaa, eikä siihen sisälly ruokailut tms

Vierailija
49/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä yhtään, koska käymme myös risteilyillä ja etelänlomilla vuosittain. En tosin mainosta et mikä loma oli tuettu ja mikä ei, mitä se kelleen kuuluu. Mut kun näitä tarjotaan ja jos ei oo muuta, niin miksei mentäisi?

Miten niitä sulle "tarjotaan"? Tuettuihin lomiin pitää itse hakea ja niihin vaaditaan perustelut.

Meillä on lapsella vakava sairaus, ja poliklinikan sosiaaliohjaaja noita aina kehottaa hakemaan. Ei haeta, mies on introvertti eikä viihtyisi missään kylpylässä tai ohjatuissa jutuissa, joita nuo tuetut lomat tuntuvat aina sisältävän. Mielummin matkustellaan omatoimisesti. Ei haettu sopeutumisvalmennuskurssillekaan, vaikka hoitava lääkäri pisti lausunnon Kelaan. 

Minäkään en tuolloin kun olin, jaksanut osallistua yhteisiin juttuihin. Mutta lapsi piti lapsille järjestetyistä ja kävi niissä.

Ja oli mukava päästä valmiille aterioille useita kertoja päivässä.

Toki teillä nyt tilanne oli eri, Enkä tarkoita että tämä olisi syyttävä viesti. Halusin vaan tuoda esille ettei noissa ole pakko osallistua mihinkään yhteiseen

leski-yh

Vierailija
50/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia ne muut kuin kylpylät ja urheiluopistot on tuettujen lomien pitopaikkoina? Onko niissä vaatimattomampaa ohjelmaa?

Vierailija
51/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ammattiliitot muka tarjoavat tuettuja lomia? En ole ikinä kuullut. Sen tiedän, että liitot voivat tarjota lomaviikkoja joissain hiihtokeskuksissa tai mökkikylissä, mut ne lomaviikothan arvotaan hakijoiden kesken ja silti viikoille tulee useampi sata hintaa, eikä siihen sisälly ruokailut tms

Ainakin Rakennusliitossa tarjoavat jäsenille, oliko nyt parin vuoden välein, kun tietyn ajan on ollut liiton jäsenenä. Ajankohta on määrätty etukäteen eli varmaan hiljaisempaan aikaan kun on pula asiakkaista. Ovat yleensä viikon alkupäiviä esim. tiistaista-torstaihin.

Vierailija
52/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kyllä ketään hävettää. Kotilieden kummikerho on varmaan jo sata vuotta myöntänyt eri syistä tuettuja lomia.

Vierailija
53/53 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pok-kaa kirjoitti:

Mene Porvooseen takas.

Miten niin sääntöjen vastaista?

Ainakin Rakennusliitolta saa tuettua lomaa vuosittain, kun om ollut tarpeeksi kauan jäsenä.

Samoin jotkut työnantajat maksat kylpylälomia, työkyvyn ylläpitämiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan